Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 13423 ggr
Laluna
7

Salvia

Vad jag vet är Salvia till för att bla rena energier..rätta mig om jag har fel..Jag har köpt en liten bunt nu & behöver veta hur jag ska gå till väga..      Vi har en tung energi i vårt hem..man känner sig håglös & ofta omotiverad när man är hemma för länge…det käns att ngt på verkar oss..Så vad är ditt tips? MVH Glad

SkepticTank
0

Mitt tips är att använda den till matlagning. Jag gissar att du har fått tag i Salvia officinalis, vilken är utmärkt till feta kötträtter, men däremot usel som drog.

Det du vill ha är Salvia divinorum, Profetsalvia. Där snackar vi energier!

Denna kommentar har tagits bort.
Laluna
0

#1Tack för lite tips..men denna salvia är en liten torkad bunt man tänder som rökelse..hon som sålde det sa man skulle gå till varje hörn i varje rum osv…men fattade inte riktigt hur ändå..

#2wp artikel? hmmGladförklara;)

FilipSoderholm
0

Wikipedia-artikel.

SkepticTank
0

Hmm. Låter lite som profetsalvia ändå. Du vet att det är olagligt, va?

Kalinkas
0

Man flaxar bara runt med den i rummet,men tänd på först.Den vita sägs vara bäst du kan odla själv.

Laluna
0

#4 ah..ja just det jaSkrattande

#5..nä den kan inte vara olaglig.såldes offentligt på en stor marknad med andra rökelser,drömfångare,tarotkort. stenar av olika slag…hon som stod där har enen lien butik & det cirkulerade poliser runt om hela  dagar… så tror inte hon riskerar det..Flört.Jag frågade också..Är fullt laglig. som ev andra växter (lavendel ex )

men vet ju det finns olaglig salvia.. som är olaglig i sverige att odla & odlar man den så vill man uppnå annat.. ses som en drog …….. 

´Syftet för mig är att rena vårt hem & se om det hjälper..inte att bli "hög" vilet man inte kan bli på denna..mvhGlad

Elisabeth-J
2

Onödigt att ni skeptiker ska sabba trådar med dessa frågor!

Tänd salvian så det glöder om den, sprid röken där du vill rena men det viktiga är egentligen att du följen din känsla hur du vill och behöver göra. Släck sedan på ett fat eller liknande, det kan lukta rejält om du låter den brinna länge, då kan du vädra och kanske tända en rökelse en stund efteråt.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

tarotlasse
0

Jag får säga det att du kan lika gärna använda selleri.

Salvia är väldigt överskattat och renar inte några dåliga energier.

Vill du rena dåliga energier är det enda som hjälper Positivt tänkande och att du stänger ner så att du slipper känna av dessa dåliga energier.

Så tror du att det hjälper så hjälper det bara genom att du tänker att det hjälper men tror du inte på det så är det helt verkningslöst.

Dessa dåliga energier som du säger kan lika gärna vara ett minne av en tidigare händelse som skett i huset och ett minne får du alldrig bort eller tonar ner med salvia.

Så länge du går öppen så kommer du känna av dessa energier och minnen oavsett om dom är dåliga eller goda och oavsett om du använder salvia eller inte.

Vad gör du när du känner av dåliga energier på andra platser går du alltid runt med salvia på dig ?

Nej mycket lättare och snabbare att lära dig att stänga ner så du kan hantera dina förmågor att känna av i stället.

Det enda som hjälper är att du lär dig att stänga ner och håller dig ned stängd för då känner du inte av det.

Så helt upp till dig att styra om du vill känna av energier  hela tiden eller bara när du ska jobba med det för det är du själv som styr och hanterar detta inget salvia rår på.

Det är idag en sorts salvia som klassas som drog och är förbjuden att elda och använda som rökelse men all salvia innehåller narkotiskt preparat men i väldigt små mängder så det är faktiskt ett lag förslag om att förbjuda all Salvia som rökelse.

