Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 8181 ggr
SandyBell
1

"prata" med djur

Hejsan, Nu är det såhär att jag tror att det går att "prata" med djur via tankebilder, Eller ja, hur ska jag förklara det. Och jag tror att alla människor faktiskt har det i sig. Att alla kan men måste antagligen öva upp telepatin och hålla igång den.

Men nu är det så här. Att om det nu går, vilket då jag tror så vill jag veta hur man kan göra? Har hört att man ska vara avslappnad och inte tänka på något alls och öppna sig för djuret och bara "lyssna" men hur sjutton gör man det?

Någon som kan komma med tipps eller någon som sysslar med detta? :)

Jimmy-G
0

Klart man kan kommunicera med djur, men det sker helt utan ord.

Djur har inte tillräckligt stor hjärna, vilket krävs för att skapa uppfattning om ord och meningsstruktur. :)

Jimmy-G
0

Jag tror djur visar och försöker göra oss uppmärksamma på om de vill/behöver något, däremot. Ta hundar som exempel, behöver de gå ut så kommer vissa hundar till och med bärandes på kopplet. Väldigt gulligt. :)

Magi-cat
1

#1 Djuren är betydligt smartare än en del vill tro!Skrattande

http://www.expressen.se/husdjur/1.2090260/djuren-ar-smartare-an-du-tror

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

SandyBell
0

#1 o #2 Jag tänkte att man skulle kunna "läsa" tankarna via bilder om man säger så. =)

#3 Håller med dig :)

DanielKarlsson
0

Det är bara att prata på. Jag pratar med min hund varje dag. Men då hans intelligensnivå inte tillåter honom att varken prata tillbaka eller tillåter ens ett behov av att prata tillbaka så stannar det vid att jag pratar med honom.

Anna-Helga
2

#5 Eller att du inte är öppen för att möjligheten finns för din hund att kommunicera med dig? För då tar det ju liksom stopp… Oavsett intelligens… Flört

DanielKarlsson
0

Ja, ungefär som att du inte är öppen för att jag har en enhörning hemma i garderoben. Därför att det inte stämmer så bra med verkligheten. Det FINNS saker som är fantasi och inte verklighet.

Vad gäller människor som pratar med hundar tycker jag det är så fantastisk roligt att se när de påstår att hundarna sitter och berättar vad de ätit etc och förmedlar en massa saker, samtidigt som man ser att hunden är HELT fokuserad på något annat och inte har någon uppmärksamhet alls på hon som pratar med hunden. Men det är klart, det är ju bra betalt och pengar är ju roligt.

Anna-Helga
2

#7 Respekt för det övernaturliga råder här på sajten övernaturligt. Respektera detta tack.

Denna kommentar har tagits bort.
Choklad
0

# 0

Ja..hur man gör? Djuret ifråga är mycket väl medvetet om att du vill kommunicera..men det gäller för oss människor att möta djurens svar…visst kan djur säga det som vi ber dem om, svara på våra frågor. De är långt mycket klokare och vet mer än oss människor.

Hur du ska göra för att ta kontakt? Ja, om du har ett eget husdjur så kan du sätta dig ner i lugn och ro med det, och sända en bild eller en känsla till det. Prata inte med rösten, utan bara genom tanken. sedan är det bara att öva, du kommer att få hjälp, om det verkligen är detta som du vill göra.

Lycka till!Glad

U R us

DanielKarlsson
0

Finns det någon här som anser att de pratar i ord eller anser anser ni att de pratar i bilder?

Choklad
2

# 11

Det kan vara lite hur som helst med det..de säger saker eller uttrycker dem genom bilder..känslor, jag vet att det verkar helknasigt, det tyckte jag med först, men så är det, de kan säga ord till oss också. Det vet  jag inte hur de gör..bara att det sker.Glad

U R us

DanielKarlsson
1

Okej, hur är det med språk? Pratar svenska djur svenska, turkiska hundar turkiska etc?

