Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterbarnungdomandligt
Läst 3156 ggr
Anj3lika
0

Vad är felet!?

_**Jag har nu sedan nyår 08 varit utan preventivmedel , Men inget händer .. Varför ?
Kan jag inte bli med barn ?
Jag har själv börjat tvila starkt men min magkänsla säger att det kommer .. Någon som ser något ? ..

**_

Tusen Tack för alla svar!

Anj3lika
0

Ingen som känner något ? .. :/

[kvasthilda1972]
0

Själv var jag utan p-medel i 3 1/2 år, när jag hade accepterat tanken på att vara barnlös och började planera på allt jag skulle göra istället, resa mm så blev jag gravid och har nu en tjej på 15 mån….

Det handlar nog om att slappna av som alla säjer…

Anj3lika
0

Tack för ditt svar! :)

Ja det är väl säkert så .. Svårt att sluta tänka på det bara .. Men ska väl försöka sluta göra det ..

Eija
0

Anj3lika…det kommer….var lugn…..alla är vi så olika, jag däremot planera så himla bra när jag bestämde mig för en sladdis….hade ju ätit p-piller i 13 år…så jag sluta i dec, och tänkte att det skulle ta ca 6 månader innan jag blev gravid…(som barnmorskan sa, efter så långtids pillerkonsumering)….

Så jag räkna alltså med att bli med barn vid juli ungefär, så jag skulle få gå med störst mage vid vintern…och få en vårbaby…..pyttsan…Tungan ute..jag fixa det direkt och fick gå precis som tyngst under dom finaste sommardagarna…svettigt, svettigt!!!…men fick en helt underbar oktober tjej…inte illa ändå….Flört

Anj3lika
0

Tack för ditt svar Eija .. :)

Får hoppas på att det gör det , Något säger mig att det kommer att komma .. Jobbigt bara nära alla andra i ens närhet värkar bli gravida lätt som en plätt. Är snart den enda som inte har barn eller väntar barn.

Men som sagt .. Det kommer väl när det blir min tur!

Frejzan
0

Säger som de andra. Slappna av o lägg tankarna på barn på hyllan. Då kommer graviditeten. Det brukar ofta vara att man låser sig i en väldigt stark vilja och då blir det inte som man önskar. När man sen släpper tanken så kommer det man önskar.

Lycka till. Du kommer få barn så småningom.

Anj3lika
0

Tackar Frejzan för ditt svar :)

Jaa , jag får ta och slappna av och inte tänka på det alldeles för myclet ..

Tack :)

mvh // A

[AnnikaOhlsson]
0

Jag vet hur du har det, det är otroligt jobbigt. Jag bestämde mig för att bli mamma och slutade med p-piller okt-94 och inget hände…

Dec -04 fick jag veta att jag var gravid och då var jag i 19 e veckan. Hade alla typiska Tecken men hade inte en tanke på att vara gravid, jag kunde ju inte bli det… Men det var jag ändå!!

Barnmorskan sa att om vi ville ha fler barn så skulle vi säta igång direkt, för det var lättare att bli gravid när man nyss vart det. Så vi satte igång… men det är 5 år sedan nu och inget mer har hänt. Men vi är mer än nöjda mer vår underbara dotter!

Så jag vet vad jobbigt det är att vänta och månad efter månad bli lika besviken… men jag känner på mig att det kommer…

Lycka till och Kram

Anj3lika
0

Hej Hej!

Känns skönt att höra att det finns någon som förstår hur man känner det , Med denna besvikelse som hela tiden återkommer.

Alla säger att jag är så ung och har hela livet framför mig och att det kommer att komma. Så jag får väl låta tiden gå och se vad som händer.

Tack så mkt :)

Kram // A

Mysan59
0

Jag tror också på det där att försöka släppa tankarna på att "nu ska vi ha barn".

Min ena syrra och hennes man försökte och försökte med allt möjligt, inget hände. Men så helt plötsligt släppte det och hon blev med barn.

Nu har dom 6 stycken Flört, dom äldsta är vuxna nu.

Anj3lika
0

**#10 **

Ja det värkar nästan som att det är det är det ända jag kan göra.

Jasså där ser man :) hihi

Tack så mycket för ditt svar!!

Mvh // A

Mysan59
0

#11 Det är förmodligen inte lätt, jag vet inte, mina tre "kom bara till" Skrattande är inte så mycket för planering.

Men försökt iaf att tänka på annat. Lycka till! Flört

Anj3lika
0

**

_hehe Okej.. Du hade tur du .. :)

Det ska jag göra .. Tackar :)_

eliseff
0

Hej!

Jag har själv haft problem med det och jag tycker nog att du ska kolla upp så det inte är ngt fel hos någon.. jag vet att det inte direkt blir lättare att slappna av med tiden!

Det är det förmodligen inte men det är ju skönt att veta det oxå.

Det finns flera tester och de kanske "spolar" dina äggledare, det kan hjälpa. Det är ju mkt som ska fungera.

Om du verkligen vill satsa på att skaffa barn så ta tag i det o gör det du kan, det har ju ändå gått ett tag nu.

