Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 2824 ggr
grottvald
0

Astrala upplevelser

Hej allihopa!

Jag undrar hur folk här ställer sig till astrala upplevelser, alltså när man upplever sig befinna sig utanför sin egen kropp.

Jag har funderat mycket kring detta och den stora frågan är för mig hur detta sker. Om man verkligen är utanför sin kropp och således kan förnimma den fysiska världen på samma sätt som när vi är vakna eller om den värld man upplever sig befinna sig i under detta tillstånd är något projicerat av ens förmågor upplevelser och inte minst ens mediala förväntingar med andra ord en slags drömvärld. Dröm som i bemärkelsen att det är annorlunda än den verklighet vi upplever till vardags. Om det senare är fallet är jag också intresserad av att få höra era åsikter om detta sker i en högre "dimension" (enligt till exempel kliffotisk kabbalan) eller om ni upplever det som att man går in i sig själv och något som diffust och förenklat kan förklaras som "själen" och därav skapar sin egen värld utifrån sitt inre.

Alla tankar och synpunkter är välkomna.

Jane-Lyzell
0

Innan jag svarar så vill jag veta om du är en skeptiker eller troende?

Jag svarar gärna troende som seriöst vill ha svar men då detta forum är översollat med skeptiker så måste jag fråga!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

grottvald
0

Hoppsan. Jag får försöka förklara min inställning lite kortfattat då.

Jag är tämligen ingen skeptiker på det sättet folk här använder ordet (som ett skälsord) ej heller är jag blint troende. Jag skulle antagligen bäst beskriva mig som ett kritiskt troende.

Missuppfatta mig rätt. Jag är inte på något sätt ute efter att provocera eller att motbevisa. Jag är geniunt intresserad av detta ämne och har själv haft mina beskärda del av astralupplevelser och är sålunda helt enkelt helt enkelt intresserad vad andra har att säga om detta och således även utifrån andras upplevelser och tankar bilda mig en uppfattning om vad det faktiskt är, istället för att dra förhastade slutsatser endast utifrån mina egna upplevelser och anlyser utifrån detta. =)

Denna kommentar har tagits bort.