Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterböckerfilmtips
Läst 1690 ggr
Ghosthunter
0

The Haunting

För er som gillar psykologisk rysare utan en massa blodiga effekter så kan jag rekommendera ´The Haunting´ från 1963 (obs; inte nyinspelningen från 90-talet)

Det är "spökhusfilm" med rätt atmosfär, fint foto, fina kameravinklar, bra skådespel och bör inte ses av för känsliga personer. Ett mästerverk.

Filmen handlar om en parapsykolog som bjuder in några personer till ett slott för ett experiment och kolla hur dom upplever paranormala upplevelser och en hel del rysliga saker händer…………..!!

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Choklad
0

Jaa den älskar jag den filmen!Skrattande Har sett den några gångerOskyldig

U R us

Ghosthunter
0

Choklad - Visst är den bra…jäkligt bra. Sådana filmer görs tyvärr inte mer (ett par undantag finns dock) Nu är det bara massa effekter och överdrifter. ´The Haunting´ är naturlig och bygger på atmosfär…vilket är mycket mera rysligt än ett grönt slemmigt monster.

För oss fans av filmen:

www.ficsx22.com/haunting/haunting_themovie.html

/Fredrik Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[kvasthilda1972]
0

Den är jättebra!

Tänk om man kunde göra sådana filmer idag med så jag slipper dessa urdåliga psykskräckfilmer och massmördarfilmer. Saknar en riktigt bra nygjord skräckfilm…

najstrik
0

Du kan läsa boken också "The Haunting of Hill House" - Shirley Jackson. Jag har gjort research, för jag hade en gång planer på att göra ett spel av det.