Kram B

Anj3lika
0

Hej Hej!
Ja egentligen skulle jag nog ha gjort det , men rädslan för att få höra att något är fel och man inte kan få barn skrämmer mig fruktansvärt. Då jag så länge jag kan minnas har velat bli mamma.

Tänkte att jag skulle fortsätta försöka fram till sommaren. Har det fortfarande ej hänt något ska jag ta reda på om något är fel.

Tack för ditt svar!

Kram A

Bunn
0

Känner igen mig!
Har aldrig använt preventivmedel, någonsin (dumt ja, jag vet) men har aldrig blivit gravid. Både min mamma och min syster har/hade väldigt lätt att bli gravida och min släkt och bekanta fullkomligt sprutar ur sig ungar på löpande band. Var gång jag går på stan så ser jag kvinnor med stora magar och lyckliga leenden. Jag blir så ledsen när jag ser dem och det känns dumt då jag inte borde vara avundsjuk utan glad för deras skull

[AnnikaOhlsson]
0

Det är svårt att vara glad och lycklig för deras skull är man är i din och TS situation. Jag var grymt avundsjuk på väninnorna som fick både 2 och tre barn och jag bara stod där med den där förbannade mensen som återkom troget, månad efter månad. Det gjorde så vansinnigt ont, men det kan man ju inte visa utåt.

När min far dog var min största sorg att jag inte gett honom nåt barnbarn.

Jag mer eller mindre "skällde ut" en elev till mig som blivit med barn efter ett one night stand med en kille hon inte ens visste namnet på.. och hon valde att göra abort. Jag kan förstå henne, men själv hade jag ALDRIG gjort det! Jag var inte arg på henne för att hon vart otänksam och haft oskyddat sex med en okänd kille, utan jag var arg för att hon valde bort ett liv! Ett liv som jag hade kunnat ge min högra arm för!

Jag tror inte någon kan förstå hur ont det verkligen gör att längta så otroligt mycket och se barn födas "hej vilt" runt omkring en. Vissa föder barn på löpande band och inte bryr sig om dem. De enda som kan förstå är de som själv varit/är där!

Jag önskar av hela mitt hjärta att ni liksom jag kommer att bli förädrar tillslut!

Jag brukar ofta fundera över "vem som kom igenom där"… Jag kunde ju inte bli med barn….

Bunn
0

Jag är ledsen för din skull, Hyacinta!
och jag lider verkligen med dig.

Idagsläget vill gubben inte ha några barn och han säger att OM det skulle hända vill han att jag gör abort, men jag skulle aldrig kunna göra det och hur än jag försöker förklara det för honom så är det som det är, han vill inte.
På ett sätt kan jag förstå honom, för ett barn skulle inte passa i våra liv, just nu eftersom han pluggar och jag är arbetslös. I framtiden, då vi båda har jobb, kan han tänka sig att skaffa barn, men absolut inte nu.

Det gör mig väldigt ledsen för OM (det mot all förmodan) skulle hända att jag blev gravid idagsläget skulle jag aldig kunna göra en abort. Jag skulle adrig, aldrig välja bort ett liv!

[AnnikaOhlsson]
0

Jag har barn nu, har en dotter på 5 år. Jag menar bara att jag vet vad ont det gör.

Jag förökte i 10 år innan jag blev gravid.

TerryGilliam
0

# 0

Hej!

Det verkar som att du innerligt längtar efter barn, och jag förstår att det känns jobbigt.

Rynkar på näsan

Men det känns som att du förutsätter att "felet" ligger hos dig. Det skulle ju kunna vara den tilltänkte fadern som har svaga simmare.

Kanske prata med någon expert på fertilitet?

Bunn
0

#19 Grattis! =)

Glad för din skull!

Ang3lika
0

**Hej hej!
Tänkte bara att jag skulle lägga in ett litet inlägg här ..
Det är jag som är Anj3lika , Startade den här tråden om vad som var fel på mig angående att jag inte kunde bli gravid ..
Vill bara säga att nu är jag det .. :) Ska ha barn runt julafton .. 19dec har vi fått som datum .. Så jag vart helt enkelt gravid samma månad som jag gjorde detta inlägget ..
Vill även passa på och tacka alla er som svarade med era värmande ord :) Tack så mkt , Och jag hoppas att allt är bra med er :)

Kram!**

[mia-38]
0

Åh vad skoj att läsa detta!
Glad för er skull.

Lycka till och varm kram på dej och den lilla bäsen i magen..Skrattande

chik
0

Grattis…..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Ang3lika
0

**Tack så jätte mkt :) Allt känns lite smått overkligt .. Väntat på detta så länge och nu är liten äntligen där inne och frodas :)

Tack ännu en gång :) kram!!

**Tack så mkt!! :D

Imasy
0

Grattis, då har ni mycket att se fram emot :)

Ang3lika
0

**Tack tack :) Jaa vi har nya vägar att utforska nu!! :)

Devitaljuset
0

Grattis!

Frejzan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis, det var jätteroligt att höra. Du ser att det hjälper att ta en diskussion här på ÖN o få bli sporrad, healad osv.

[Meinfinity]
0

Åhhh…. Stort grattis.. och lycka till med bebisen!

*värme*

Ang3lika
0

Tack så mkt allihopa :)

silo
0

Grattis! :)