Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 1994 ggr
Neutralis
0

Låsta trådar

Tycker först och främst Mads har skött sig bra som moderator, men har en liten undran…

Vad är det för mening att låsa trådar hela tiden? Är det inte bättre att moderera trådarna istället. Om det finns inlägg som inte hör hemma i tråden eller bryter mot reglerna, så är det väl bara att ta bort eller censurera, eller? Tänker på den senaste i raden låsta trådar, "Vad är syftet?".

Tycker någon att tråden är för jobbig med för mycket åsikter och frågor… läs och kommentera en annan tråd istället som är mer intressant.

Som det är nu så förstörs trådarna av alla låsningar, och därmed sätter stopp på många intressanta diskussioner. Trådarna är väl till för medlemmar att läsa och kommentera i efter smak och tycke… borde finnas möjligheter att kommentera även om en tråd har varit inaktiv länge, men det blir omöjligt om de låses hela tiden.

Tyckte en öppen diskussion om detta är av intresse för alla.

Mads
0

Jag låste tråden då jagfann att den fyllt sitt syfte. Det är ju inte meningen att den skulle pågå för evigt om huruvida det övernaturliga finns eller ej.

Tyckte många intressanta åsikter kom fram i tråden och jag uppskattar att alla visat intresse att svara. Känner man att just ett specifikt ämne är något man är intresserad av att diskutera vidare är man ju varmt välkommen att starta en ny tråd om detta. Att många trådar har fått låsas och tas bort är tyvärr pga att medlemmar trots varningar och tillsägelser inte kunnat hålla god ton i inläggen eller hålla sig till trådens ämne och då får det bli så då vi inte vill ha mer tjafs. Just tråden som jag startade om syftet höll på att handla mestadels om Jane i sluttampen och då hon inte är här inne och kan försvara sig eller svara alls på inlägg kändes det inte rätt.

Mvh

Madde

Amor Vincit Omnia

Neutralis
0

Efter ditt inlägg i #237 i "Vad är syftet?", så diskuteras inte Jane överhuvudtaget vad jag kan se. Det är alltså 13 inlägg i sluttampen som inte handlar om henne alls!

Tycker det är ett konstigt tänk här på forumet med just den biten, det är väl inte just ditt fel utan har "ärvt" tillvägagångsättet från föregångare skulle jag tro.

Det är annars en typisk tråd som fodrar ett högre tak, då det är helt frivilligt att ge sig in och diskutera med de "fruktansvärda" skeptikerna. Vad jag kan se förövrigt så håller de allra flesta av dem en väldigt god ton just nu, och går inte in och "förstör" i trådar som är uppenbart tillägnade de "blåögda" troende. Det är mest sådana trådar med faktafel och de med profetvarning på.

Det jag saknar är alltså att ni tar bort inlägg med en varnande kommentar istället för att låsa. Att trådar tar lite omvägar ibland är väl normalt och rättas till enkelt med moderering, eller alternativt att tråden tar en gemensam vändning mot något mer intressant.

Men en låsning tycker jag nästan alldrig är nödvändig, och absolut inte bara för att en trådstartare vill det. De får stå sitt kast när de startar trådar i olika riktningar. Sen att vissa kanske önskar att trådar bara ska försvinna och därför begär låsning är också galet.

Men som sagt, bra jobb annars.Glad

Mads
0

Jag kan öppna tråden igen om så önskas självfallet. Tycker som du att diskutionen där inne var med högt tak och fungerade till större delen mycket bra.

Omvägar är helt okej i trådar så länge det inte spårar ur totalt och helt avviker från trådstarten, det är då man har möjlighet att starta ny tråd att diskutera vissa saker vidare i.

En låsning av trådar har tyvärr just här på ÖN varit mycket nödvändigt som det sett ut i trådar tidigare och hittills, förhoppningsvis blir det inte så framöver. Nya tag helt enkelt.

Amor Vincit Omnia

chik
0

Nu var den tråden öppen för fortsatt diskussion..

ja!!Inte av mig.Men för er andra som är intresserade…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Playja
0

Att jag lyfter på hatten till er som är medisar här på Ön!    Image and video hosting by TinyPic

Att ha en tråd att ventilera i gör kanske att man slipper massa onödigt Ot i andra trådar som är intessanta.

Neutralis
0

Härligt att du kan ta lite kritik, det är ju trots allt bara förslag och jag förstår att det kan vara lite svettigt ibland som moderator.

Ja precis, så är det ju… trådarna som kräver lite högre tak är ganska lätt att identifiera från första inlägget oftast.

Mads
0

# 6 Konstruktiv kritik är alltid välkommet, man lär sig hela tiden och som Medarbetare måste man ju lyssna till vad medlemmarna tycker, tänker och önskar.

Amor Vincit Omnia