Anna-Helga
2

#13 Det är väl som så att mottagaren som tar emot gör det på ett sätt som passar just den personen, bilder, ord, känslor osv. Och om det är som så att kommunikation ska kunna ske så är det ju på ett språk som mottagaren kan förstå… Knasigt vore det ju annars? Flört

Choklad
0

# 13

Det är då det är så bra med bilder och känslor, dessutom kan djuren ge impulser så att det spelar ingen roll hur  och vilket språk de pratar på…utomjordiska hade också funkat Flört

det är energierna som sköter om det där, vet som sagt inte hur det går till, vet bara att det funkar…

U R us

Magi-cat
0

oftast tar man emot bilder eller känslor - och man får passa på för oftast går det snabbt! Är man inte van kan man lätt gå miste om ögonblicksbilden.

Vidare kan man ibland då en kommunikation telepatiskt via ord. Om jag får göra en sådan jämförelse är det som att det finns ett program som "översätter" tankar, intryck till något som vi förstår och kan relatera till: ord. Ungefär som att en dator endast hanterar ettor och nollor och dessa kan omvandlas till de mest förunderliga bilder, romaner och förmedlande av fakta. (obs detta är en liknelse, det är inte exakt samma sak är det kanske bäst jag tillägger.)

DanielKarlsson
0

Okej. Vilka djur pratar? Är det bara husdjur som man håller kära eller pratar en daggmask också fast ingen har försökt förstå dem? Eller vad är det som krävs för att ett djur skall kunna prata? Jag menar alltså, krävs det en till viss del utvecklad hjärna eller vilka är kriterierna?

Finns det någon dokumentation om att djur kan prata? Har det gjorts någon som helst seriös forskning på området?

Magi-cat
0

seriös forskning får man väl anse att det är enl länken jag lade in ovan, se #3

bra fråga om vilka djur som pratar. Jag vet faktiskt inte. För mig är det mest aktuellt att "prata" med husdjuren, de står oss närmast och man kan väl anta att det är mer meningsfullt både för dem och för oss att prata och försöka förstå varandra, än mellan människa och daggmask. T.ex.

'Men många människor säger att de fått telepatisk kontakt med delfiner. Förmodligen har delfinerna lättare att förstå oss än vi dem. Kanske gäller detta fler djurarter.

Fast för djurens egens kull hoppas man att de inte lyssnar på det eviga surret i våra hjärnor om diverse ointressanta och triviala ting eller pladdret ur våra munnar för den delen.

Choklad
0

# 17

Maskar och insekter kan man ta kontakt med genom deras energier, för allt har en energi…så även om ett djur inte är intresserat av att prata , eller vid tidpunkten inte orkar, kanske på grund av skada eller annat, så kan man e på deras energier, be dem att få svar. Men det är lite svårare, för mig iallafall..men övning ger färdighet..Glad

U R us

Mads
0

# 5 Fast är det verkligen din hunds intelligensnivå som avgör att han inte kan prata med dig på det sätt du pratar ? Vad jag vet så kan djur vara väldigt intelligenta men de kommunicerar ju på annat sätt än vi, bl.a med varandra.

Amor Vincit Omnia

Magi-cat
2

jag tror ju inte det har påfallande mycket med intelligensnivå att göra. Människan vill ju gärna tro att den är så oerhört intelligent och högtstående. Något man ofta får anledning att betvivla, bara att kolla på en urartad fotbollsmatch eller i lite större perspektiv, hur människan lyckas förstöra planeten Jorden och så småningom livsbetingelserna även för sig själv. Intelligent eller? (oljeläckan!)

Men kommunicera med ord, visst, om det är det som är måttstocken.

Men kanske vore det ännu smartare att kommunicera telepatiskt, något jag tror människan gjorde i tidernas begynnelse. Man kan liksom inget dölja då Skrattande Kanske var det först när det fanns något att dölja som det talade språket fick en sådan betydelse, något att förhandla om, egendom, dyrgripar, hustrur…..

