Avgår
Jag klarar inte av att vara Medarbetare då vi inte får några riktlinjer eller tydliga regler att arbeta efter. Inget stöd och ingen feedback.
Jag har PMat ElisabethJ, få se när hon plockar bort mig…
Kram på er och tack för den här tiden!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Jag känner samma här.
Och har bett att få avgå men inget händer…
Kram till alla och ta hand om er.
..

Lena.P är jag i verkliga livet.
Chik..
Det har vart för mycket bråk och inga riktlinjer från Elisabeth.
Vi orkar inte längre.
Sajten måste ha en värd som bryr sej och hinner vara med och medverka för en bra sajt. Tyvärr så har vi fått jaga Elisabeth utan resultat oftast.
Hon har mycket omkring sej…vi vet….men det har vi med.
Jag vore glad om Elisabeth kunde svara på vad det var för rensning som hade gjorts på sajten. Fick aldrig svar på det????
Anna helga lyssna på den här på högsta kräm så blir du på bra humör!
Jag som inte har med det att göra. Skulle inte inte Elisabeth kunna överlåta sajtvärdskapet till någon som har tid och ork till det. Allt för sajtens bästa.
Var rädda om varandra
signemo…jag har frågat Elisabeth om det. Men INGET svar.
#5 Det är en lösning som kanske vore bra, men det måste sajtvärden själv begära… Vi har ju skött sajten hittills så det vore inga problem, då kan man ju göra regler och bestämma hur det ska vara också. Men i detta läget som det är nu kan jag inte arbeta i alla fall.
Kram!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Om du Elisabeth inte sätter igång med att dra upp riktlinjer så kommer sajten snart eka tom å tyst.

Hej!
Jag har skrivit i låsta delen och där berättat vad som har hänt, en familjetragedi som är det värsta jag någonsin gått genom, mer vill inte jag behöva skriva/förklara här på öppna delen vilket ni nog förstår. Jag struntar inte i sajten men det är lätt att tro för utomstående som inte vet något. Ordentliga riktlinjer är nu på gång och jag beklagar djupt att det har varit såhär den här tiden! Håller även på att renovera ny bostad och flyttar långt så jag jobbar på det här under sena kvällar nu.
Jag tackar er Mia och Anna-Helga även här på öppna delen, ni har gjort ett enastående tufft arbete!
Kramar!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ok Elisabeth.
Men vad var det om rensningen? ingen fattade nånting om det. Och vi skulle få veta vad det var. Men fick inget svar om det.
Kram
Okej. Du gör som Du vill förståss. Men skulle det då inte vara skönt om nån annan tog över. Du kunde kanske Du vara Medarbetare och få det lite friare.
Var rädda om varandra
Det här är inget nytt,Samma visa hela tiden.Ingen struktur,folk blir överkörda,Seriösa inlägg tas bort utan motivering Ser fram emot en annan moderator.
Har inte varit här på ett år,men då jag va här var det fullständigt kaos,inte mycket tyder på bättring,samma sak då,personliga tragedier,ett verktyg för att tona ner det hela,men funkar det varje gång? Ja,nu får man nog snart byta nicknamn igen
eller så försvinner inläggen,som vanligt,när kan kritiserar eller tycker ngt som inte passar.
fast…..lite förståelse måste man visa om folk har det tufft….människor är det, inte robotar
Ge det här nya lite tid
love peace and understanding
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mia, har skrivit om det i dolda delen, vill inte skriva öppet.
#13 Lätt att sitta där bakom skärmen med olika nick och anta, tänker ändå inte berätta här, så döm ingen innan du gått i dennes mockasiner i några mil.
Elisabeth
14
håller med…Ja det kan inte vara lätt när alla drar från olika håll och skäller på en vad man än gör.Vi både skeptiker och troende har ju legat på rätt idogt å klagat. Nä jag skulle inte vilja byta sits.
Konstigt igen? Kan det bli sämre här,menar du?
Elisabeth…Vart? jag kan inte hitta det…
17
fast nu syftade jag på moderatorernas sits förstås… jag vet inget om Elisabeth

