Hackspett...
Sov i stugan i natt, det är alltid där det händer konstiga saker, det är mycket med djur…
Imorse knackade det på fönstret, herregud…tänkte jag, vem är det som kommer… Nyvaken hoppade jag ur sängen, på fönterbrädan sitter en hackspett, den tittade och tittade innan den flög iväg… En hackspett brukar väl ändå inte närma sig så som den…
Hoppas det var ett positivt tecken… Någon som har en annan terori?

Om du vill så kan jag kolla vad som står i Djurens språk om vad hackspetten symboliserar?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

det kanske är din gamla mormors mor som är på besök ,eller någon som bott där tidigare..dom vuill nog bara se att du har det bra

Tack.
Ja kolla om du har tid och lust vad hackspetten symboliserar…

Nä stugan är ett bygge som pågått i ca 30 år, vi fick ta över den för ca 4 år sedan. Han som byggt den lever än, men…hans pappa¨…en del av virket på stugan skall visst komma från faderns hus, det fick rivas pga att det skulle byggas en väg där, han är död. Å jag vet inte alls vem han är…träffade aldrig honom…

Påminner… Skriv om vad hackspetten symoliserar om du har tid och lust. Jag ser verkligen framemot det.
Kram Ingu
Jag hittade lite intressant i Steven Farmers "Animal spirit guides":
"En storm är på väg, bokstavligt eller metaforiskt, men du är skyddad vad som än händer.
Detta är ett bra tillfälle att använda sin trumma och/eller skallra, ensam eller tillsammans med vänner.
Du är på väg in i en tid av överflöd.
Gå ut i naturen och ligg på rygg på marken. Andas långsamt och rytmiskt, och se om du kan känna Moder Jords hjärtslag.
Var extra uppmärksam på dina egna cykler och rytmer och gör ditt bästa för att ära dem genom att följa dem, hellre än att gå emot dem."
Kanske något av detta känns rätt?
Visst kan hackspett vara inne bland hus, hade en själv på väggen på mitt hus för ett tag sen o jag har även sett en gröngörling klättrat på grannens hus för nått år sen. Dt finns en liten skog i ett villaområde en bit därifrån där jag bor och där brukar det vara flera hackspettar.
Jag fick också en fundering om det var nån från andra sidan som var visade sig.
Såg att inte #1 hade svarat vad som stog i Djurens språk av Solöga så jag har nu kollat i min bok och så här står det om hackspettens betydelse.
Ha mod att gå vidare. Bryt med dit gamla liv. Din gåva är livskvallitet.
Är det något som du kan ta till dig av själv fick jag mig en tankeställare. 
jag har också hört att det ska vara någon från ovan som ser till dig. Själv har jag ofta fåglar på fönsterblecket som tittar in. de sittter och tittar rakt in ibland i 5 -10 minuter, ofta dommherrar och talgoxar. Vilket också känns lite speciellt för de försvinner inte ens när jag står precis mittimot fönstet.
Svalorna övervintrade under isen (trodde man för.)
Hackspettar kan till och med förstöra hus med sin iver att komma åt sin mat i form av småkryp.
Det kan vara lite rart till att börja med då man får påhälsning men jag försäkrar att då det börjar synas på husgavlarna är det mindre roligt eller då man verkligen börjar bli störd.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

De var lite att tänka på.
Tack.
Fåglarna är våra budbärare!