Vill tillägga att jag tycker inte "tala med djur" är något som helst övernaturligt, utan tvärtom, helt naturligt. Jag är säker på att många barn gör det i tidiga år, men sedan stänger ner mer eller mindre.

Anna-Helga
0

Man kan kommunicera med allt levande.

DanielKarlsson
0

Jag tror att en viktig fråga för att gå vidare i diskussionen är att definera "kommunicera".
Är det någon här som anser att man kan kommunicera med en hund och en daggmask precis lika djupt som vi gör i denna tråd nu? Dvs anser ni att djur ofta tänker på existentiella frågor såsom livets mening etc eller är det mer basalt såsom "jag mår inte bra, jag vill ha mat" så att säga?

DanielKarlsson
0

"Man kan kommunicera med allt levande."

Vilken källa? Eller baserar du det på subjektiva åsikter?

Anna-Helga
0

#24 Subjektiva åsikter eller egna upplevelser… Kyss

Choklad
0

Alltså..man kan känna hur djuren känner sig också, om de är hungriga, så känner man det, har de ont någonstans så kan man känna det. (det har jag lite svårt för, men healers är bra på sådant, eller så vitt jag vet iallafall)

Du kan nog inte be om något vetenskapligt bevis i detta, eftersom det är vi människor och djuren som är "instrumenten", här får vi lita på vad just dessa, våra egna instrument får fram.

U R us

Jimmy-G
0

Upplevelser i sig är också subjektiva.

En åsikt är alltid subjektiv och egen, så länge den inte rör ett objektivt faktum, exempelvis att papper oftast är tillverkat av träfibrer och man anser att papper oftast är tillverkat av träfibrer.

En åsikt styr ofta även hur man uppfattar/upplever saker.

Är jag emot judar sedan tidigare och en judisk liga som smugglar organ sprängs i New York, så kan jag ta detta som ett bevis på att judar ägnar sig åt organsmuggling.

Upplevelsen och iaktagelsen i sig är ett bevis på att några judar smugglat organ, och jag har upplevt saken korrekt; en del judar ägnar sig uppenbarligen åt organsmuggling.

Men att judar ägnar sig åt organsmuggling och att det är bevisat, blir helt och hållet till min subjektiva åsikt - Kanske lite knöglig analogi, på många plan, men den för mig vidare till del två;

Du anser att allt levande går att kommunicera med, eftersom att du själv upplevt det.

Kanske hade du åsikten innan, att allt levande går att kommunicera med, och blev stärkt i din åsikt i och med att du upplevt det på det sättet.

En annan person kommer att ha en helt annan åsikt, och kommer förmodligen p.g.a sin åsikt aldrig att uppleva det på samma sätt som du. Alltså är själva upplevelsen i sig subjektiv, då den är tolkad genom ens egen åsikt om hur verkligheten är beskaffad.

Därför är anekdoter och upplevelser aldrig tillförlitlig bevisning, oavsett hur många som upplevt det på samma sätt som du. :)

mvh

- Jimmy

PS Tror förresten också att det går att kommunicera med vissa djur, men inte mycket djupare än på en "Vill polly ha ett kex?"-nivå. :)

Anna-Helga
0

#27 Ja men absolut trodde jag på det innan jag upplevde det. Det är steg 1 liksom… Flört

För övrigt: Detta forum är ett forum för oss som tror på och lever med det övernaturliga och mediala. Denna tråden handlar om att kommunicera med djur. Den ska inte trasas sönder av bevis, evidens, subjektivitet hit och dit, den ska handla om det den ska handla om, inget annat.

Respektera TS och sajtens regler.

Trevlig kväll!

Kram Anna

[Mastre]
0

#0  Tips! Inne på Healing i Fokus finns en fin tråd om djurkommunikation just nu, som du kanske också vill läsa.

