öppna sig - rädsla
Hej,
När jag var yngre kände jag av saker bättre, kunde säga saker som mamma tänkte på, fråga en pendel mm. Sen blev jag rädd och min mor sa att jag inte skulle vara rädd och att ingen "visade" sig om jag var rädd. Mitt försvar blev då att utveckla stark rädsla för då slapp jag se det jag ev var rädd för, förstår ni hur jag menar? Nu är jag ca 30 och har börjat förstå att min son har förmåga att se och ta meddelanden. För honom är det helt naturligt ännu och han kan berätta hur han pratat med andra osv. (ja jag vet att barn har fantasi men detta är nåt annat). Jag skulle vilja bli mottaglig igen, hur ska jag göra?
Jag har kommit på att jag är rädd för jag vet inte hur det är om jag skulle se någon. Ni som kan, är det som att prata med en fysisk person???? En person bara dyker upp i rummet från ingenstans??? Hur är det? Min son kan ju säga saker som att han pratat men nån som hälsat på. Tex när en kompis faster gick bort och vi var hemma hos dem nån vecka efter "vilka fina barn, gratulera …." (pappan till barnen i hushållet) "… sa det, jag pratade med henne där inne". Såg han henne som en levande person då? Han är bara tre så det går liksom inte att få honom att förklara. En rolig grej som han sa var att han såg "människor med gula hattar", fantasi eller ser han ett ljust sken runt dem??
Hur kan jag bli mer mottaglig, finns övningar? Jag känner på mig att det mest handlar om att varva ner och komma i kontakt med sig själv. År det så tro?
Ingen…?

Ja barn är för roliga. Man undrar ju vad det var för gula hattar.
Det finns många utbildningar att gå om man vill utveckla sin andlighet.

Barn är väldigt öppna och mottagliga och för dom är det inget konstigt så det är tyvärr ofta dom vuxnas kommentarer som t.e.x att barnet får höra att det inte finns, det är fantasi osv som gör att barnens öppna sinne stängs. Däremot kan man vara mer eller mindre mottaglig så mitt råd är att ta det naturligt med barnen.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ja, jag är lite ledsen att jag inte fattade förrän nu. Det har ju varit rätt tydligt så här i efterhand. En gång ville han absolut inte åka och handla (inget han brukar bråka om direkt). Han sa att mormor As hade sagt det. Jag blev arg att han kallade mormor så, sen bokstaverar han A-S-T-A (han är tre och kan bara några bokstäver). Min mormors mor hette Asta! Jag kopplade inte utan började prata om min mormors mor osv och tyckte det var häftigt att han råkat bokstavera slumpmässigt så det blev hennes namn… Sen hittade vi inte bilnycklarna förrän efter fem timmar (heeela familjen letade!) Så det blev inget handla den dagen…Min son visste inte var jag brukar förvara dem så jag tror inte att han gömt dem…
Det finns fler ex. jag har ju sagt "dina låtsaskompisar" "vilken fantasi" mm redan. Hoppas jag inte hunnit förstöra honom…! ledsen…. Svårt att prata med honom om händelser några månader tillbaka, han är ju tre så han lever ju i nuet.
Min dotter var så öppen att vi fick stänga henne lite eftersom hon inte tyckte att det var så kul att se allt som hon såg. Kul att din son tycker omdet i alla fall!
Jag lärde mig att öppna mig av ett medium! Och fick även lära hur jag "stänger ner" när jag inte vill eller bahöver vara öppen!
5 Intressant! Det är inte alltid han tycker det är kul, har hört honom säga: säg det själv! och när vi var på kyrkogården på alla helgona grät han helt förstörd i bilen efteråt och sa att det inte var roligt. Jag trodde han skulle gilla alla ljus… Har du tips på hur man kan lära sitt barn reglera? Har du tips på medium som kan hjälpa mig att öppna mig? Om du vill kan du skicka PM till mig.
#6 Det finns säkert någonstans där du bor. Jag är inte så bra på vad det finns för medium överallt. Fråga någon här på sighten om de vet någon bra i din närhet!
Jag sa åt dottern att snällt be dem gå ifrån henne om hon inte ville ha dem där. Men att stänga av barnet kan man nog inte göra själv om man inte vet hur man gör. Jag fick hjälp av mediumet att göra det med min dotter!
Hon tyckte inte alls om att gå över en bro hemmifrån min mamma, sa att hon inte ville gå där och att det var läskigt. Han, mediet, sa sedan att just i det området fanns det mycket andlighet och hon hade sett mycket där! Hon hade t.o.m råkat få med sig en gumma hem därifrån som hängde hemma hos oss. Därav anledningen till att vi tog hit ett medium, för jag var tom på energi. Hon drog energi från mig för att kunna vara kvar här.
Tack för dina svar! Jag skrev en sak i din gästbok! 
#8 Ska kika! :)