Önskar innerligt att jag kunde klona mig så en av mig kunde sköta sajten 24 timmar om dygnet och den andra kunde finnas tillgänlig 24 timmar om dygnet för familjen och med allt som sker här. Tråkigt nog kan man inte klonas och prioriteringar måste göras och familjen är det första valet vilket jag tror att många förstår. Däremot har det lättat nu lite mer så mer tid finns till sajten.
Elisabeth

Oj vad trist stämning det blev nu. Synd.
Och mycket kärlek till dig Elisabeth. Det märks att du behövs här! Jag har märkt att de personliga tragedier du drabbats av direkt påverkar stämningen på forumet. Ofta har de lett till konflikter här. Det är något i de energierna som drabbar oss alla och det visar nog hur starkt du känner för forumet. Hoppas allt ordnar sig!
Fred och kärlek

#19 Ok, jag skickar pm till dig.
Elisabeth
#17 Nej,det kan inte vara lätt,för att lyckas krävs,respekt för oliktänkande,att man svarar på medl. frågor,att man är tydlig,att man motiversr en avstängning,att man komit en bit på den andliga vägen och framför allt ÖDMJUKHET.
"Lätt att sitta där bakom skärmen med olika nick och anta, tänker ändå inte berätta här, så döm ingen innan du gått i dennes mockasiner i några mil."
--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/
# så bra att det lättat lite nu då,som det brukar göra när du kritiseras,plötsligt finns tiden där igen,på bara 5 minuter har allting ändras,,Nej,jag dömer ingen,men jag har sett dig under ett par år här nu…

#25 Du får gärna tro vad du vill, mina nära vänner vet allt och några härinne vet en del och det räcker. Tänker fortfarande inte berätta allt här på öppna delen ;)
Elisabeth

#27 Synd att du inte vet eller får veta, lätt att sitta där och tro som sagt.
Elisabeth
Jag tror inget.
Ditt inlägg #16 var motsägelsefullt. Du säger att man inte ska döma i samma mening som du… dömer. Vilket var det jag försökte påpeka i inlägg #25.
--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/

#28 Nej jag dömer inte någon.
Elisabeth
Jag hoppas verkligen att sajten kan få lov att "hitta hem" igen och bli den ÖN som jag gick med i för några år sedan.
Men att driva en sajt tar sin tid och kräver både energi och engagemang. Ibland blir livet väldigt påtagligt för oss alla och envar, men då får vi delegera ut ansvaret till dem som vi kan lita på.
Kanske det vore en bra idé med en vikarie värd som har mandat att fatta beslut.

#32 Jag önskar också att den "hittar hem", men jag tror att energierna i forumet i mångt och mycket är beroende av Elisabeths fantastiska engagemang. Måtte allt lösa sig och forumet återigen blomma, det forum som faktiskt spelat en stor roll i den nya tidens andliga Sverige.
Inlägget är raderat!
#36 Vilken "idiotisk" fråga…….bör inte besvaras och ej kommenteras.
Hej förlåt om jag lägger mig i men jag vill bara säga att jag tycker att ni alla gör ett kanon jobb med sajten jag trivs jätte bra på den här sidan och har alltid gjort det =) ni gör så att alla känner sig välkommna ?
Jag tycker det är en underbar sida och ni är underbara personer som orkar hålla sidan igång och kämpa med att alla ska trivas.
Tack för att ni finns =)