VilleVargtass
0

Jar har haft hästar i många år och träffat på en hög med s k "horsewhisperers" eller "djurpratare" som vi säger i Sverige. Somliga av dessa är skickliga på att analysera häst och miljö och presenterar vad hästen säger på ungefär samma sätt som ett medium förmedlar en andekontakt. Det är ingen större skillnad, det rör sig om cold reading i båda fallen. Andra "horsewhisperers" är inte fullt lika skickliga och kan bara kommunicera med djur vars ägare har blind tilltro till "whisperern".

Många av dessa "horsewhisperers" är själva hästägare och tränar och tävlar sina hästar men ingen i någon högre klass. Det är ett mycket märkligt sammanträffande. Om jag hade kunnat tala med mina hästar på liknande sätt så hade jag naturligtvis haft ett oerhört försprång gentemot andra och kunnat åstadkomma saker i dressyr t ex som få andra hade fixat. Men inte ser man några framgångsrika "horsewhisperers" på tävlingsarenorna. Kan undra varför…

Kommunikation med djur måste ske på djurets villkor. Djuren tänker inte i mänskliga termer. Om vi tar hästen igen, som är mitt område, så finns det några som ägnar sig åt riktig kommunikation med hästar men de gör detpå "hästspråk". Hästen är ett bytesdjur och ett flockdjur. Den reagerar och agerar på ett förprogrammerat sätt som är anpassat för dess liv i det vilda. Först när vi anpassar oss till denna nivå, ser och förstår hästens signaler kan vi börja tala om att "prata" med hästen. Det finns en man som behärskar detta väldigt bra och det är Monty Roberts. Finns en hel del om honom på nätet och youtube.

De "horsewhisperers" som snackar om hästens känslor och vad den tycker om olika saker snackar enbart strunt. De som lyckas någorlunda är de som tittar noga på miljön, ägaren och ser ägarens/handlerns handlag med hästen. Där ligger nyckeln till den typen av kommunikation utöver den rent medicinska som är veterinärens område. Men i inget fall har det med bildöverföring mellan häst och människa att göra.

Choklad
0

Man kan kommunicera med hästar också, med deras sinne och deras energier, och det är inte alls struntprat…det jag tycker är märkligt, är, att de som är vana vid djur och har växt upp med dem, inte har den förmågan, att se och respektera djuren.

Varför skulle en person som har uppfödning på vilket djur det nu är, utnyttja och tvinga det att göra som h*n vill och vinna tävlingar åt henom? Jag tror att det kanske har med respekt till djuret att göra, när man kommit så pass långt att man kan kommunicera med djuren  på mer än ett sätt.

U R us

VilleVargtass
0

#31 Jag hävdar att det är struntprat att "känna in" hästar. Man kan iaktta och observera och utifrån det dra slutsatser. Man kan agera med en häst medelst kroppsspråk med framgång.

Varför somliga "horsewhisperers" ägnar sig åt tävlingsverksamhet får du fråga dem om. Men om de nu kan prata med sina hästar, varför är det inte de som vinner tävlingarna? Jag tycker inte det handlar särskilt mycket om tvång. Den som tvingar sin häst gör sig en björntjänst, man skapar sig problem längre fram.

De som växer upp med djur kommunicerar väldigt mycket med djuren men inte via telepati.

Choklad
0

# 32

Ok,  din föreställning, men påstå inte att bara du har rätt…eftersom du inte vet. Flört

Djur är ju också individer, varför skulle de plötsligt bli vinnare bara för att man kan säga åt dem via telepati?

Alla blir ju inte vinnare…förmågan att springa fortare än alla andra eller vara bäst på dressyr eller hopp, har ju inte med saken att göra, det att prata via telepati.

Det skulle ju vara ung. som att befalla sitt barn som går i skolan att nu ska du ha MVG i precis allting..det funkar ju inte så.Glad

U R us

Anna-Helga
0

#30 Du säger att de inte kommunicerar genom bilder eller att de inte kan förmedla känslor eller önskemål, men det är för mig inte sant.

Det viktiga när vi pratar om sådana här saker är att vi alla respekterar varnadras upplevelser, uppfattning och känslor. Så även om du inte kommunicerar genom bilder eller får till dig känslor, kan det faktiskt finnas andra som klarar just det… Flört Du kan ju inte ha träffat alla djurkommunikatörer? Hihi!

