Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 359 ggr
drutten53
0

VÄRLDEN

Nu mina vänner är jag på krigstigen…Detta ämne kanske inte hört hit..på övernartuligt..
Har kännt detta länge..bara att jag inte har fått detta ur mig förr…
Jo jag undrar vart VÄRLDEN håller på att ta vägen…Detta har hänt flera gånger..
Idag..så skulle jag ringa och avboka en tandläkartid..Ringer…för höra..olika val..
knappa in ditt person-nummer av sluta med fyrkant..ny röst.olika val..knappa in ditt telenummer avsluta med fyrkant…m.m..
vi ringer upp då o då på telenummer.xxxxx…ja la på..lika händer på banken..
man går in frågar hur mycket har jag på saldot…till svar får man..skaffa dig en databank.
.så kan du gå in själv på datan och se ditt saldo…VAD då…dom jobbar och får lön..ska dom inte göra något..
ska dom bara fika och snacka skit..eller vad dom nu pratar om..
jag säger då..du jag har varken råd eller lust att köpa en data bara för ni inte har lust att titta på mitt saldo..
då säger dom..men det är så bra med datan..där kan du betala dina räkningar o se saldot..m.m…
snacka om världen håller på att bli konstig..( hitta inget bra ord)..

lika på sjukkassan..vet när jag börja vara med där..DÅ fick man hjälp med att fylla i blanketter..
om man var osäker…men idag..nej nej..heller skickar dom hem denna jävla blakett i retur hur många gånger som helst..
för att man kanske har skrivit lite fel eller glömt något..eller räknat ut fel..årsinkomst..m.m..
men vad har vi sjukkassan till för…dom ska väl hjälpa oss om vi behöver hjälp..dom får ju sin lön…
vi måste ju jobba för att få LÖN..
lika så är det på A-kassan…Dom vaknar om det har blivit fel..om man kanske har betalat in för lite i månaden..
eller om man har gjort någor fel..tex vid avbryttet..mellan..mammaledighet.och A-kassan..då kan det bli stul…
pengarna kommer inte som dom ska..dom sätter folk i svåra sitsar..
man blir fel informerade på dessa instansser..men islutänden så är det vi..som förlorar..

vi förlorar pengar vi blir återbetalnings-skyldig..vi får vänta på pengarna flera veckor..m.m…
MEN DOM GÖR ALDRIG NÅGOT FEL..

det finns mycket mer att skriva..men det är en del av systemet vi har här i världen..

sen skolor..idag då får dom ha med leksaker…sen får vi som föräldrar lära barnen både det ena o det andra..
räkna skriva läsa..m.m..vart är läraren..det är där oxå vi får våran negativa energi…
hat ett tex  på när min minsta gick sista ring..då sa läraren…du lotta denna vecka är det du som tar hand om eleverna..
jag ska ha semester..läraren drog utomlands en vecka..fattar ni..detta hända ofta då..
skolorna idagxlägge är ju lekstugor..hur ska barn kunna lära sig något..om dom nu får ha leksaker med sig..
nu är moder ett lite spel..tror det fanns när mina var små..(tamagochii)..man ska mata/leka/gå ut/jag man ska göra saker med den..
så han inte dör..för om den dör..då är 2oo kr åt fanders..hur ska barnen kunda konsentrera sig på lektionerna då..
det ända dom tänker på är ju   jag måste jag måste  annars dör den..
det finns nog mycket mer som är fel i skolorna..men detta är en bit.

sen detta med olika religoner…jehova/livets ord/ koranen/mormoner..m.m…
Ja vi har olika meningar om livet..men det finns några som skrämmer skiten ur folk..
 om saker och ting..tex  jehova/livet ord…tex..för att vi..ja då är det mågna..VI..som tror o har haft och har
kontakt med medium och andevärlden m.m….då är vi inte välkommen in i guds hus
och paradiset…snacka om att dom har läst skriften fel..
nu slog det mig en sak…VEM var det som healade sitt folk..VEM var det som pratade med sin far VEM gjorde blinda till seende m.m…
ja far vad ju GUD..
så var bor gud då???..har läst  GUD bor i paradiset…så min mening är alltså..jesus o gud..ska väl bo på en annan plats..
där vi kommer hamna..ja HELVETET..vi som tror på medium o andevärlden…för jesus var väl ett medium..han förmedlade ju guds ord..
HAR JAG FEL..Undrar vem som ska bo i helvetet…