Lasse

Klass
0

Det finns inget konsensus inom andevärlden alltså? Så det där med salvia kan vara en slags placeboeffekt.

Hur gör ni, och vilka metoder ska man använda, för att avgöra vad som är det rätta sättet?

tarotlasse
2

#12 jag vill påstå att det är en Placebo effekt se bara i dag vissa medium tar betalt och använder salvia för att driva ut ovälkomna andar ur hus.

Indianerna brände salvia för att locka till sig andarna så det går inte riktigt i hop.

Den ena använder det sig för att få bort andar och den andra för att locka till sig dom vem har rätt kan man fråga sig ?

Men visst använde sig indianerna salvia för att rena sina bostäder men tror det rörde sig om att det luktade gott efteråt då hjälpte nog alla deras böner och prat mer en vad salvian gjorde.

Jag har tyvärr fått åka till många ställen där folk haft ovälkomna besök av andevärlden och där dom vid tidigare tillfällen varit där och använt sig av salvia men inte har det hjälpt utan snarare tvärtom så har andarna fått en viss uppmärksamhet men dom har alldrig fått framföra det dom vill och så har aktiviteterna ökat efteråt för att dom vll bara visa sin närvaro och har ngt att säga.

När ngn av dom boende är öppen så är det en inbjudan till andevärlden att ta kontakt och så länge man är öppen så gör dom allt för att få uppmärksamhet på att dom finns där.

Så gott som alltid rör det sig om andar som gått över till ljuset och bara vill hjälpa till oftast en släkting eller vän kan även rör sig om en tidigare boende i huset.

Men ytterst sällsynt det rör sig om ngn vilsen ande som behöver hjälp utan oftast en ande som vill hjälpa dom boende på ngt sätt.

Kan berätta en historia där jag var och där kvinnan i huset kände att en ande försökte putta ner henne för trappan och hon var skit rädd för denna onda ande.

Det hade varit ett flertal medium i huset vissa hade bränt salvia andra läst ur biblen andra tänt stearin ljus och bett anden att gå till ljuset men inget hjälpte.

Jag kom dit och mycket riktigt fans det en ande där som ville ha uppmärksamhet men inte var han vilsen.

När jag beskrev anden så kunde mannen i huset känna igen anden som den tidigare ägaren i huset  och han dog av en hjärtinfarkt i trappan och ramlade ner för trappan och hittades nedanför trappan.

Så kvinnan i huset var öppen och kände av anden och hur den avled inte att anden försökte putta henne ned för trappan.

När jag frågade anden varför han störde dom i huset och skrämde kvinnan så sa han att det inte var hans mening att skrämmas han vill bara bli uppmärksammad och berätta att det var risk för en kortslutning och brand i köket.

Anden såg att kvinnan var öppen och försökte då att få kontakt men kvinnan missförstod ju allt och trodde det rörde sig om en ond och elak ande.

Dom boende hade nyligen renoverat köket och mycket riktigt så hittade dom två lösa kablar bakom kylskåpet som kunde orsaka en kortslutning och brand så anden ville bara förhindra detta.

I så gott som samtliga hembesök man gör så rör det sig om kärleks fulla andar som bara vill hjälpa till och där dom boende blir rädda och skapar rena monster av sin  egen okunskap och sina egna tankar.

Inget salvia råder bot på överhuvudtaget.

Lasse

Laluna
0

#11 Tack Lass för ditt svarGlad Ja det stämmer att det finns dåliga minnen i vårt hus från lååååång tid tillbaka(mord till & med)  har vi fått veta..kvar här har vi en dyster,ensam själ som inte vill släppa tage triktigt( vad ett medium fått fram) 

Jag kan känna av det ofta bara jag går in över tröskel i vårt hem vinglar jag till..känns som marken gungar.blir tung & het i huvudet..är flera som vi känner som märker samma sak…(mer förr än nu)bott här i 4 år..

jag övar på att stänga av..problemet är att jag märker att hela familjen påverkas på samma sätt…

Rådet jag fick var ju Salvia ..men tror på det du säger även..just det där med positiva tankar & strya med sina egna positiva tankar… Använda tankekraft=)…Jag kankse får vara stark för hela familjen eftersom min man inte bryr sig om sådant & mina barn inte fattar vad det handlar om.