Kram Anna

VilleVargtass
0

#33 Något av det svåraste som ryttare är att träna in en exakt rörelse man vill en häst ska göra, vilket är vad dressyr t ex handlar om. Om man kunde berätta för hästen på annat sätt än genom vikt, skänklar och tyglar vad man är ute efter skulle ju månader och år av träning kunna kortas ner otroligt. Det man behöver koncentrera sig på då är muskeluppbyggnad och finslipning av rörelsen, för hästen har ju fått klart för sig exakt vad man vill. Samtidigt, om hästen inte vill eller inte har förmåga nog, så får man ju också veta det på ett tidigt stadium och man kan låta bli att lägga månader av träning som ändå aldrig ger resultat. Självklart märker man det till viss del ändå, men om hästen talade om det direkt så slapp alla inblandade att lägga energi på ett dödfött projekt. Samma med travhästar.

#34 Jag sa inte att den inte kan förmedla känslor. Det är när en "horsewhisperer" säger att hästen är ledsen eller glad för sin nya sadel som jag hävdar att det är struntprat.

Hästar kan absolut förmedla känslor. Vi hade två som alltid stod och gick ihop och när den ena avlivades så var det mycket tydligt att den andre sörjde djupt, i den mån sorg är rätt benämning. Det största misstaget människor gör i umgänget med djur är att de har mänskliga aspekter på djuren sätt. Aldrig

Jag har inte träffat alla såklart men ingen av de jag träffat har haft några övernaturliga förmågor och då inkluderar det även några av de mer namnkunniga på området. Bluff i min bok. Cold reading.

Om "horsewhispering" fungerade på riktigt skulle det naturligtvis finnas anställda på djursjukhusen som intervjuade patienterna för att förkorta vistelsetiden och hjälpa till att ställa korrekta diagnoser. Men det finns inga anställda djurkommunikatörer på djursjukhusen, gissa varför…

Imasy
0

på ett sätt skulleag säga att jag pratar med mina djur. Eller kommunikation kanske är ett mer lämpligt ord.

Vi har inga samtal i stil med:

- Godmorgon Kjell, har du sovit gott?

- Jovars, självdå?

- Sådär. Är du hungrig?

- Mmm, ska du dricka kaffe nu?

utan den kommunikationen vi har är att jag kan se på hundens bettende om hon vill mig något, tex gå ut, ha mat etc. likaså med katterna.

Så ja, många gånger har jag sett å deras avvikande beteende att de tex är sjuka, men ingen av dem har skickat bilder, pratat osv och sagt att de behöver träffa doktorn.

Choklad
0

hehehe nej sådär pratar inte jag med djuren..men visst sa jag godmorgon (t.ex) till katterna…och jag kan prata med dem och fråga hur de mår, och man får svar..de har ju sina läten de också, och har lärt sig vad vi uttrycker. Tex så vet de när vi är arga och när vi är glada, de ser, känner och hör det.

Men det är ju djurets förmåga det handlar, vilka förutsättningar det har att klara av vissa saker, vissa jobb siom vi människor har tvingat dem till.

Men det är inte samma sak, riktigt, med det jag menar.

Men strunt samma, orkar inte hålla på och förklara mer.

U R us

orsakverkan
0

#8 Eftersom jag är ny medlem på iFokus måste jag fråga - Vad exakt menar ni med att man måste respektera det övernaturliga? För mig kan nämligen respekt betyda lite olika saker i olika situationer.

Ber om ursäkt om frågan är OT eller om den redan har behandlats i någon annan tråd. Hänvisa mig gärna dit i så fall. Tack!

Choklad
0

# 38 Gör en egen tråd, det blir bättre…men troligen kommer den att krascha, eftersom det redan har startats liknande trådar, och de har krachat..för det fanns ingen respekt..Flört

U R us

Hellas
0

Den bästa kommunikationen med djur görs på distans enligt min mening, då kan man varken se, känna eller höra djuret.
Man ser inte heller miljön de lever i eller kan dra slutsatser enbart på grund av en matte/husse som sitter och nickar igenkännande åt saker och ting.

