Åldras i himlen
Har kanske en dum fråga…
Men andar som är i himlen..som gått bort i tidigt ålder som barn…blir de äldre i himlen? Åldras de som vi som lever?
Så här uppfattar jag det idag, kanske jag får omvärdera det imorgon *Ler*.
Det är så lätt att vi sätter våra egna värderingar på andevärlden såsom utseende och glömmer bort att själva kroppen lämnas då vi går vidare.
Vi är andar allihop och ren energi, vi som lever här på jorden har en kropp att befinna oss i, på andra sidan lever de som en ren energi och ser varandra som ljusvarelser.
Att de kan visa sig som de var i livet då de levde är en annan sak och jag tror att bara det kräver en hel del kunskap hos varje ande att kunna utföra.
De åldras däremot rent mentalt och får lärdomar även i andevärlden.
När de visar sig för oss visar de sig på ett sådant sätt att vi ska känna igen dem och det är då inte säkert att de visar sig i den ålder som de var då de avled.
Det finns vägledare som är små andebarn, men när man samtalar med dem märks det ganska väl att det finns oerhört mycket kunskap hos dem och att de säkerligen är betydligt äldre än vad de visar sig som 
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Ja just det Helen…
Jag såg ett program ikväll där ett medium förmedlade från en pojk på 4 år som fanns på andra sidan. Pojken förmedlade på ett vuxet sätt…så därav min fråga om detta.
#2 Det är ingen slump att man tycker sig se så mycket visdom i ett nyfött barns ögon.
//Hellas
Det funderade jag en sväng på när jag såg serien "dead like me" då sa dom att spädbarn som går över försvinner eftersom dom ännu inte utvecklat ett civiliserat medvetande, så då började jag fundera på just barn och speciellt andra djur arter som tex katter osv, blir dom kvar på andra sidan?
#4 Jag har också hört något liknande men…….
Usch, det tycker jag inte låter speciellt kärleksfullt att säga, tänk alla föräldrar som mist sitt lilla spädbarn och inte ska få känna att den lille gått vidare till andra sidan
.
Barn tas särskillt omhand med all kärlek och omsorg som finns, inga barn behöver oroa sig, vare sig spädbarn eller äldre, de har alltid en speciell plats att fylla 
Djur likaså, det är väl klart att även de har en själ och går vidare däreomot så vet jag inte om de går till samma dimension som människan gör
.
//Hellas

som jag tror och hört av många medium är att det fins ingen tid på "andra sidan"
Åldras i Himlen!!1
Nu är detta min teori. Ålder är något som vi har här i Jordelivet.På andra sidan så är vi bara..
Sen så har jag ju mina tankar till att vi kommer ner hit igen..
Så som Hella skrev.Själ i ung kropp, ser jag ju en Människa…
har själv haft en pojke här på besök nu i somras som är 12 år o har varit så sjuk sedan födsen o är sjuk..Men sådan Livsglädje..
O när han pratar o berättar så är det Som om det är En väldigt gammal själ, i en ung kropp.
Men jag tror ju på återfödelse.Tills man har klarat sina uppgifter här på jorden..Sen så får man ett evit liv..Men det tar många Hundra tusentals år o komma till..
Lena.P är jag i verkliga livet.

i stort sett tror jag på samma sak men ett evigt liv har jag inte tänkt på så mke :P. men jag har facktist fått höra av olika medium att jag ska tydligen va en gammal själ…..
Vist fortsätter barnen utvecklas på andra sidan - Jag har flertalet gånger fått tagit del av andebarn som under fysiska seanser vuxit till vuxen ålder i sina röster, Man hör dem tala och under talet växer rösten ifrån ett barns till en vuxens röst- fantastiskt!
En mor som mist sitt barn vid tidig födelse - viste inte ens sitt barns genda- men med rösten förstod hon att det var en pojk!
andarna kommer alltid först som dom var i sin övergång om de är barn växer det till antal år som de varit på andra sidan!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"