se in i framtiden
hur tränar man för att kunna se in i framtiden
Det finns många olika metoder att träna upp sina sinnen….det är ofta ett tungt arbete och det tar tid…ibland lång tid att kunna tolka sin upplevelser om framtiden och det är inte säkert att budskapen/förnimmelserna kommer helt självklara utan du kan också få information i form av t.ex symboler.
Ett bra sätt att tolka det man upplever är att lära känna sig själv…då vet du hur du fungerar och kan förstå vad du upplever.
Ett sätt är att använda en vanlig kortlek….försök att känna in om det är ett svart eller rött kort….ta inte alla 52 korten med en gång, kanske 15 st…och sedan kan du själv bedömma hur pass duktig du är…byt ut korten med jämna mellanrum så att det inte är samma kort hela tiden.
När du tycker att du har ganska bra koll på det så försök att se/känna om det är klöver, hjärter, ruter eller spader…
Du kan hålla på länge med endast en kortlek för att träna upp din känslighet….
Sedan kan du fortsätta med att försöka förutse händelser i ditt eget liv…och skriva upp hur pass mycket rätt du hade…du är din egen domare här….det går inte med en gång …
Lycka till
tack för svaret ! :) men funkar detta för jag är inte medial alltså .
Medialitet är så mycket…det är ett samligsord för en en massa saker…
Intuition, känslighet, förnimmelsr, "sanndrömmar och telepati" går också under begreppet medial.
Att vara medial har inte endast med kontakt med ´t.ex andevärlden att göra…för vill man träna upp den sortens känsligheten bör man gå på någon form av kurs, sitta i cirkel och jobba tillsammans med andra intresserade för att utveckla sin mediumistiska sida och ha kunniga lärare…men att vara medial är ju en förutsättning/en grund för detta.
Någon stans måste man ju börja och medialitet är medfött hos alla människor men inte en egenskap som uppmärksammas som en självklarhet i t.ex vår kultur.
Träna först upp medialiteten och bestämm sedan hur du vill använda den.
okej tack för du hjälper mig :) jag ska nog pröva några kurser snart och se hur det är . tycker du jag ska fortsätta med korten .? :)
Jo, om du tycker att det är intressant och funkar för dig…
Det kan vara så att du hittar många flera hjälpmedel att använda dig utav….inte bara kort…ta god tid på dig och glöm inte att ha roligt under tiden, inte ta allt så allvarligt, ett öppet sinne och ett leende behövs också.
Lycka till med de kurser du går på….när det nu blir av.
okei tack :) kan du detta. kan du berätta vad du kan inom detta se in i framtiden :)?