Själv har jag kommunicerat med djur, några gånger har det skett planerat på distans men de flesta andra gångerna har det bara hänt.
Jag är dock ingen djurpratare och kommer inte heller att bli det.

Jag tror att det vi egentligen gör är att läsa av djuret intuitivt, vi pratar alltså inte med djuret utan gör på samma sätt som vi läser av en människa på ett foto eller ger vägledning.
Men detta är jag säkerligen ensam om att tro Cool.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Choklad
0

# 40 Jag upplever det ungefär som du, men att djuret svarar också..så det blir en sorts kombination där.

U R us

Hellas
0

#41 De jag har "pratat" med svarar också, framförallt i bilder Tungan ute

//Hellas

Choklad
0

# 42 Då är det energierna som svarat..kanske det du menar med intuion? Samma sak, olika namn?

Men det finns mer, mycket mer…

Som t.ex, så kan de lämna sin kropp och visa sig för en  fastän de inte är döda..

U R us

VilleVargtass
0

Distansprat med djur? Är ni seriösa? Kan ni fråga min katt vad favoritmaten är?

Anna-Helga
0

Jag tycker också att det fukar allra bäst på distans. Att man inte blir lika "störd" av kroppsspråk och liknande.

#44 Det klart att det funkar! Har du en bild av din katt kanske någon har lust att prata med den. Men här på sajten tränar vi mest, ingen som har lust att bli offentligt sågad vid fotknölarna om man säger Whiskas istället för Mjau typ…

Kram Anna

Choklad
0

Om man frågar vad en katt tycker mest om, så skulle jag nog få en bild på det den ser när den äter..vet inte om de tänker i sådanan banor, mera efter lukter tror jag..man får fråga på rätt sätt …

U R us

VilleVargtass
0

Då ska jag lägga upp en bild på katten så får vi se vad den gillar bäst. Jag har aldrig frågat så jag kanske har tokfel mat till den.

DanielKarlsson
0

Skulle man inte kunna testa exakt hur detaljerat deras språk är? Vore ju kul att forska lite i det. T.ex. är någon här intresserad av att träffa min hund och se vad han kan berätta för er?
Jag menar, min hund vet ju en MASSA saker om mig som ingen vet. På så sätt kan man kartlägga ungefär vad djur memorerar, prioriterar etc. Kan ju vara hur intressant som helst :o)

rangnarjonzon
0

# 46 Varför fråga katten. "Whiskas om katten själv får välja".

# 48 Din hund tycker att du glippar jävligt mycket på tv dosan=)

Anna-Helga
0

#48 Varsågod att lägga ut en bild på hunden få se om någon vill läsa av den… Glad

Jimmy-G
0

Intuition

Energier

Jag kanske svarar helt fel nu, men jag tror hon menade det förstnämnda.

Hellas
0

#43 Om jag kallar det för psycic kanske du förstå vad jag menar :).

Det är precis som att läsa av någon.

Eller det kanske är bättre att jämföra med hur det känns då man känner av energi minnen ur föremål, det krävs mycket träning för att inte förväxla det man får till sig med en ande.

Jag tror att man komunicerar psycic med djur, vilket gör att man kan få till sig ord, meningar, bilder osv.

//Hellas

DanielKarlsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej :o) Galet kul om någon ville försöka såklart. Jag lägger helt enkelt ut en bild på min hund OCH på min katt.
Min hund heter Kalle. Och min katt Leonora, men vi kaller henne Leo. Visserligen kaller vi hunden både Martin, Charles och korven LOL, men det hör inte till saken.
Vore kul att höra om någon kan utläsa specifik fakta om hunden Kalle och katten Leonora.

DanielKarlsson
0

Och här kommer alltså bilden på Kalle.