Det jag fått höra nu  av bekanta osv är att salvia kan vara "till viss" hjälp i sin bestämmanderätt när man ber de "dåliga" tunga energierna ska bort..preciis som du sa om Indianerna..man lockar till sig för att be dom gå sen( ??) ja hur det än är med den saken så är det oerhört intressant alltihop:)

# av det du skriver där kankse man ska vara lite försiktig Obestämd..vore hemskt om det skulle bli mer mysko saker som på verkar oss.kankse ta hit ett medium istället(??)..vill ju inte ge sig in i ngon man har för lite kunskap om..huu..  Men tack för råden..återkommer då jag fått hjälp från någon tror jagFlört M

Laluna
0

#8 Tack ElisabethGlad..tror jag vill veta lite mer först..så jag inte ställer till det för oss här hemma..Obestämd

Mads
0

# 11 Om savia inte har denna renande förmåga, hur kan det då vara så att så många rekommenderar detta ?

Amor Vincit Omnia

FilipSoderholm
0

Vad är det för energi man vill bli av med?

Mads
0

# 17 Läs TS

Amor Vincit Omnia

FilipSoderholm
0

Förstår ändå inte :) Men om ingen vill förklara så är det okej ändå.

FilipSoderholm
0

Jag är nog bara inte tillräckligt insatt.

Mads
0

# 18 Du kan ju starta en egen tråd i frågan.

Amor Vincit Omnia

tarotlasse
0

Om du har så många dåliga minnen lagrade i huset så rekomenderar jag i stället för salvia.

Att du i stället skickar healing och positiva tankara för att tona ner dessa minnen för du får alldrig bort dessa helt. Men med healande och positiva tankar detta brukar kännas betydligt lättare i huset efter detta.

När det gäller en ande som hänger sig kvar så är detta så sällsynt att man stöter på detta även om det sker.

Då behöver denna vilsa själ hjälp att gå över till andra sidan för det finns ju ett själ varför denna ande inte vill gå till ljuset och då behöver ju denna ande hjälp av ett erfaret medium att prata med anden och skapa ett förtroende till anden och sedan förklara att det inte är farligt att gå till ljuset detta kan ta flera timmar.

Att en ande inte går över till ljuset beror på att anden av ngn anledning är rädd för att gå över kan vara många olika själ.

Har varit med om en ande som blivit utsatt för övergrepp av sina föräldrar och absolut inte gå över till ljuset och träffa dom igen.

Har stött på andar som av religösa själ inte vågat gå till ljuset eftersom dom inte varit guds bästa barn sedan så har dom varit rädda för denna straffande guden som kyrkan målar upp.

Sist var det en ande som inte vågade gå över eftersom han var skyldig pengar till  en person som befann sig på andra sidan.

Så det är inte att dom inte hittar till ljuset utan att dom inte vågar gå dit och då hjälper inte ngn Salvia i världen för deras rädsla försvinner inte av Salvian utan det enda som hjälper är samtal för att hjälpa denna vilsna själ.

Men kan mycket väl röra sig om en ande som bott i huset tidigare och som redan gått till ljuset men som komme roch går för att titta till sitt hus och hjälpa till men då får ju mediumet prata med anden att den inte visar sig påtagligt.

Men framför allt så är du stängd så besvärar dom dig inte överhuvudtaget men svårt att få barn att stänga ner.

Jag gjorde som så här när min dotter hade besök av ovälkomna andar och där hon var jätte rädd och det rörde sig om andar som gått till ljuset som ville uppmärksamma henne om att hon var öppen och att hon hade förmågan att prata med dom.

