Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 7164 ggr
Jane-Lyzell
0

Autonomous ectoplasm moving

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Intresant - snart kanske bevisen finns Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jimmy-G
0

Hej Jane, jag ser inte riktigt var ektoplasman är?

mvh

Jane-Lyzell
0

då får tu titta igen!

Jimmy-G
0

Jag tittade på klippet säkert fem gånger, alltså själva segmentet som loopar i klippet minst 15 gånger. Ser inte var ektoplasman ska vara? Och så förstår jag inte vad "trance control" betyder, heller.

Jag kollade noga runt mun, öron, ögon. Såg inget.
Det vore så mycket enklare om du bara sa "Den är precis där, vid höger öga" exempelvis.

blombuketten
0

#3. Jo, nog är det, det som ser ut som det kommer från höger öga, fast det inte gör det, tror jag. Ser mer ut som det kommer från höger sida. Alltså inte från själva mediet, utan brevid.

Jimmy-G
0

Är det inte hans hand som rörs från hans bröstkorg upp framför ansiktet? :S

DarkAngel
0

Jag har inget fungerande ljud på min dator. Så jag har ingen aning om vad de pratar om, om de pratar om något.
Har några frågor. Vad är det han gör med handen? Varför sitter han och nästan gömmer sig bakom en gardin?

DA

DA

Jane-Lyzell
0

6 det talar inte!

5 se bortanför handen

VilleVargtass
0

Det är hans hand som rör sig framför ansiktet. Handen som håller gardinen till höger i bild är ingen riktig hand.

orsakverkan
0

#5 Ja, det ser onekligen ut som att vänster arm rör sig snett uppåt ansikte/hals.

eleri-still-twinkle
0

Alltså det här med ectoplasma är intressant! Glad Jag hoppas på att få se det med egna ögon en dag:)

Gällande detta klippet så är det bara så synd att han inte sitter "ute i det fria" och man får se det mer tydligt, jag börjar alltid tvivla på äktheten när han i detta fallet sitter i skugga och till viss del i skymundan. Dessvärre går det att mixtra med så mkt idag:(

*Kram JaneKyss*

Jane-Lyzell
0

10 Jo det är det som är kruxet men det görs ju försök iallafall - och det är ju bra - förhoppningsvis blir det bättre längre fram! Kabinettet behövs , tyvärr som en kontainer för energinGlad

kram Kyss

Jimmy-G
0

Du svarar längre på många andra poster, det skulle vara jättekul om du utförligt kunde svara på frågan; Exakt var är den påstådda ektoplasman?
Alltså ange i vilket skede av handrörelsen, på vilken sida om handen.

Du säger att jag ska "se bortanför handen", vilket är omöjligt då filmen inte är observerbar ur tre dimensioner.

mvh

Jane-Lyzell
0

12 se runt halsens högra sida!

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
0

14 viste väll detta skulle intresera dig Klass har redan hänvisat till svaretSkrattande

radio
0

"Kabinettet behövs , tyvärr som en kontainer för energin"

Fungerar kabinettet som en Faradays bur?

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/

VilleVargtass
0

Jag undrar varför den där falska handen är med? Har den någon funktion mer än att hålla undan gardinen?

Jimmy-G
0

Men det är ju i området kring halsens högersida som han rör sin hand…?

Om du menar de vita på vänster sida om hans hals, så är den ju inte i närheten av en kroppsöppning.

Det är nog dags att du säger detaljerat exakt vad det är vi ska leta efter i filmsekvensen.

Hellas
0

Jag tyckte också att det såg ut som en hand till att börja med men om man tittar på slutet av filmen då det är svartvitt så är det inte en hand.

Experiment pågår hela tiden då det gäller fysiskt mediumskap så vi kan ju bara hoppas på att kabinettet ska kunna uteslutas så småningom.
Det är detta mediumskap som är det mest intressanta av alla tycker jag själv.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

18 falsk hand vart ser du den - det är mediumets hand du ser hålla undan gardinen.

13 troligen kommer detta ifrån örat!

orsakverkan
0

#21 I så fall har mediet en märklig hand. Med tummen på fel sida av handen. Ser helt klart falsk ut. Sin riktiga han använder han för att förflytta "ektoplasman".

