Andliga "kramar"
Tänkte bara höra om man kan bli tung i kroppen av andar? Vid ett flertal tillfällen när jag upplevt min brors närvaro så har jag bett om en kram för att få det bekräftat. Och vid varje tillfälle känns det som om någon lade typ 15 kg på mina axlar. Är detta ren och skär inbillning från min sida eller har någon annan upplevt något liknande?
Kram,
Millis

Det känns precis som du beskriver så du fick kramen som du bad om :-)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Gud vad glad jag blir!! Trodde att det var jag som inbillade mig. Fick en kram senast idag och då behövde jag inte ens be om den. Kände först en närvaro sedan blev jag tung. Känner mig helt varm om hjärtat nu.

#3 De ger oss det vi är mottagliga för, du kan ha fått Tecken som du knappt har märkt av. Ju mer mottaglig du är desto mer känner du. Men det är inte heller alla som gör just det vi ber dem att göra för att visa ett Tecken och ibland kan tecknet komma en stund senare. Man får vara lyhörd. Om man ber om ett Tecken och samtidigt är rädd för att känna eller se är det inte säkert att du får det, så man får först jobba med rädslan i det fallet.
Elisabeth

#3 De ger oss det vi är mottagliga för, du kan ha fått Tecken som du knappt har märkt av. Ju mer mottaglig du är desto mer känner du. Men det är inte heller alla som gör just det vi ber dem att göra för att visa ett Tecken och ibland kan tecknet komma en stund senare. Man får vara lyhörd. Om man ber om ett Tecken och samtidigt är rädd för att känna eller se är det inte säkert att du får det, så man får först jobba med rädslan i det fallet.
Elisabeth
Om man tex har någon psykisk åkomma som Panikångest och äter medecin för det.
Kan man då bli blockerad andligt så att man inte är lika mottaglig ??

#6 Det kan skapa blockeringar. Man bör vara klar med sitt inre och ha rena kanaler men allt behöver inte blockeras för man har ju ändå sina andar och guider som hjälp och vägledning.
Elisabeth
Oki men om man endå mår bra fast måste äta medecin är det samma sak då ??