Sjuk av pendeln?
Kan man bli sjuk av att använda pendel om det är "fel sort" för just mig? Jag köpte en pendel för några veckor sedan och jag renade den som man skulle i över 5 dagar och hade den i fickan och nära mig i 2 dagar innan jag använde den för att föra in mina energier i den… men sedan jag använde den första gången har jag haft alla möjliga sjukdomar… Halsont, förkylnig, öroninflammation, migrän, magkatarr, bihåleinflammation, munsår och värk i hela kroppen…. Allt detta under bara 2,5 vecka… Nu när jag inte använt den på en vecka så har jag börjat bli bättre…
Beror det på pendeln eller är det bara en tillfällighet?
Jag hade halsfluss när jag köpte den men var på bättringsvägen och frisk under reningstiden.
Även datorn fick virus då! haha! Och den är inte heller "frisk" än! 
# 0 Jag personligen skulle nog inte tro att det har med din pendel att göra, snarare att det just nu är förkylningstider och så.
Kram
Amor Vincit Omnia
#2 jag har ju hört att om man väljer "fel" pendel så kan den gå sönder och sånt, så jag tänkte att den kanske dratt på mig någon slags förhäxning eller nåt! haha! För det är inte bara sjukdomar som vart på mig senaste veckorna… jag hoppas verkligen att det inte är den! För jag gillar den, tror jag…
# 3 Nej, jag tror inte det har med pendeln att göra. Kanske har du en liten otursperiod, sådana kan vi ju ha utan att något speciellt orsakat det emellanåt 
Kram
Amor Vincit Omnia
Ja vi får hoppas på det! och att den går över snart för annars går jag under…….
# 5 Usch ja, det låter inte som någon höjdare. Jag ska hålla tummar & tår för att det snart om inte direkt vänder för dig!
Amor Vincit Omnia
#6 tack! 

Jag för min del tycker att det låter som att pendeln driver ut "gifter" ur kroppen. Händer mej ganska ofta när jag köper nya stenar mm. Bara att låta det läka ut. Jag brukar för min del kurera mej med thé. Ha (ca en tesked av varje) mynta, oregano, timjan och rosmarin i vatten (ca 1 l) låt koka upp och dra en stund. Sila av och söta (om du vill) med valfritt men hellst honung. Botar det mesta :) Lycka till
#8 Lät som en riktig huskur! jag är på bättringsväge nu, även om det går långsamt….

I'm with #2. Det är ju också stor chans att de sjukdomar du nämner läker sig själva efter ett tag och om du misstänker pendeln och slutar med den så kommer det sammanfalla med att sjukdomarna läker av sig själv, och på så sätt bekräftar man sin teori om hur det ligger till fast det egentligen handlade om ett naturligt förlopp som skulle ske ändå.
#10 jo nu när jag tänkt efter och även provat anända pendeln utan att bli sjuk(are)
så har jag insett att det är bara slump!