Tips på "utbildning"?
Jag vill så gärna gå på någon kurs eller liknande för att se om jag kan utbilda mig till medium. Ett medium jag har varit i kontakt med sa att jag hade goda chanser att bli det. Men…. Jag är ensamstående och (fattig/)student… Jag VILL verkligen men ekonomin sätter stopp….
Vad kostar dessa kurser ungefär? Är det samma på distans som fysiskt?
Finns det "gratis kurser" eller liknande man kan gå på någonstans eller något att läsa för att lära sig själv hemma?
Tips på böcker tas tacksamt emot!
Puttar…
Ett bra steg är ju, som Du nu gjort, hitta till bra Forum och på så sätt påbörja din resa.
Det kostar ingenting men du får tillgång till många infallsvinklar och kan ställa frågor.
Det jag alltid rekomenderar är att iallafall investera i en bra, vägledd, meditationsskiva att använda hemma.
Mitt bästa tips är Iris Hall´s, The Secret Garden, den finns att beställa på nätet.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Meditation håller jag på med! Så det tipset tackar jag för! jag har ett 10 min väglett klipp som jag brukade lyssna på innan datorn fick virus…. En hel skiva skulle vara toppen!
Jag har samlat på mig ganska många böcker genom åren och en författare som jag varmt kan rekommendera är Betty Shine's (medium) böcker. Här kommer några titlar:
Det Oändliga Sinnet
Sinnets Magi
Tankens Makt
Mitt Liv Som Medium
Men det kan så klart vara bra att läsa även andra författare. Internet-bokhandlarna brukar ha ganska breda sortiment.
Sen håller jag med Helena om meditationsskiva - Iris Hall's Secret Garden är väldigt bra.