Andina
0

Jag tycker det ser ut som att mannen håller för gardinen med ena handen, den andra handen håller han på sin axel… och se'n är det något "vitt" som rör sig intill hans ansikte…

Edit: Nej, jag tar tillbaka det. Nu när jag tittar igen i 'helskärmsformat' ser det inte alls ut som att han håller nå'n hand på sin axel… 
(Och det 'vita' som rör sig är definitivt ingen hand… )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

orsakverkan
0

#23 Kolla på vänsterhandens fingrar, dvs "handen" som håller i gardinen. Var är tummen?

Jane-Lyzell
0

24 du menar högerhanden i bilden framifrån eller ?

orsakverkan
0

#25 Ja, handen som är till höger för oss, men mediets vänster.

Hellas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tummen är det finger som är "mot taket" tror jag.

Räknar man fingrarna så är de fem.
Det syns tydligare på den svartvita sekvensen.

//Hellas

Andina
0

Förstorar man bilden i bildprogram ser man också att ectoplasman vid ansiktet också delvis täcker munnen.

(Det är, dock, något märkligt i/med handflatan… det som går diagonalt tvärs genom handflatan… Men varför ska man över huvudtaget ifrågasätta mediets vänsterhand??? Det är ju inte där som ectoplasman kommer ifrån… eller?)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

blombuketten
0

#28. Nej, det är inte från handen ectoplasman kommer. Det man tänker på när man ser på bilden är att det inte riktigt stämmer. Dels ser handen fel ut och, som jag ser det i inlägg 27, så ser det ut som armen och handen tilllhör någon annan. Det är väl det man funderar på antar jag.

Andina
0

Näe, precis, och då kan man fråga sig varför den handen ska ifrågasättas över huvud taget med tanke på att det är ektoplasman vid ansiktet som filmen vill visa på…

blombuketten
0

#30. Därför att handen, som sagt, inte ser ok ut. Det ser ut som om det tillhör någon annan. Om det tillhör någon annan, så vad gör den där inne?

Föresten, ska inte mediet sitta fastbunden?

Jane-Lyzell
0

31 kanske är ectoplasmiska händer då - vi får väll veta har frågat dom och väntar på svarFlört

blombuketten
0

#32. Spännande, för jag har lite svårt att se vad som är vad Glad.

VilleVargtass
0

#35 Usch, svaret på det där blir sådär pinsamt att läsa. Som när man skäms å någon annans vägnar.

Om nu alla som har ögon att se med öppnar dessa och tittar igen på filmen. Handen som håller gardinen är antagligen från en skyltdocka. Den andra handen är klädd i en vit handske och rörs runt ansiktet. Fingrarna på den handen spretar lite. Pek- och långfinger hålls nästan raka medan ring- och lillfinger är böjda som hos en präst som gör korstecken mot församlingen. Mediets högra hand syns ingenstans, han är klädd i mörka kläder vilket ska göra att hans vänstra arm inte ska synas i bild, därav den oklädda skyltdockearmen som ska ta uppmärksamheten och skapa en illusion av att hans västerarm är upptagen med annat.

Det är en jättekort sekvens som körs om och om igen, men man ser faktiskt hans vänstra armbåge röra sig trots att den är svartklädd. För mig ser det ut som ett högst amatörmässigt försök att få oss att tro något som vi inte ser.

Hellas
0

Det är annat än en hand med hanske som figurerar i ansiktet.
Bilden jag kopierat från filmen i #27 liknar inte alls en hand eller handska utan mer en vit "massa".
Lite som degliknande eller så Obestämd.

Den andra handen som håller skynket ser konstig ut men den vilar med all säkerhet på ett armledsstöd de brukar sitta på en karmstol så att armarna har ett stöd.
De Fysiska, exprimentella seanser, jag själv har varit på så har dessutom mediet varit fastbunden i buntband vilket inte det här mediet är som det ser ut.

Men man ska även känna till att ectoplasman bildar egna händer med tydliga fingrar, det är dessa som sedan kan gå ut och röra vid publiken :))

//Hellas

Jane-Lyzell
0

34 det du visar är foton ihopsatta som en film! och Eva c var tyvärr ett ungt medium som ytnyttjades av en rik forskare baron von shreck notzing(kan inte stavningen) han pressade fram hennes förmågor och efter 6 år såg flickan(19-25) ut som en 80 åring.

