Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1908 ggr
camkos
1

Gula mannen

Hej! När jag var ca 5 - 6 år så såg jag något mycket märkligt, jag bodde men mina föräldrar i hus med källare, och då vi hade en värmepanna där nere som vi ibland bröt strömmen  på så brukade jag få vara den som gjorde det, jag tyckte alltid det var lika kul att få bryta strömbrytaren. Och detta var en helt vanlig dag, jag minns ej var klockan var men det var antingen tidig förmiddag eller omkring middagstid för det var ljust ute minns jag. I vanlig ordning så sprang jag ner i källaren för att stänga av pannan, men precis då jag kommit till det sista rummet i källaren och står i dörröppningen (strömbrytaren var precis jämte) så ser jag en lång man eller varelse rättare sagt, han lyste så starkt som ett eldklot, formad precis som en människa men utan konturer (inga ögon, näsa, mun osv), jag minns än idag hur paralyserad jag blev för en sek, jag sprang upp till mina föräldrar och gallskrek, pappa for ner i källaren med en kniv i handen, och mamma stod beredd med en tom flaska i högsta hugg om "tjuven" skulle komma upp. Jag skrek förgäves att det var ingen tjuv, ingen människa ens, bara något alldeles otroligt märkligt!

Än idag (jag är 34 år idag) retas jag för detta vid familjeträffar av mina äldre bröder, men någonstans tror jag att dem börjar tro på det jag upplevde ändå.

Och för en tid sedan när jag var ute och gick med våran hund hörde jag fotsteg (eller klacksteg) precis cirka 0,5 meter bakåt sidledes, jag var övertygad om att en kvinna gick där, men när jag tittade bak var där ingen, och stegen tystnade, men så fort jag började gå fortsatte de, jag trodde att jag själv hade något som kanske slog emot så att det var därför jag uppfattde fotsteg, men icke, hade gympaskor på mig och ingen sten eller annat under dem i heller, en tid senare berättade jag för min mans syster och ett par dagar senare hände samma sak för henne, mycket märkligt det med.

Det var allt för mig!

felixifokus
0

synd att man när man väl får se något paranormalt reagerar med att bli rädd och springa bort. Undrar vad som hänt om du stannat kvar

Hade ni aldrig dit någon medial?

chik
0

camkos..Du var ju så liten så klart att du blev rädd.

vet hur man som vuxen tänker tillbaka på saker som man har upplevt.Vad det var??-Vet inte.

Men nu till nuett. Det att du hör steg som går efter dig. Det gör jag med.

Men du har kommit lite på väg (Tror jag ) dina mediala tankar, för du känner att det är en kvinna.Intressant…så fortsätt i den takten du har på börjat nu..Du är lite på väg att känna av vad som är runt dig…

Men vem kvinnan är är inte jag kunnig att säga.Jag tror att du innerst inne vet det själv.

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

camkos
1

Hej igen! Nä, vi hade aldrig dit något medial, men huset som mina föräldrar bor känns väldigt kraftfullt på något sätt, även kompisar till mig som inte är direkt vidskepliga har alltid tyckt att dem känt något speciellt i huset.

Chik, ja, jag vet, men du kan ha rätt, jag har funderat på en moster som dog för något år sedan och som tyckte väldigt mycket om mig/och jag henne, men tyvärr pratade hon och min mamma inte med varandra på flera år och nu är det ju försent, eller inte kanske? Dem var inte ovänner, men missförstånd som jag uppfattat det från bådas håll.

Kram på er

camkos
1

Förresten den gula varelsen stod vid dörren som leder ut till trädgården, har hört att det är vanligt att dem står vid dörrar, är det så tro?