När det var som värst satte vi oss ner och jag pratade med ande besöket och med hennes guide om att hon inte var mogen för dessa kontakter ännu och att hon var jätte rädd och bad dom lämna hene i fred och återkomma när hon kände sig mogen för det.

Sedan så lugnade besöken ner sig.

Så har du besök av andar så bättre att ta dit ett erfaret medium en att använda salvia.

#16 Ja det har jag ofta undrat över.

Lasse

Shakti
1

Tarotlasse!

Det finns över hundra olika salvia arter som indianerna har använt för olika syften. Som medicin, för att rensa energier, för schamanska resor eller för att uppleva visioner.

Det finns bara en enda salvia art som innehåller narkotiska ämnen och denna användes för schamanska resor eller för att uppleva visioner. Den heter salvia divinorum och den är redan förbjuden i Sverige sen 2006.

För att locka till sig andar använde indianderna sig för det mesta av tobak. Undrar om den andliga aktiviteten på krogarna har minskat sedan rökförbudet på krogarna? Salvia använde dom inte så ofta och då använde dom det i kombination med andra örter. T.ex. brände dom sötgräs för att locka andar när de gjorde ett svetthydderitual och blandade in salvia för att hålla onda andar borta och bara locka goda.

Alla andra salvia arter innehåller inga narkotiska ämnen och används för olika syften som t.ex. mot svettutbrott, hosta, halsvärk eller som desinfektionsmedel, mot inflammationer och mot matsmältningsproblem, astma, aptitlöshet, urinblåseinflammtion och mot oren hud hjälper det också samt mot mycket mycket mer. Dessa innhåller eteriska oljor med t.ex. antibakteriell verkning men inga narkotiska ämnen.

Indianerna ansåg att salviarök driver bort alla onda andar. Däremot lockar tobak åt sig alla sorts andar. Därför används tobak för att extrahera onda andar ur en människa.

tarotlasse
0

# 25

Hur som helst så är det som sagt inlämnat ett lagförslag om att förbjuda all eldning av  all salvia och det måste ju finnas ngt skäl till varför man vill förbjuda detta även om inte jag förstår detta.

I artikeln  jag läste i tidningen så var i alla fall orsaken att röken var svagt narkotiskt oavsett vilken salvia du använde och inte enbart den som redan är förbjuden.

Men att använda salvia som krydda ska var tillåtet även i fortsättningen.

Lasse

Shakti
0

Var är det lagförslaget? Jag letar och letar men hittar det ingenstans.

Och även om det nu skulle vara så att någon inlämnat ett lagförslag om att förbjuda alla salvia sorter så blir det ju inga droger av det ändå. Kanske det är samma sak som med hampan, att industrihampa blir förbjudet för att polisen inte kan skilja mellan industrihampa och narkotisk hampa.

Bjoern
0

#16: Det är faktiskt en mycket bra fråga! Fundera på den ett tag!

tarotlasse
0

Jag läste det i en artikel i ngn dagstidning i våras och tycker det är lika löjligt som er andra.

Men som sagt vad bara ett förslag så det behöver ju alldrig klubbas igenom. 

Men vet ju att en massa olika rökelser har försvunnit från den svenska marknaden men i dom fallen rörde det sig om olika gifter och  högs halter av tungmetaller  fick jag besked av personalen i butiken  jag handlar i bland annat försvann min egen favortit från den Svenska marknaden men jag kan köpa dom i Danmark.

Lasse

Shakti
0

Men det förändrar ju inte på de olika salvia sorternas egenskaper och gör dem till narkotiska preparat som du skrev i inlägg 11 att de innehåller. De har fortfarande samma egenskaper och är fortfarande lika narkotikafria.

[marion69]
0

Var får man tag i sån där "bunt-salvia"? Kan man använda sig av vanlig krydd-salvia istället? (på burk)

Det är lite svårare att tända eld på det förstås..