#0 och #1. Då förstår jag varför det varit så trassligt här ett tag. Det är inte lätt när den ene inte vet vad den andre gör och då lätt hänt att mycket blir lite dubbelt. Stormar brukar ju bedarra och det blir nog så här också. Önskar er allt väl
.
Allmänt.
Om det nu är så att Elisabeth haft en jobbig tid, vilket de flesta av oss inte har en aning om, kanske det bästa är att vi inte är taskiga. Ibland tappar man fotfästet när saker händer och man orkar bara inte bry sig om allting runt i kring. Även om man vet att man borde så finns inte kraften. Sköt om dig Ellisabeth och självklart behöver du inte berätta för allt och alla vad som hänt. Det är inget vi har med att göra
.
Så nu tar drar vi alla ett djupt andetag och lugnar ner oss ett tag. Det går så mycket lättare att tänka då
.
Usch, vilken sorglig tråd. Anna-Helga och mia-38: Jag hoppas ni blir kvar som medlemmar, hörrni?
Jag klarar inte av att vara Medarbetare då vi inte får några riktlinjer eller tydliga regler att arbeta efter. Inget stöd och ingen feedback.
Att moderera ÖiF som en nazistisk diktatur där man anstränger sig för att eliminera oliktänkande tycktes uppenbarligen inte fungera särskilt väl för dig, som du själv blev varse.
Det fungerade inte heller särskilt väl att särbehandla alla medlemmar och bemöta all kritik mot denna särbehandling med hot om avstängning.
Nya Medarbetare är nog bara av godo för sajten.

#43 Vad menar du med detta inlägg?
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Läs #43. Det står där.

#45 jag kan läsa
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Vad är det så dom är oklart? Vilket är ditt problem med sajten? ingen som känner igen sig i vad du beskriver, tror jag…

#43 Instämmer, förutom i anspelningen på nazism.
Man ville ha en sajt där medlemmar bara snällt accepterar vad vissa tongivande skribenter påstår. Den som ifrågasätter tystar man helt sonika ner med hänvisning tillegna tolkningar av skrivna regler, om det ens hänvisas till regler. Oftast stänger man bara av rakt av.
¤43 instämmer oxå,men avstår från ordet naZism.

Nazismdiktaturanalogin var totalt överflödig, även fast sådana paralaller dragits tidigare i detta forum (då från "troende"håll riktat mot 'skeptiker') så är de sårande för de som dessa riktas mot.
I övrigt ställer jag mig, likt VV, instämmande till hur slappt och godtyckligt detta forum modererats, och mycket till förtjänst av just A-H's -moderering.
I min mening skulle en neutral part (någon som blombukett, exempelvis ;)) vara ett väldigt välbehövt tillskott i modereringsstaben.
Skulle heller inte ha något emot en skeptiker (oj, hör och häpna, haha) som Medarbetare på detta forum. Jag tror att det skulle eliminera den särbehandling vi sett prov på ad naseum i detta forum.
I övrigt tycker jag det är beklagligt att forumanvändare vänder sig mot Elisabeth då en förklaring till hennes bristande närvaro givits och en personlig tragedi ligger bakom. Det, om något, är respektlöst.
# 50. Jag litar helt på A-H. Innan vi anklagar varken A-H eller Elisabeth. kanske man kan fråga de medarbetar som funnits tidigare hur det har fungerat bakåt i tiden.
Det är tragiskt med tragedier för alla inblandade naturligtvis, men denna har ju skett nu. det fanns en tid före. Kan bara beklaga att Elisabeth har det svårt nu.
Men hur fungerade det förut. Vem fick göra jobbet.
För min del skulle jag gärna se att det blev en ny start med ny Sajtvärd o nya Medarbetare. Nya friska ideer är ju alltid välkomna. Och man brukar säja att man skall inte sitta för länge på en post.
Var rädda om varandra

