Distanskursen
Jag skriver atiklar om olika övningar som ni kan göra för att utveckla era mediala förmågor. Jag börjar med: kontakta din guide. Skriv gärna och berätta hur det går, om ni har frågor m.m. Jag och Ewa finns här som stöd och coach för er. Kom ihåg att det ibland kan ta tid innan man upplever resultat men som sagt… ge inte upp!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Hejsan! Det låter spännande och intressant, eftersom jag har läst en del om våra andliga vägvisare, men det jag upplever som svårt är att när jag mediterar eller har gjort andra försök som egentligen går ut på samma sak som detta så varken känner, hör eller ser jag någonting. Jag kanske är helt enkelt inte kan göra det, inte är mottaglig för detta eller..?

#1 Det kan ta ett tag innan man upplever något. Som jag skrev tidigare krävs det tålamod och träning.
Elisabeth
Hej. Jag hade först en manlig guide länge och väl, men nu har jag fått en kvinnlig sedan ett tag till baka. Minns vid själva övergången så fanns de vid min sida båda två ett tag, så jag kände mig riktigt bortskämd.men nu har den manlige dragit sig tillbaka och dyker opp nån gång då och då bara, som för att "checka av" hur det går.
Trivs annars alldeles ypperligt med min nya guide. Vi har en fin etablerad kontakt, så jag är jätteglad för det och tacksam.
men nu undrar jag, är detta fenomen vanligt förekommande att man kan byta guide såhär, även fast det inte var jag själv som bytte? Hon kom bara till mig en dag och fanns vid min sida!
MVH Carina :)

#3 Vi har flera guider med oss för olika ändamål men det betyder inte att de alla är med oss hela tiden samtidigt. När en guide finns starkt kring oss så är de där för att hjälpa oss med någonting. Om du håller på med healing t.e.x och det är dags att utveckala healingen så har man en healingguide med sig som stöd och hjälp tills utvecklingen är klar. Guiden drar sig sedan undan men försvinner inte, behöver inte då vara starkt i din aura just då. När nästa utveckling ska ske är guiden stark igen. De är med oss hela tiden men de iakttar oss bara också i perioder när de inte behövs starkt.
Elisabeth
Jag har min indian med mig. Har sett honom flera gånger. Han är så vacker och varje gång blir jag rörd. Jag känner så starkt för honom. Fick hans namn också. 
Hej. Nu har jag provat att få kontakt. Jag satte på ett avslappningsband,tände rökelse och levande ljus (som jag alltid annars brukar tända sen många år)
Det som hände var att när jag kände mig totalt avslappnad så kände jag pirrningar först från vänster knä upp till höften och sen från handleden till armbågen,det gick i vågor. Efter ett tag så började det klia enormt i ansiktet, böjade om och samma sak hände, efter fjärde gången gav jag upp (för tillfället). Detta killandet var så irriterande för det "avbröt" allt. Vet inte vad det betyder men jag tänker inte ge upp, kanske var det "nån" som skojade med mig 

#6 Det du upplevde var din guides energier, jag skrev om hur man kan uppleva det på olika sätt. Grattis! Fortsätt så får du starkare kontakt.
Elisabeth
Tack och WOW.. Ska fortsätta försöka
Hej Elaisabeth
Kan inte bärga mig längre måste skriva vad som hände inatt. Jag var i ett sömn/vaket tillstånd när jag fick budskap från ande/andar som jag skulle föra vidare till andra. När jag förde dom vidare så blev budskapen mycket starkare. (som när man skriver med STORA BOKSTÄVER) Efter ett tag såg jag en bild framför mig av ett hårfäste, det var ett högt hårfäste med mittbena. på sidorna lockade det sig,såg ut som två vingar. Håret var svart och kort.
Hela tiden pekades "det" på mitten av benan,(som en pil) om och om igen,det kändes viktigt. Ansiktet var rundformat. Det var en man. Sen kom ordet: XENA
Varje gång "det" pekades på mittbenan så kom ordet XENA,XENA,XENA..
Efter det "vaknade" jag helt och hörde mig själv upprepa, XENA.. Gick upp med en gång och ritade av bilden jag sett och skrev ner allt.
Oj oj oj vilken upplevelse.. Detta sitter fastetsat inom mig.
Varma hälsningar Kath

#9 Oj, det händer verkligen saker nu, spännande!!!
Elisabeth
Jag provade oxå idag, blev väldigt avslappnad och det är bra för jag är lite stressad nu så jag undrar kanske det var någon som tyckte att jag behövde det. Jag behövde nästan inte andas, jag reagerade på det för jag hörde eller kände inte mina andetag. Jag reagerade inte nämnvärt förutom detta då. Jag mediterar ju lite i samband med yogan men inte att jag har varit med om en sådan annorlunda avslappning. Jag ska prova igen så får vi se vad som händer då.

Vad spännande det måste vara att få kontakt! Grattis!!! Själv har jag försökt med tänt doftljus (hittade inte rökelse) men det hände absolut ingenting. Skall man prata med guiderna högt eller räcker det att tänka det i huvudet?

#12 Det räcker att sända telepatiskt men man ska göra det som känns bäst för sig själv.
Elisabeth
Tänkte på en sak (jag vet,ska inte tänka så mycket)
meen jag tänker hela tiden på ordet XENA som jag fick till mig, om det ordet kanske betyder något eller om det är ett namn som hör ihop med bilden jag såg,kanske en Guide kanske..
Det kändes som att jag ville koppla ihop dom iaf.
Jösses, jag kan väl lika gärna prata med mig själv,kommer på mig med att fråga och sen svara själv 
Beror väl på att jag känner mig osäker
Hej.
Jag har varit i Ullared idag där jag köpte 3 meditationscd.Provade nu då-men somnade som jag alltid gör!!!
Vaknar efter 30min och undrar vad som hände.Tyckte dock att jag såg färger-lila,grönt och orange innan jag däckade.Jag blev också så full iskratt av vad minns jag inte heller.
E jag hopplös eller?

#14 Jag känner igen det du skriver, man är osäker och frågar men svarar själv. Lita på dig känsla, det är rätt.
#15 Nej du är inte hopplös! Att se olika färger gör man i en Meditation. De som har lätt att somna kan göra en korare variant och gärna sitta i en fåtölj. Prova det, ge inte upp!
Elisabeth
Hej igen
Gick in på Googles och sökte efter ordet/namnet XENA. Fick fram att det var en Amerikansk äventyrs serie som går på TV där huvudrolls innehavaren heter XENA och är en krigsprinsessa..?
Sen fanns det en XENA till och det är en himlakropp..?
Jag associerade XENA till den Grekiska mytologin,det bara kändes så men det var tydligen fel.