Märklig dröm...
Jag hade en rätt märklig dröm inatt; jag drömde att min avlidna mamma skulle gifta om sig, och min också avlidna pappa var med, samt min mammas nya sambo…
(Min pappa dog 1999 och då träffade min mamma en gammal bekant som hon blev kär i, och de skulle precis flytta ihop 2004 då hon fick cancer och avled 5 mån senare…)
Hela natten så drömmer jag att jag har tappat bort mina finkläder som ja ska ha på mammas bröllop, och tiden rinner ut verkligen och ja får nästan panik…Jag får hela bröllopssällskapet att leta efter min kostym, och det märkliga är att min pappa o min mamma var gifta i 30 år, men min pappa verkar inte alls bekymrad att hon ska gifta om sig! precis då vi kommer fram till kyrkan och min mamma ska gå in så är det nån som ropar att kostymen är tillbaks, och nån slänger en ICA-kasse till mig, men i den så ligger inte alls min kostym, och precis då vaknar ja…
vad kan det betyda?
Jag drömmer väldigt ofta om mina föräldrar, att de lever och vi gör vardagliga saker tillsammans i drömmarna…Ofta utspelar sig dessa i det barndomshus som ja växte upp i…det huset återkommer massvis med gånger i mina drömmar, fastän själva tidsepoken i drömmen kan vara 1800tal eller en plats långt härifrån, det huset "följer med mig" ofta i mina drömmar…