Anna-Helga
0

#53 #54 Jag är glad amatör, jag vågar inte prova eftersom jag är rädd att hängas ut på VoF och skrattas åt. Men kanske någon som är skicklig och riktigt modig vägar försöka, det vore riktigt skoj!

Kram!

DanielKarlsson
0

Jag skulle aldrig hänga ut någon som inte förtjänar att hängas ut genom att vara otrevlig. Så ni kan vara helt lugna. Detta kommer INTE att spridas på VoF. Blir det väldigt bra träffar så kanske jag absolut bloggar om det. Blir det generella träffar såsom alla medium jag har hört, så  är det inte mkt att säga om det. Blir det oerhört mycket falska påståenden så finns det också chans att jag bloggar om det, men jag lovar att inte nämna några namn eller att göra narr av resultaten. Det blir helt objektivt.

Choklad
0

Ok..jag tar risken..jag är också en glad amatör, så jag tar det som en övning..

Kan säga att jag upplever katten som en kille..men jag har svårt att skilja på det där..

Först så känns det som att ni har det väldigt "svängigt" hemma hos er, inte stressigt direkt, men stim och stoj, som i bus och skoj..Glad

men katten vill ha lugn och ro..

och katten försvarar sig mot något, den är rädd..

känner att han är förvirrad och ofta blir borttslängd från där hon är..inte så snällt behandlad av någon, puttad på ofta, som att hon är ivägen jämt.

En gosig och kelen katt, om nu någon verkligen vill ta sig tid att kela med henne utan att vara hårdhänt.

Känner någon sorts sorg omkring henne, ser ett vitt papper, kan inte avgöra om det är ett brev eller annat

Springer hon med böjd rygg? snabbt bort från folk för att inte bli sedd?

Hon kan ha problem med "toalettbesöken, kanske ni ska ta henne till veterinären?

Ser att hon gärna vill ha svansen i ansiktet på er när ni kelar, och att ni blir sura då.

och hon jamar med hes "röst. (?)

Hoppas att något stämmer..Glad

U R us

Anna-Helga
0

#57 Du skriver att du tycker det är en han men kallar henne resten av tråden för hon? Tungan ute

VilleVargtass
0

Om nu djur kan "prata" med människor via bildförmedling, varför pratar inte djuren sinsemellan på det sättet? Då skulle alla kroppsliga Tecken djuren emellan vara onödiga, men så är det ju inte. En hund morrar och visar tänderna åt en annan hund men det skulle ju inte behövas om de pysslade med bildöverföring. En bild av en hund med avsliten strupe skulle ju istället sändas som varning dem emellan.

Anna-Helga
0

#59 Det ena utesluter inte det andra? Vi människor använder ju också kroppsspråk och det är väl inte onödigt? Det är ju 80% av kommunikationen har jag för mig att jag hört en siffra på, som består av kroppsspråk! Så man använder väl alla medel man kan till att kommunicera.

Så om människan kunde kommunicera med bilder skulle det inte finnas krig i världen, då skulle det räcka att skicka ut en varning så skulle alla bli sams? Eller varför skulle inte djur ha ihjäl varann för att de kan kommunicera genom bilder, jag förstår inte kopplingen?

Tatsu
0

Vi har haft hem en kvinna som pratat med våra hundar. Hon känner inte oss och visste ingenting om hundarna före mötet.
Hon fick fram saker som hänt som bara vi visste om, det var helt otroligt, beskrev hundarnas "personlighet" till 100%.
Vi var helt faschinerad.
Bla så berättade gammelvovven (han är 13 år) för henne att vi alltid for till ett ställe med båt och badade från det han var valp och varje sommar. Han hade en önskan och det var att få åka dit en gång till.(De senaste 5 åren har vi inte varit dit pga olika anledningar.) Så en helg nu i somras for vi iväg packade in hundar och naturligtvis fika korg(som var jätteviktigt för hunden).
Det var helt otroligt att se hur lycklig han blev när vi var där, han var som en valp på nytt, jagade bollar,simmade och rullade i grus. Bifogar några bilder på denna strand som är ett smultronställe, men man kommer bara dit med båt.(Gammelvovven är längst bak på kortet) En strand alldeles för sig själv med mjuk fin sandstrand, långgrunt som passar perfekt för barn.(och mig)
Nu har vi uppfyllt hans önskan och det hade vi inte vetat om inte denna kvinna pratat med honom.

