Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 4392 ggr
signemo
0

Hur kollar jag

Hej.

Jag vet inte om mitt inlägg försvunnit eller om det är så att sorteringen pågår ännu. NåvälGlad

Hur gör vi gemensamt för att vi som är intresserade av att få en kanaisering gjord eller healing eller dylikt och naturligtvis betalar för detta. Detta anser jag vara självklart  om mediumet är seriöst.

Hur kollar vi om medieumet är seriöst och verkligen har ett eget företag även om det skulle vara som hobbyföretag.

Brukar Ni begära att få mediumets organisationsnummer innan NI bokar.

Brukar Ni kolla med skatteverket?

Brukar mediumet ge er det obligatoriska kvittot eller betalar NI på faktura?. Att man kan se det på sitt eget kontoutdrag är ju inte tillräckligt anser jag.

Ni kanske undrar varför jag frågar. Men jag är helt emot svartjobb.

Detta gäller naturligtvis alla typer av köp man gör.

Var rädda om varandra

Spongebob
0

Fråga om de har F-skattesedel och om ni kan få ett kvitto?

Anna-Helga
0

Jag har inte tänkt i dessa banor, men det klart att det ska man kanske tänka på… Obestämd

signemo
0

Är det bara jag som tycker det är viktigt?

När jag anlitar en snickare eller rörmockare så kollar man ju noga

Att man sen övar och då ger gratis kanaliseringar eller i övrigt inte tar betalt det är ju en annan sak

Var rädda om varandra

Anna-Helga
0

Men alltså har man det som yrke och som ett företag måste man väl som medium precis som rörmokare ha ordning på papperen? Inte är det väl många som vågar arbeta svart idag? Eller är jag naiv nu kanske? Hobbyverksamhet är en sak, men det fins väl ett tak på det har jag för mig, hur mycket man får tjäna och så kanske man ska ha ett annat "riktigt" jobb också?

Choklad
0

Det är en tankeställare..jag som har änkepension, hur gör jag då om jag någon gång skulle börja arbeta som medium?..Det borde man väl kunna fråga skatteverket ? Obestämd

Jag vet inte hur det är nu, men jag tror att 10 000 är det där "taket" (per år) och sedan måste man betala skatt.

Om jag inte har helt fel nu.

U R us

signemo
0

# 5 Ja du. ingen aning. FAst det mesta går ju att ta reda på.

Var rädda om varandra

Laboliina
0

Ny tråd på samma ämne - vad bra! Taket för hobbyverksamhet går vid 30.000/år i intäkter, så det är ganska högt för t.ex. mig som har heltidsjobb vid sidan av vad jag gör. Signemo, jag tycker att du ska be om kvitto, helt enkelt. Får du ett ordentligt kvitto så är sannolikheten stor att personen i fråga jobbar som du vill.:)

Live to love. www.spiritinmind.se

signemo
0

# 7 JA det har du rätt. Jag har bara inte fått det förut. Men jag skall be om det i fortsättningen

Var rädda om varandra

signemo
0

JAg har ett förslag och det är man har en tråd. Den skulle kunna heta

Erfarenheter av medium.

Man skall ju kanske inte lägga ut uppgifter om någon  ,

men om det är så att man kan dela med sig av erfarenheter så skulle man ju kunna skriva sitt eget namn i tråden.

Sen kan de som vill veta vad jag har för erfarenheter av de medium jag anlitat kontakta mig via pm.

Det kostar ju en del ( klagar inte på priset) att anlita ett medium. Men man vill ju ha valuta för pengarna och veta att mediumet är seriöst.

HAr saknat en sån här tråd.

Var rädda om varandra

rosmarin90
0

Hej Signemo

Jag jobbar som medium och mitt förslag är att man rekommenderar medium som man haft en positiv konsultation hos. Att hänga ut den man upplevt som dåliga offentligt tycker jag personligen inte är så bra.

Det skapar en väldigt dålig stämning och dessutom kan det missbrukas av ogina konkurrenter.

Har man haft en väldigt dålig konsultation med någon kan man berätta om det, men utan namn och sen kan de nyfikna pma.

Sen är det ju så här att vi alla har mer eller mindre bra dagar. Samt att ibland stämmer personkemin helt enkelt inte. När jag var på sittning i England förklarades det att om man, både mediumet och klienten tyckte att det inte fungerade inom 10 minuter så avbröt man och fick pengarna tillbaka.

Min personliga erfarenhet är att det är rekommendationer som gäller. Det här gäller nog i mångt och mycket. Man frågar runt till exempel om man söker en bra snickare eller massör.

KyssRose

signemo
0

Hej Rosmarin.

Instämmer med Dig. Jag menade inte alls att man skulle skriva namnet på mediumet.

Jag tänkte mer att om jag talade om att jag har erfarenhet av att ha besökt ex 4 medium. Då skriver jag bara mitt eget namn i listan.

Om Du sen funderar på att besöka ett medium så kanske Du vill ha lite rekomendation. Kanske höra vad man upplevde positivt o negativt

Då skulle Du kunna pm:a mig  och jag svara Dig i pm.

Alltså ingen varken negativt eller posistivt om någon i tråden.

Då blir det väl dessutom reklam och det har jag för mig att man inte fick ha.

Kyss Signemo

Var rädda om varandra

rosmarin90
0

Det låter spännande Skrattande bra att du inte tänkte lägga ut namn. Läser nog lite slarvigt ibland.

kram Rose

signemo
0

Fniss. Kan vi alla göra. Jag snubblar lätt på tangenterna ocksåGlad. Vi får väl se vad andra tycker om en sån tråd

Var rädda om varandra