Ängel
Är det någon som vet vem Ängeln Lucifer är och vad han står för?? Fick honom i min Meditation nu.

Har aldrig hört om en ängel med namnet Lucifer?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#2 tack, jag ska läsa om där. Jag har heller inte hört det namnet förr.
har ni inte ? :) Lucifer är ju precis som det stog i wikipedia, en fallen ängel, innan han blev satan var han en ängel hos gud :)
Jag tror personligen, men det är min egen uppfattnig, att vi männskor måste ju hitta på en "hackkyckling" för våra "synder", och då är det ju lättare att skylla på "en liten en med två horn", istället för att ta eget ansvar för sina egna handlingar…..
Carina det var en fullträff. Det du skrev
TACK!!! :)
Vi får se om jag träffar på honom igen :) Då får jag prata med han och fråga vad han vill mig.
Lightworker, kan du inte berätta lite närmare om vad du såg i din Meditation, plus dina känlslor runtomkring när den du säger var "lucifer" dök opp? Hur såg han ut, och sa han till dig att han var han?
Jag undrar bara dett av ren nyfkenhet, ingenting annat… Hälsn Carina
Jag såg att någon stog på bron som jag skulle gå över, såg bara en mörk figur. Men han sa att han är "ängeln Lucifer, din hjälpare". Känslan var faktiskt lugn ingen rädsla eller obehag. Mer sa han inte, sedan gick jag därifrån. Vi får se om han dyker upp igen. Men om han är satan så vill jag inte veta av honom.
men oj ! vi får väl hoppas det finns fler lucifer´s, för satan, nä, han vill man väl inte träffa på direkt…
Det var positivt att känslan med honom var lugn i a f, så han kanske inte är så otäck denna "lucifer" som vi har blivit "itutade". Kanske är bara en gammal skrock/sägen om den killen.. Han kanske är god trots allt.. om han nu finns ändå eftersom du fick honom till dig..annars kanske det var någon annan som bara förökte att "retas" lite med dig….
tror inte på nån satan faktist…Helvetet har vi här på jorden..finns det egentligen nån värre plats att komma till med mer ondska än vad som existerar här?

#13 Ja är det inte på jorden vi har både helvete och himmel, här är det ju både de goda och de onda. Olika makter som vill styra på olika sätt och kamper av olika slag.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Nu har jag träffat på honom igen. Han säger att han är min hjälpare.
Fick uppleva en stor härlig änglaupplevelse under Meditation för några dagar sedan. Kände hur någon stod bakom mig, sedan får jag se hur vingar, stora, vita breder ut sig bakom mig. Hjärtat slog några vålter och tårarna kom. Vilken härlig känsla. Vet ej om det var Lucifer eller någon annan ängel.