Att produsera ectoplassma behöver inte vara kopplat med andevärlden och högre inteligenser, tyvärr! då särskilt vid framamnande tester för ofta!

Jo cabinettet är som en behållare av den ectoplassmiska energin - hela seanrumet är det - ectoplassman är inte endast männsklig energi utan de använder tyger också - därför det tyglignade som ses på bilder ibland - tänk på att de materialiserar inte enbart människan utan dess kläder medFlört

Jo john jag vet du är intreserad och jag har erbjudigt dig att sitta med i 2 år i min cirkel - men det vill du ju inte!

Jane-Lyzell
0

35 förr i tiden satt man och höll mediumen i hande för att se att mediumet satt där det skulle och att de stärker energin - idag sitter mediumen fastbundna med buntband ! (blir ganska obekvämt sitta i timmtal hållansdes händer)

Ectoplassma är en kemisk reaktion i blodet och livsmassan hos mediumet och det tar sig ut ur alla håligheter om det behövs men det brukar mest vara solarplexus, mun hals, ögon , öron.

Jane-Lyzell
0

33 har fått svar nu av Kai - det är en ectoplassmisk hand den vi ser till vänster!

Jimmy-G
0

Så alla bilder med tyglindor kommandes ur diverse kroppsöppningar är alla äkta?
Jag har svårt att tro att andarna skulle behöva tillverka tyg i samma hastighet som indiska barnarbetare. Eftersom att de agerar på en högre nivå borde de kunna projicera kläder på sin kropp, eller?

Jane-Lyzell
0

41 eller???

Jane-Lyzell
0

Glad

Jimmy-G
0

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/Ektoplasma.gif - Fwop! Och så bara klämde jag skithårt och det här ansiktet ploppade ut genom örat på mig!

Sir Arthur Conan Doyle (som även trodde på Cottingley Fairies-fotografierna) uteslöt fusk helt och hållet när det kom till Madame Beráud's seanser.
Harry Houdini, å andra sidan, hävdade att Marthe Beráud's "manifestationer" och "andekontakter" egentligen var ganska simpla illusioner och scenkonster.

Jane-Lyzell
0

44 http://www.survivalafterdeath.org.uk/researchers/notzing.htm

fråga 2 - både ja o nej - ett medvetet medium är ju att föredra! finns en del som inte förstår sina förmågor!

fråga 3 ; nej inte just den runt cabinettet den bör vara svart eller mörkt tyg - då det även är ett extra skydd för mediumet vid eventuella ljusinsläpp eller skeptiker som tar med sig ljus in i seansrummet - så andevärden snabbt kan skydda mediumet  och ectoplassman med tyget!

sen finns det ju en nackdel med genomskinligt tyg hur ska du då kunna se materialisationen om det är genomskinligtFlört

det bilder du sett är nog kopplade med andevärlden  om inte så är det mediumets bild av hur det ska se ut som kommer fram!

Fråga 4 det är en dag i veckan - det rör sig om- då det gäller den fysiska cirkeln.

vad för vetenskapliga tester menar du? och var?

Jane-Lyzell
0

45 för att det alltid funnits skeptiker även i det egna leden - som vill ha garantier för att mediumet sitter på sin plats  - det har gjorts de mest groteska tester på fysika medium - bundna till händer och fötter ibland nakna , munkavel på med färgat vatten i munnen etc…..

men har vetenskapsmännen blivit nöjda, nej det blir bara mer o mer tester för de kan inte acceptera att det är santRynkar på näsan

Fråga 2 ja det finns hos alla det är bara det att hos fysisk medium finns det extra stor förmåga i dessa kemiska processer.

dessa kemiska reaktioner är människans egna substanser blandat med andevärldens och den individuella andens personlika substanser - har precis fått en redogörelse för ett stort antal av vad dessa delar innehåller- när jag analyserat det och fått det ordentligt så kommer jag lägga fram det - bland annat är gamastrålar  med.

vi hoppas få någon läkare som kan ta blodprover på detta!

