Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 913 ggr
CBA
0

Prövningar

I en annan tråd pratas det om att allt har en mening…jag har många gånger frågat mig själv vad meningen med allt är.

Man säger att prövningar gör en starkare…att allt du upplever gör dig starkare…men ibland har jag svårt att se det…se vad meningen med allt är!

Jag kan snart inte bli starkare om jag är tvingad genom fler prövningar…jag vill börja se resultat av hur jag blivit starkare och vad meningen med det var.

Ibland kan jag undra om jag blir straffad för något i ett tidigare liv…jag måste ha varit massmördare isf.

Vad gott ska komma ur att som 4 åring se sin mamma bli misshandlad (ej av min pappa) och med en revolverpipa tryckt mot tinningen ?

Vad gott ska komma ur att som 6 åring genomgå en stor öppen hjärtoperation?

Vad gott ska komma ur att genom hela låg och mellan stadiet bli mobbad?

…att som 13 åring vara med om ett självmord inom familjen?

…att som 13 åring få en "migrän" som yttrar sig som kraftig yrsel så jag ligger till sängs helt oförmögen att ta hand om mig själv i en vecka och läkarna vet inte vad och varför jag har den? Denna "migrän" hänger fortfarande med och kommer alltmer frekvent och det tär på ekonomin då vi drabbas dubbelt för min make måste vara hemma och ta hand om barnen.

…att som 13 åring bli mer och mer avvisad av min pappa och hans familj?

…att som 20 åring stå med ett dåligt hjärta igen och behöva pacemaker?

…att som 20 åring behöva genomgå en katastrofalt dåligt genomförd pacemakeroperation där kirurgerna handlade helt fel vilket tvingade mig till ytterligare en operation inom 12 timmar?

…att som 25 åring bli mer eller mindre helt avvisad av min pappa med familj utan orsak?

…att som 32 åring stå med ovisheten om min äldsta son har någon form av diagnos?

Det börjar bli för mycket och detta är ändå bara toppen på berget…

Vi pratar om skyddsänglar och om guider…visst ibland kan jag känna att oj nu hade jag nog allt någon som vakar över mig…men som mest känner jag att de inte gör ett bra jobb…det kanske inte är deras jobb detta…vad vet jag ?

Det börjar bli tröttsamt och jag får bara mindre och mindre energi kvar.

Jag la detta under andlighet…flytta gärna om det hör hemma någon annan stans bättre…

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Elisabeth-J
0

Många av oss får genomgå oerhörda prövningar i livet medan andra får gå igenom dem lättare. Jag tror att mycket av det handlar om karma - tidigare liv. Vi som är ämnade att jobba andligt och hjälpa andra i livet får de här oerhörda prövningarna för att till slut kunna stå upp för dem vi är och följa våran livsväg på vårt eget sätt. Det är tufft och det händer många gånger att man känner att man inte orkar och vill ge upp, en del gör också det tyvärr. Medialitet betyder överkänslighet och oftast drabbar det här oss som är just överkänsliga och som ska arbeta på olika sätt med att hjälpa andra. Det vi får gå igenom gör att vi kan förstå andra i jobbiga situationer och kan känna med dem för vi vet vad dem går igenom i sina känslor. Så kämpa på i prövningarna, det vänder och du kommer sedan att förstå dina tester dom du har fått.

Lycka till!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

CBA
0

Jag hoppas det vänder snart för det börjar bli tungt.

Jag har alltid fått vara den som andra kommer till i svåra stunder…någon som de kunnat komma till för att få stöd och råd me njust nu känner jag att det börjar bli för mycket och jag isolerar mig mer och mer till gränsen till folkskygg snart.

Varför är det så att vissa glider fram på en räksmörgås i livet ?
Jag har en väninna som haft det väldigt jobbigt i kortare perioder men på något sätt så löser sig allting oförskämt lätt, vilket jag är glad för, men det går nästan för lätt kan jag tycka. Hon kan stå inför en svårighet som bara helt plötsligt upphör och allt blir tom ännu bättre än hon kunnat tänka sig.

Är hennes guider och vakande änglar mer på alerten…jag kan inte låta bli att känna ett litet sting av "avund" för jag har alltid fått kämpa mig ur mina svårigheter ensam och hamnat åter på ruta ett ?!

Om min överkänslighet är till för att samla på mig erfarenheter och kunskaper för att kunna hjälpa andra så är jag FULL av erfarenheter nu och håller på att brista.

Ibland kan jag fundera på om min sk migrän är en slags ventil som slammar igen ibland av händelser runt om mig…jag blir alltid fruktansvärt trött innan ett anfall kommer och jag blir totalt uttömd på energi och känner mig väldigt nere och ledsen just då.

Det är inte lätt att leva och jag skulle ge vad som helst för att få slippa min sk migrän!!

Sduillght
0

Hejsan!

Jag tror att vi innan vi kommer hit till jorden för ännu ett lilv så gör vi upp en plan för vad vi ska uppleva och vilka utmaningar vi ska möta. Allt för att utvecklas och bli starkare i slutändan. Jag tror att det endast är starkta och högt utvecklade själar som tar ett sådant tufft liv som du har valt. De som har det lättare kanske ska utveckla andra områden som inte kräver så mkt.

Detta är bara vad jag tror, jag kan ju inte veta, men det ger mig tröst när det är tungt för mig.

CBA
0

Om jag nu har valt en sådan tuff och tung uppgift att tackla för att utvecklas och bli starkare så undrar jag vad det är jag ligger i träning inför…vad är det för någon enormt jag inväntar isf ?

Det är stort detta *hmm* :o)

Elisabeth-J
0

#4 Vad det är som väntar just dig kan inte jag svara på, ha tålamod och invänta rätt tid. Oftast har man ett intresse eller drömmar om olika saker som det kan innebära att du ska gå vidare med. Men som sagt, det är svårt för andra att veta det.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Driva]
0

jag har också haft många prövningar i mitt liv, och jag personligen tror inte på att man får igen för tidigare liv. Däremot har jag, för att förstå varför man måste lida så mycket ibland, utvecklat en tro på en våg skål, att har man otur får man tillbaka det någon gång, kanske i små portioner kanske i stora… det är vad jag tror, allt de dåliga kommer någon gång vägas upp.

I mitt fall har det varit att jag haft "tur" med jobb och och hela tiden bara lyckats "snubbla" in i jätteroliga saker.