nytt ämne..och sen detta med presenter  hit o dit..
ja och det gäller även kläder föräldrar köper..jag annse att kläders pris inte har med saken att göra..
en del föräldrar köper dyra kälder åt barnen..
barnen kommer hem  tex från skolan…o-vad har hänt..jo nya jackan eller tröjan..eller byxan..är trasig..
Vad hände..ju först så blir barnet jätterädd..vet inte hur dom ska förklara detta hemma..
dom kan troligvis en lögn eller säga sanningen…Och vad händer då..o vi föräldrar blir ARGA ledsna..
för det mesta så skäller vi ut barnet..frågar  VARFÖR..den kosta så o så. mycket..
säg nu bara inte att ni aldrig har tänkt eller sagt dessa ord..
jag tycker att billiga kläder är bättre o då behöver man inte få denna hemska tanken och sättet man gör o får då…
ett annat tex..ett barn sitter vid matbordet..vi äter..vi säger..sitt nu still så du inte själper ut mjölken..
vad hände ju glaset ramlar…vi utropar..vad vad det jag så..du kan aldrig lyssna..vi blir arga irreterad..
torkar upp mjölken mebn SUR min…
men tänk när vi har vänner på middag..en av vännerna räkar då sj'lpa ut glaset..vad säger vi då..
O..så här..det gör inget  det går att tvätta..torkar upp det gladeligen..och glömmer det sen..

Sen respekten från ungdomar o mellanålders..var fan är den…hände mig igår..stod på garnaffärn..vänta på min tur i kön..
då kommer det in en mellanålders kvinna  gick förbi mig ställde sig vid bordet..tog min plast bara..börja fråga om saker hon vill ha..
inte änns affärsbiträdde sa..men hon var förre..hon började exp--med denna kvinna..jag vände mig om och sa till sambon…
nehä..då tar vi nästa affär..o gick..lika så var det på mässan i E-tuna..jag stod på kö..till en person..som jag ville prata med.
då kom en ungdom trängde sig förre.. till denna person..hon ställde frågor  men ha avvisa denna o sa du får fråga henne om saker o ting..
sen gick han raka vägen fram till mig…

sen nu till sist..försäkringar…tänk er för…som ni vet så lämnade min dotter jorden..
.mitt barnbarn fick försäkringspengar..
min dotter o pappan var inte tillsammans..don gick varsin väg när hon var i 3 månad..
pappan har inte funnits i pojken liv på 6 år..bara lite då o då..en kvart hit o dit..
skulle det hända något tråkigt med mitt barnbarn  han förolyckas..vart tror ni pengarna går till..ju pappan..
förolyckas han..då går dom till hans föräldrar om dom lever..annars går dom till hans syskon..
dör dom då går dom till hans syskons make eller maka  eller barn..oså vidare…
så idag har jag pratat med överförmyndaren om pengarna mitt barnbarn fick..
han råde mig att gå till fonus..o prata om efterlevnad
lyssna nu..JAG födde min dotter..JAG försäkra henne som spädbarn..JAG betala föräkring i 20 år..
efter det så tog min dotter över betalningen när hon hade fått jobb som utbildad undersköterska..
hon betala dessa år hon fick här..cirka 7 år…
så nu om något händer med grabben så får pappan pengarna på min bekostnad och min dotters..
om olyckan skulle vara framme..så blir han smårik på min o min dotter..
eller hans familj..men jag tänker sätta stpp för detta..inte för att jag själv är ute efter dom..
utan kommer skriva ett avtal..alhaimserfonden o hjärn/hjärtinfakt/cancer/astrids barnsjukhus….

SEN NU PPM.pensionsparande..håller på att ta reda på dom kunde inte ge svara på detta..när jag dör
så får visst inte barna dom utan det delas ut över dom andra pensionsparande i världen..du kan--skriva ett avtal..
som finns i PPM..men det gäller tydligen inte dina barn..skicka inlägget här..kram  hoppas detta blev en tankeställare..
Ja jag vet det blev långt..men ni får läsa lite då o då..kram mina vänner

PPM_FÖRSÄKRINGS

Vad händer med pengarna när du dör?
De pengar som satts av till din premiepension
kan du inte ta ut på något annat sätt än som pension.
Pengarna är öronmärkta för dig, men du äger dem inte förrän de betalas ut.