Jane-Lyzell
0

46 Eva-c som hon också kallades vrider sig nog i sin grav nu när du lägger in detta - hon gav 6 år av hård forskning till vetenskapen. Varför skulle en forskare inom vetenskap fuska - däremot utnyttjade han hennes förmågor och vid missbruk finns inte andevärlden där - vilket jag tror hände med Eva-C och det man ser på de senare bilderna är mer hennes mentalabilder av hur det borde vara!

Hellas
0

#48 Jane, Ställer man inte in salt också i seansrummet på en tallrik som används av andevärlden eller minns jag helt fel Obestämd.

//Hellas

Jane-Lyzell
0

50 Jovist brukar man göra det men allt sådant är välldigt indivviduellt för  det ensklida medium - andevärlden ger instruktioner för varige fysiskt medium och vad de behöver ha i seansrummet eller inteKyss

Jimmy-G
0

Nej, det tror jag inte. Hennes muskler är nog förmultnade sedan länge.

Charles Richet var troende på andekontakt och mediumskap - kanske därför han fuskade?
Varför fuskar medium?
Svaren finns nog i lika stort antal som det finns forskare och medium. :)

Och resten av ditt inlägg var så flummigt att jag inte bemödar mig svara. :)

Jane-Lyzell
1

52 Varför skulle  Charels Richet fuska? - det är inte medium som fuskar utan charlataner som alltid varit seriösa mediums akillishäl!

http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Richet

Jimmy-G
0

Varför skulle någon som tror på andekontakt och annat fuska… kanske i favör till sina favoritmedium?

Att sedan allt som medium kan göra, går att göras av vem som helst, är på inget sätt ett Tecken på att medium fuskar. Men förmodligen en fingervisning på att medium inte är allt som de säger sig vara.

Frågan var; varför fuskar medium? Och mitt svar var; det finns nog lika många svar på varför forskare fuskar som det finns fuskande forskare. Samma sak gäller medium.

*redigerat av moderator*

radio
0

"det är inte medium som fuskar utan charlataner som alltid varit seriösa mediums akillishäl!"

Hur tycker du att man ska göra för att få bort dessa oseriösa fuskare? Kan du till exempel tänka dig att låta nästa seans var övervakad på ett sätt som skeptiker önskar?

Jag vet att du inte gillar skeptiker, men en sådan övervakning skulle kunna undanröja de flesta former av fusk, feltolkningar med mera.

Jimmy-G
0

Svaret är mycket enkelt: Skeptikernas negativa energier skulle göra all andekontakt omöjlig.

Obestämd

Jane-Lyzell
0

55 varför skulle jag följa skeptikers önskan - vetanskapen möjligen de är öppna för forskning men en skeptiker vill inte bli överbevisad!

Jimmy-G
0

Varför tror du vi tjatar om bevis?
Vi skulle inget annat önska än att just bli överbevisade, men eftersom att Ni paranormalister inte förmår er ta den lilla tid som borde krävas för att visa på någon som helst opartisk forskning som stöder era påståenden, så får vi helt enkelt snällt fortsätta att fråga om bevis tills vi får ett.

radio
0

Tyvärr vet inte alla vad vetenskaplig skepticism är, klipper in lite av vad som för tillfället står i Wikipedia.

Vetenskaplig skepticism är ett förhållningssätt där man ifrågasätter giltigheten i påståenden om den objektiva verkligheten som saknar empiriskt stöd. Vetenskaplig skepticism skall inte blandas ihop med andra skeptiska traditioner.

I praktiken innebär detta att man undersöker förmodat pseudovetenskapliga och paranormala påståenden med hjälp av vetenskapliga metoder för att se vad som talar för - och emot - dem. Detta arbete förknippas med skeptikerrörelsen.

Hela WP-artikeln.

Du Jane, får gärna berätta vad i texten ovan, eller i artikeln, som du är emot.

Jane-Lyzell
1

58 Dej diskuterar jag inte mer med - du har bevisat för mig att du är ett troll.

Inga personpåhopp Jane, det gäller alla här.

59. Det är just de vetenskapliga testerna som man kan diskutera - de går inte alltid överens med okunniga skeptikers tyckande om hur tester ska gå till! Kan innebära livsfara för ett fysiskt medium!

