Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 4725 ggr
[AnnikaOhlsson]
0

Tredje ögat?

Jag har de sista dagarna precis innan jag somnat känt det precis som att någon pressar en fingertopp mellan mina ögonbryn. (ungefär där tredje ögat sitter). Jag har tolkat det som att det tredje ögat håller på att "aktiveras".

Känner precis samma sak när jag fokuserar på det tredje ögat..

Kan någon berätta mer? Kan det vara så att det håller på att "aktiveras? Eller rättare sagt att jag håller på att lära mig att använda det?

[Amethyst]
0

Kan mycket väl vara så. När mitt tredje öga blir aktivt så strålar eller pirrar det och detta händer av sig själv eller om jag tänker på det. Glad

[AnnikaOhlsson]
0

Ja…lite pirrande!

Hjälp mig! vad betyder det? hur ska jag gå vidare?

JohanP
0

Får jag också när jag fokuserar där, även känt konstiga saker vid insomning (som om hela huvudet ska explodera av trycket och "elektriciteten").

Men något tredje öga har jag ej…

JohanP
0
[AnnikaOhlsson]
0

Tack för länken JohanP.

Men det är inte alls detta jag pratar om. Inte ens i närheten! Jag har lidit många, många gånger av Sömnparalys och vet alltför väl vad det är!

Detta jag pratar om här är så långt ifrån det man kan komma! Det är ingen känsla av förlamning eller att sitta fast, inte heller ser jag saker….

[Amethyst]
0

Johan vi alla har ett energicentra i pannan som kallas det tredje ögat Glad Det är olika aktivt på olika människor bara.

Ja Sömnparalys är det inte för det har jag ockås varit med om. Men när det pirrar eller strålar i tredje ögat och det känns bra, så är det aktiverat och energi flödar i det. Men det behöver inte vara helt aktivt eller helt öppet som det skulle kunna vara för det.

Får du ont i huvet eller tryckande känsla så det känns jobbigt är det blockerat eller obalanserat istället.

Låter för mig som att du håller på att öppnar ditt pannchakra och blir mer vaken.

Mvh Johan

LinaStina
0

Hej.

Jag har en liten fråga. Ganska nyligen blev jag fasthållen och nedtryckt i sängen av något samtidigt som något pressade ett finger (tumme kanske) hårt i min panna. Jag försökte komma loss och ropa på personen brevid mig, blev tillslut tvungen att öppna ögonen och då slutade det. Det var väl typ en dröm? Men samtidigt verkligt då jag låg på samma plats i drömmen som i vaket tillstånd. I lägenheten jag befann mig i fick jag efteråt höra att det sägs spöka. Generellt mår jag dåligt, känner att mitt liv är i dimma och jag kan inte förstå att det inte blir bättre, att jag inte kan "se" saker klarare! Kan det vara så att mitt tredje öga blivit blockerat?

Vänligen Lina

LinaStina
0

Kanske är denna tråd alldeles för gammal för att besvaras…

Bjoern
0

Min gissning är att det var en dröm men den kan mycket väl vara påverkad av din livssituation. Om du upplever att ditt liv inte kommer någonstans och att din situation inte förbättras är det inte speciellt konstigt om du också drömmer om det.

Om du vill att ditt liv ska bli bättre, ansträng dig för att skapa förändringar, även om det kan vara läskigt. Själv funderar jag på att helt byta inriktning efter två och ett halvt år som utbildad civilingenjör. Visst, 5 års utbildning "åt helvete" men hellre det än resten av arbetslivet "åt helvete".

Lycka till!

Mads
0

# 7 Vad gäller det tredje ögat så är jag inte lika kunnig som många andra här inne. Men den typen av drömmar där jag kännt mig fasthållen och nertryckt har jag också haft för många år sedan. Då trivdes jag inte alls med min livssituation och så fort jag gjorde ändringar så att jag mådde bättre så försvann de otäcka drömmarna.

Kram

Amor Vincit Omnia

LinaStina
0

Tack för feedback! Jo, visst stämmer det, att jag kände mig fast när jag drömde/hade den upplevelsen. Jag har dock gjort förändringar, men jag mår inte bättre, vilket förvirrar mig och får mig att tappa tillit till mig själv och framtiden. Men förhoppningsvis kommer jag dit med tiden, kanske är det just tid jag behöver. Jag försöker i alla fall allt jag bara kan! Och har inte haft några mer sådana drömmar. Och Bjoern, håller helt med, stanna inte i ett jobb som är fel, men kanske kan du även ha nytta av din kunskap i andra yrken?

Kram på er

Nerosmamma
0

tallkottskörteln?