Om du dör innan du börjat ta ut premiepension
fördelas dina återstående premiepensionspengar
till övriga pensionssparare och kallas då arvsvinster.
Samma sak gäller normalt om du dör efter att du börjat ta ut pension.
Undantaget är om du har valt ett efterlevandeskydd.

När du för första gången ansöker om att ta ut premiepension
kan du ansöka om efterlevandeskydd under pensionstiden.
Skyddet innebär att din maka, make, registrerade partner
eller i vissa fall sambo får del av de pengar som betalats
in för din räkning om du dör före honom eller henne.

Efterlevandeskydd under pensionstiden
I samband med att du ansöker om att ta ut premiepension
kan du välja att teckna efterlevandeskydd under pensionstiden.
Det innebär att din premiepension fortsätter att
betalas ut till din medförsäkrade sedan du dött,
så länge han eller hon lever.

För att kunna teckna efterlevandeskydd måste du och din
medförsäkrade uppfylla något av följande villkor:

- Ni är gifta med varandra eller har registrerat partnerskap
- Ni är båda ogifta och sammanbor men har tidigare varit
  gifta med varandra eller registrerade partners
- Ni är båda ogifta och sammanbor samt har eller har haft barn tillsammans

Efterlevandeskyddet medför att dina premiepensionsutbetalningar
blir lägre eftersom de också ska räcka till din medförsäkrade sedan du dött.
Hur mycket lägre beror på din och din partners ålder.

Tanken är att de sammanlagda utbetalningarna totalt sett
ska bli lika stora som om du inte haft efterlevandeskydd.
I beräkningarna görs ingen skillnad mellan män och kvinnor.

Efterlevandeskydd påverkar arvsvinster
Om du har valt efterlevandeskydd så blir arvsvinsten betydligt
lägre eftersom den då baseras på sannolikheten att både du och din
medförsäkrade dör inom ett år.

misshelena
0

Nu är Drutten arg…jettekram på dig Drutten…det här är i alla fall inget andarna behöver oroa sig över i alla fall..Flört

drutten53
0

Hej vännen..eller det kanske dom gör…tror inte min dotter vilja är att andra ska bli smårik..på andras bekostnad..detta med försäkring efter henne..tror jag att hon inte vill att det ska komma i fel händer…p.s ni får ha överseenda med felstavning i mina inlägg…men var så arg..ville bara få ut min ilska o mina funderingar kring saker o ting..kram på er  allaOskyldig

misshelena
0

ja…det var ett långt inlägg hahaha..hoppas att det är bättre nu då….känns bättre i alla fall..

kath
0

Ja ibland är det skönt att få ur sig all ilska..rensar lite..Skrikandes

drutten53
0

ja skönt är det att vädra ilskan…men vart är vi på väg..MEN TITTA ER RUNT…fattar ni…vet inte varför jag börjar se..saker o ting..vet inte om det är ett Tecken från min underbara själ..så samtalar med mig…och förklarar saker o ting för mig..hon kanske visar mig detta med mina ögon..ja vet inte hur jag ska förklara…detta har uppkommit sen min själ lämnade oss…mina tankar har kommit i andra banor sen hon lämnade oss…var rädd om varandra…tiden är för kort…..KRAMOskyldig

drutten53
0

glömde säga.vad har vi fått hjärnan till  ….det var bättre för  när man fick andvända hjärnan att leta efter svar till frågor i skolan…o sen presenter..det behöver inte va dyra…det är tanken som räknas,,mitt barnbarn köpte en sak..till en person här på sidan..det var inte dyrt..men hans lilla HJÄRTA vad så glad över att kunna köpa det o sen tanken att ge det till personen..se bara detta gjorde mitt barnbarn glad och jag tror att personen blev lika glad…DET ÄR TANKEN SOM RÄKNAS,,,kram  ljus o värmeOskyldig