Jane-Lyzell
0

60 du skriver;Vetenskapen hade nog blivit väldigt nöjd om detta utfördes under kontrollerade vetenskapliga tester. Inte på hörsägen eller via YouTube-klipp.

Nu är vi där igen - det är inte hörsägen - det finns dokumentarade tester hur många som helst - men dom duger inte för er!

the skeptics (i.e., the cynics) often suggest the medium is a ventriloquist; hence, the reason for Flint being gagged in some of his tests.

In one test, he was forced to hold a cup of water in his mouth throughout the seance. In another, his lips were sealed with plaster. Of course, even ventriloquism could not explain the many different voices and the evidential information that came from them in different dialects. Nor could it explain how Flint could be observed now and then talking to the person next to him at the same time the spirits talked.

http://www.leslieflint.com/reviews.html

http://www.survivalafterdeath.org.uk/articles/doyle/mediums.htm

finns fler!

Jane-Lyzell
1

61 hur ska man kunna lita på en skeptiker i en fysisk seans - man fullkomligt lägger sitt liv i en skeptikers händer, hua brrrrr ruggit!

Jane-Lyzell
1

63 ectoplassman är livsenergin från mediumet om en skeptiker skulle göra något dumdristigt kan mediumet dö!

Jane-Lyzell
1

66 nej- men det finns säkert ! eller borde finnas! Jag har inte alla svar!

Jane-Lyzell
1

66 Jag har erbjudigt dig att bli den som forskar i min cirkel på detta , men det tar 2 år ungefär! Innan vi kan komma i harmoni med varandra! du litar på mig och jag på dig!

Jane-Lyzell
1

69 tror jag vet och Ja det är så farligt! - det du nu beskriver som skeptiker är rent sagt livsfarligt för ett fysiskt medium! Kanske inte undra på att inget fysiskt medium vågar ha skeptiker i sina cirklar!

Jane-Lyzell
1

67 röra sig , försöka ta tag i materialisationer, exponera ljus, etc…

68 Vart har du fått det ifrån?

Jane-Lyzell
1

75 Jag skulle köra med välldigt hårda försiktighetsåtgärder med digSkrattande bland annat skulle du få sitta fastspänd till både händer och fötter i en stol! du tror väll inte jag skulle släppa lös dig i ett senasrum med mitt liv på spel!

Just det du skriver här ovan  i okunskap om fysiskt mediumskap- är dödligt för fysiska medium!

det är livsenergi vi talar om som är extremt ljus , rörelse och även starka ljud(vibbrationer) känsligt! vilket vid beröring eller exponering dras med blixenshastighet in i mediumet(för fort alltså för att rädda livsenergin hos mediumet) och de kan då orsaka inre blödningar! som i sin tur kan döda mediumet!

Jane-Lyzell
0

76 det är därför vi behöver 2 år på oss! - så ditt skeptiska sinne inte påverkar så mycket!

Din säkerhet !? för vad då? - du tror ju inte ens på det vi gör! Medium har under de mest bestialiska förutsättningarna fått hålla seanser Eva-C fick bland annat sitta naken och fastbunden i vetenskapens tjänst med Baron von chreck notzing(kan fortfarande inte stava namnet) kan man kalla kinky! du får en specialdräkt så du slipper sitta nakenFlört

Blanda inte in CF i detta är du snäll då kommer jag sluta diskutera med dig direkt! - ni skeptiker har misskrediterat honnom tillräkligt i okunskap!

Jane-Lyzell
0

79 du har just nu försuttit dina diskutioner med mig - jag varnade dig i inlägget innan, by by inga mer diskutioner dej o mej emellan!Tyst

JustMe08
0

Försöker du leda in diskussionen på nytt spår nu? Varför tar du inte chansen i stället? Det här är ju ett ypperligt tillfälle för dig att studera fysiskt mediumskap på riktigt riktigt nära håll.

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles

JustMe08
0

Du bytte samtalsämne fort som attan eftersom du visste att Jane skulle dra sig ur diskussionen om du började älta Colin FryGlad.

Hur ska man annars tolka det?