Har ingen som helst tanke på att lämna över sajten till någon annan, så det kommer inte att ske. Jag kämpar med min sajt och vi har varit ett gäng som fått kämpa hårt tillsammans med den även tidigare. Personligen har jag slitit dygnet runt en lång tid då familjen tyvärr fick komma i andra hand så jag har inte varit oaktiv på något sätt innan! Jo det hände vid en period för ett tag sen då jag inte kunde vara online så mycket av andra orsaker och dom medarbetarna gjorde ett fantastiskt arbete, dom är även nära vänner till mig privat :)
Elisabeth
Men herregud vad är det som händer!!!!!!!!!?? Har jag missat nåt??!!!!
Styrkekramar till dig Elisabeth,oavsett vad det gäller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag håller med fullt ut. Nu sitter man alltså -- på fullt allvar -- och väljer ut de medlemmar man anser vara "värdiga" att få vara med den "riktig", dolda sajten.
Och man har aktiva planer för att få bort skeptiker och oliktänkande från sajten, utpräglade stragetiger.
Allt oliktänkande -- och all kritik mot reglerna -- bemöts med hot eller omedelbar avstängning.
Och detta SAMTIDIGT som man talar om ljus och kärlek.
I nuläget är Öif så långt ifrån ett öppet och demokratiskt diskusionsofrum som man bara kan komma. Alla former av oliktänkande ska bara bort.
Förstår inte hur ni kan klandra Elisabeth så. Så mkt hon har gjort på denna sidan, hon har suttit här dag och natt och svarat på era inlägg hon har hållt kurser hjälpt andra som behöver hjälp på denna sidan. så råkar hon ha en stor kris och inte orkar sitta här så mkt då finns det ingen förståelse?? . fårga er själva hur kulle ni göra om ni va med om en stor kris i livet? Vet att Elisabeth kommer komma tillbaka och göra den sida som den va en gång i tiden. men låt henne hålla på i lung och ro med den hon måste… om ni inte vill vara aktiva längre varför inte bara sluta och gå in på sidan?? lättare en så kan det la inte vara?
Många kramar Elisabeth.. ta det den tackten du behöver du ska inte ha nån press på dej..Kan förstå dej att du inte vill lämna över denna sidan till någon annan för det du har skapat här finns inte på hela "webben"
<3
Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3
http://pysselgummsan.blogg.se/
Elisabeth..dolda sajten.Vi som inte är med där???
tragedi. Du är Medial! Så det skall du kunna tackla.
Du har en förmåga o säga att något har hänt i familjen..Det är inte okej o leka med medmänsklighet, Tycker jag..
Som ser Döden som något som vi alla blir drabbade av…Sen skador som händer..Det är ju något som slår till baka.Det har vi ju diskuterat här.
Det du sår får du skörda..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Elisabeth,väldigt tråkigt att höra att du drabbats av en tragedi i familjen.Spelar väl ingen roll om man är medial eller inte, sånt är fruktansvärt tufft ändå. Du är bra, och har skött denna sajt bra tycker jag. Du har min fullständiga förståelse och mitt stöd. Att du behöver tid för ditt privatliv och för att må bra är väl något som är helt självklart, och som säkert alla som skriver här behöver och vill ha, speciellt i en tragedi. /Skickar dig en go kram från mig
Ps. Ta den tid du behöver och gör det du mår bra av.
Trist Anna-Helga!
För vad det nu är värt så tycker jag att du gjort en fin insats
Jag tycker det är lite trist att det har blivit en låst sajt.
Jag börrjade hänga här inne för alla intressanta inlägg om det övernaturliga, och som det ser ut nu så finns det bara inne på den låsta sajten.
Trodde det var ett forum där alla blev accepterade och inte bara där vissa få fick vara med och leka.
Tråkigt tycker iaf jag.
Sen så har jag förståelse för vad Elisabeth går igenom och tycker absolut inte att det är rätt av Medarbetare att öppet gå ut och kritisera sajtvärden. Vill ni inte vara med längre så säg upp er som Medarbetare och låt någon annan ta vid. Hjälper nog inte att öppet sitta och gnälla.
mvh Liwa
Men vad säger du? Att bara för att man är medial får man inte må dåligt?!
Dummaste jag hört!!