Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 719 ggr
Heda
0

mamma

Igår var det 7 årsen mamma gick bort.

Jag hade helt glöm av att de var igår,och kom pricis på det nu när jag satt här och funderade.

Var kanske därför hon visade sig så glatt i min drömm i natt,jag såg henne så tydligt,vilket jag inte annars brukar göra när jag drömmer om henne.

Det var sommar,och hon satt där solbränd,med sitt lende och bara njöt av att vara ute i sommar solen,för sånn var hon,hon älskade att slå upp en sol stol,ligga där å steka sig..*skrattar när jag tänker på det*

Jag skulle så gärna vilja "träffa"henne…kolla med henne så att hon har det bra..men hur ska jag kunna få kontakt med henne?

Har ju varit hoss två meduim innan,men hon har aldrig "kommit"till mig.

Ibland tänker jag att jag har "svikit"henne igenom att jag har talat om för folk om en  "familje hemlighet"..att jag på något sätt råkat smuttskasta henne,vilket inte alls har varit min mening.

För jag älskade min mamma mer än livet själv,och jag får sån ångest ibland,att hon ser ner på mig.

Kan "andar"dem som har lämnat världen för att gå över till andra sidan,kan dem vara besvikna på oss?kan dem se å höra allt vi gör? 

Jag undrar,kanske det är därför hon "håller sig undan"..eller är jag helt enkelt inte redo?

Jag saknar henne så mycket att jag inte vet vad jag ska ta mig till ibland.

Jag vet inte riktigt vad jag ville ha ut av de här,kännde bara att jag var tvungen att skriva av mig,och ni får gärna svara på mina frågor så gott det går.

kram//Emma

EwaKristina
0

Hej Emma!

Din mamma i sin Andevärld tittar på dej med sån värme och kärlek,det kan jag garantera dej!!Och som du skriver i ditt inlägg så har du ångest och mår dåligt att "du har svikit" henne.Hon ser absolut INTE ner på dej,däremot tycker hon nog att du lägger alldeles för mycket energi på att grubbla på vad som sagts….Haka inte upp dej på detta,slappna av,hon älskar dej villkorslöst och hon vet att du älskar henne.Och aldrig att de skulle döma oss.Fortsätt du och tänk på din mamma där i solen,det är nog så hon vill att du ska se henne……Kram Ewa

Heda
0

Hej Ewa,tack för ditt värmande svar.

Du har nog rätt,jag ska nog inte tänka så mycket på det som har "varit"utan ska minnas henne som hon var när hon var lycklig.

LisaL
0

Jag håller med föregående. Jag tror inte att människor på andra sidan sitter och dömer oss eller tänker varför gör hon så och inte si osv.

Jag tycker också att du ska tänka på din mamma med kärlek och så du kommer ihåg henne. Han är ju ständigt med dig och vakar över dig. Tror också att du och hon från andra sidan börjar bli redo att träffa varandra nu. Hon visar sig för dig och berättar att hon mår bra. Så ni börjar nog bli redo. Dels kan det vara svårt för henne att komma igenom och göra sig synlig plus att du måste släppa dina rädslor för vad som ska hända.

Hon vill inte att du ska sitta och döma dig själv utan lev här och nu samt vårda dina minnen av din mamma istället.

Kram LisaL

siddelina
0

Ja, vårda dina minnen av din mamma.

Det är 21 år sen min farmor gick bort i cancer och jag tänker på henne varje dag och minns henne.

I början när hon gått bort pratade jag med henne av saknad varje dag och det kändes tryggt. Hon har aldrig riktigt lämnat oss, utan finns med i våra tankar.

Jag tror att det är viktigt att inte glömma, men inte heller att glömma bort att leva sitt liv här och nu.

Må så gott!