Och varför tar du inte chansen?

MVH  Mia

Andina
0

#85 - (Om att inte ta chansen; Det kanske är lättare att förneka vissa delar av Livet om man endast har hörsägen att gå på…?)

JustMe08
0

Så tror jag också att det är.:)

MVH  Mia

Jane-Lyzell
0

88 colin fry är ett av världens främsta medium och du är en mycket liten trollkar igämförelse med han - du vet vem han är och vi har haft dessa diskutioner tidigare - så sluta spela oskyldig - hoppa till dina skeptiker kompisar o fantisera med era skeptiker om något som ni inte har den blekaste aning om Colin Fry har och hjälper tusentals människor i världen - han hadde en insident under hans tid som fysikt medium - då han för övrigt var i djuptrans och var övertagen av en sk jordbunden ande - vilket ni inte har den blekaste aning om hur det går till!

Säger bara en sak må gud /skaparen ha barmhärtighet över era själar den dagen ni får stå tillsvars för era förtal för en av skapelsen tjänare! för det är vad han är en tjänare som ni hutlöst spottar på - fy fan säger jag bara!

Att vara ett framastående medium har aldrig varit lätt under alla tider - ni bär er åt som ni har förstånd till, drullputtar!Skrikandes

blombuketten
0

#89. Tror du på Gud? Undrar just vad Gud/skaparen anser om att man, på jorden av oss människor, själv utser någon till hans tjänare. Sina "tjänare" tror jag Gud väljer själv.

Godhet är inget som du, eller någon annan av oss, kan bestämma över. Alltså, vem som är god eller inte. Knappast heller avgöra vem Gud/skapelsen kommer ställa till svars. Det är att ställa sig över Gud/skapelsen när man tar sig rätten att säga att någon är sämre och mindre god än du, eller honom (Colin Fry).

Du säger att CF hjälper tusentals människor…….hur vet du att inte "trollkarlen" Houdi också hjälper människor som har det svårt? Det är inte antalet som räknas, utan vad man gör från hjärtat. Det är också det som Gud/skapelsen förmedlar. Att vara andlig är inte något endast dig (och några här) förunnat. Det är oss alla förunnat, även de som illa gjort. Gud/skapelsen är inte den som dömer, det är vi människor som gör det.

JustMe08
1

"Att åka till Ramsbergsgården en dag i veckan i två år för att bli fastspänd i en specialkostym utan garantier för MIN säkerhet, låter nog sådär… Även för en troende."

Vad skulle kunna äventyra din säkerhet, tror du?

Du menar väl att alla medium är sharlataner, om jag inte har missförstått dig? Skulle det då inte vara oerhört skönt att få "avslöja" ett fysiskt medium? Med två års egen erfarenhet av seanser på mycket nära håll skulle din trovärdighet dessutom vara enormt hög. Eller kommer du, även i fortsättningen, att förlita dig på hörsägen?

(Jag vill påpeka att jag själv absolut inte tror att Jane är en sharlatan.)

MVH  Mia

Jane-Lyzell
1

91  Gud/skapelsen är inte den som dömer, det är vi människor som gör det.

Kan bara hålla med där!Kyss

Jane-Lyzell
1

92 Tack för dom ordenKyssSkrattandeGlad

Klass
1

Förmodligen en dum fråga, men:

Vad händer egentligen med ectoplasman efteråt? Åker den tillbaka in i mediumets kropp eller går den upp i rök?

Huygens
0

Jag har för mej att den ickefysiska kroppen har områden där ett någonting som ibland kallas "energier" (odefinierat) kan tas upp av den ickefysiska kroppen. Dessa energiupptagningsområden finns överallt på huden, men ska vara koncentrerat på handflator, fotsulor, mun/näsa och underlivet (?). Kanske kan dessa upptagningsområden ge ifrån sej energier på sådant sätt att dom blir synliga. Jag tror dock inte att energierna har något med den fysiska världen att göra annat än att det syns som "slöjor". Någon direkt kemisk reaktion tror jag inte på, utan det här är okända ämnen som skiljer sej från vår fysiska värld. Exakt hur dessa ickefysiska ämnen eller energier samverkar med vår värld är mej en gåta.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.