Knackningar
Två nätter har jag sovit ensam i vårt hus dit vi flyttade i somras. Båda nätterna har jag vaknat kl 5 av att det knackat på dörren. Första gången gick jag ner och tittade, men det var ingen där. Andra gången somnade jag om och trodde bara att jag drömt. Huset är från 1800-talet och har förstås mycket historia.
På kvällen satt jag och tänkte på min pappa som dog på 90-talet och tänkte att om han finns med mig så vill jag att han ger sig till känna. Kan det vara han som vill visa att han finns hos mig eller är det bara önsketänkande?
Jag hade inte en tanke på att det kunde vara något sådant innan jag pratade med några kompisar som varit med om liknande saker. Jag vet inte vad jag ska tro, men inatt sov jag med lampan tänd :) Inga knackningar när sambon eller barnen är hemma. Väntar med spänning (och lite rädsla) på nästa ensamma natt…
Men om det är något övernaturligt, borde det inte vara tidigare på natten… Kl 5 har det ju hunnit ljusna?!
Elliw..ja vad det kan vara.O kl 5 två nätter i rad.
Har inget bra svar.Tiden för att en själ skall vara nära dig tror jag Inte spelar någon roll…Men just att det har varit samma klockslag gör ju att det blir lite lurigt.
Du får försöka o känna efter vad du går o tänker på…
För jag har inget svar att ge…
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
ElliW - Nejdå, tiden har inte så stor betydelse när det spökar, det kan hända närsom….men det sägs att mellan kl: 03.00 - 06.00 ska vara den bästa tiden. Det beror på att fuktigheten i luften brukar vara som störst vid den tiden och andar/spöken brukar dra energi från vatten.
Som Chik säger så är det ju lite märkligt att det knackar exakt kl: 5 två nätter i rad!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Det var kl 5 båda gångerna, men inte två nätter i rad utan det var med 2-3 veckors mellanrum. Märkligt…
Vet du om det knackade 3 ggr bara,,,,du vet…knack-knack-knack?
ElliW - Aha, men det är fortfarande skumt!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag var med om samma sak för en tid sedan, jag hade lagt mig och kl var runt 05 tiden, pltsligt vaknar jag av det knackar på ytterdörren men trodde jag hört fel så somnade om..sedan vaknade jag igen av en knackning och då kollade jag ditåt och det var som att "någon" väntade på min godkännelse för sedan var det något som svepte mot mig in i sovrummet, hade dörren öppen och helt pltsligt kände jag en varm känsla i hela kroppen som vågor av energi och sedan mindes jag inge mer men dagen efter fick jag en "flashback" och mindes att jag fick en ut ur kroppen upplevelse.. tyckte det var väldigt obehagligt så jag kontaktade ett medium jag har kontakt med som hjälpt mig mycket eftersom det varit mycket aktivitet i min lägenhet… men hon berättade att knackningar var en "varning" och att jag skulle lyssna på min "inre röst" / hjälpare… för jag hade besök av en ande som såg ljuset i mig och ville ha hjälp förut…
sjukt läskigt..men som sagt, testa och rena dig själv och huset :)
"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"
Knackarna..kallar jag dom,oftast här hemma är det något dom vill när dom knackar,en gång blev det massor av knack i fönster på dörren bredvid soffan..sluta tänker man bara,ja det stämmer oftast att knackningar är varning eller att dom vill något.Oftast så efter knackningar kommer skuggfolket..hos oss.
Och visst detta händer ju när som helst på dygnet..men man kanske kan höra det mer på natten då det är som tystast.
Mia: Jag vet inte säkert hur många knackningar. Jag vaknade av det, men hade gissat på 3-5. Sen tystnade det.
Jag är rätt nervös inför nästa natt jag sover själv här. Jag fick rådet av en kompis att inte öppna dörren i alla fall. Å andra sidan hade jag aldrig vågat det :)
Ingen som tror att det är min pappa som försöker kontakta mig? Jag hade föredragit det :)
ElliW
Har hört att när andar vill få kontakt så knackar de just 3 ggr.. Varken mer eller mindre. Försök att lyssna efter det nästa gång.
Kram
Mia- Det ska jag göra!
Kram
Tack för alla svar förresten! Skönt att få respons från folk som förstår!
Jag undrar om någon vet vad två knackningar betyder?
Ja..faktiskt tror jag det är samma,nån vill ha kontakt…har vart med om massor med knackningar…på både fönster dörrar väggen samtidigt….då kan man ju tro att det är brådskande