Anna-Helga
0

#61 Vilken underbar berättelse och så fint att ni kunde uppfylla hans önskan! Kyss

Tatsu
0

Det kändes jättebra för man vet inte hur länge han hänger kvar, börjar att se och höra lite sämre men luktsinnet har han inte mist för han försöker så fort han har tillfälle att rymma till någon löptik. En riktig lurifax.

Choklad
0

# 58 Ja jag fick ändra hela tiden…jag ville skriva "han"…men eftersom det anges att det är tjej så får jag ju skriva det..Obestämd

U R us

VilleVargtass
0

#60 Jo, men vi talar med varandra för att beskriva vad vi vill. Tal ihop med kroppsspråk. Tanke- eller bildöverföring är inte så vanligt. Kan djurpratarna föra över bilder sinsemellan? Är ju en smal sak om man kan föra över bilder till djur. Ingen som reflekterar över det orimliga i detta? Tror ni militären skulle förbigått en sådan fantastisk spaningsteknik. Skicka in en kråka eller en råtta på fi's område och sedan läsa av bilderna.

Anna-Helga
0

#65 Ja ibland ser man inte skogen för alla träd! Tungan ute Men visst är det fantastiskt, jag håller med dig!

Choklad
0

# 61 Vad härligt! Skrattande

Det måste ha känts, och känns säkert väldigt bra för hunden också på det viset att ni vill lyssna och förstå. alltför många djur blir ju ignorerade på grund av att många av oss människor fördummar dem.

# 65

Jag förstår inte alls varför det blir ett så stort problem för många när man accepterar att djuren kan kommunicera med oss? Om vi bara lyssnar?

Telepati funkar, men man måste öva upp det igen, så tror jag. Det är inget konstigt egentligen,man att tjuvläsa andras tankar är inte tillåtet i min värld. Jag kan inte heller.

Och att fastna i den tankeställningen att djuren finns till för att vara våra "betjänter" är ju något som vi borde släppa.

Men att vi samarbetar, det är en mycket bättre tanke.

U R us

VilleVargtass
0

#66 Fantastiskt är ett understatement.

Anna-Helga
0

#68 Mmm jag vet, en helt ny värld av möjligheter öppnas! Cool

Bjoern
0

En liten fråga: Hur vet ni att bilderna ni får faktiskt är djuret som kommunicerar med er?

Jag menar, om jag sitter och koncentrerar mig på att försöka kommunicera med ett djur, säg en katt, så får jag också upp bilder i huvudet. Men samma sak händer om jag koncentrerar mig på en bil också som uppenbarligen inte kan kommunicera med mig. Så hur vet man att det handlar om faktisk kommunikation?

Choklad
0

Bjoern;

Har du läst inlägg  # 40?

Helena förklarar

Och jo, man kan få bilder av allting, det beror på vilka energier det finns omkring det, och det är energierna som skapar dessa bilder, och det är dem vi kan uppfatta. antingen genom bilder, känslor, eller andra intryck..(du kan ) Glad

Hur skulle det annars gå till när en del kan hitta borttappade saker?

U R us

VilleVargtass
0

#71 Kvalificerade gissningar? Analytiskt tankesätt? Fungerar i allmänhet bättre än andeprat.

Choklad
0

# 72

gissningar? näää, men vill man inte så vill man inte…så är det bara..och det är ju upp till var och en vad man tycker och vill och upplever.

Kanske bra att ha locket på så slipper man tänka själv?Flört

andeprat????

ja vi har ju vår ande inom och utanför oss…även djuren, så jo, där kan du ha en poäng…

U R us

Hellas
0

#70 Hej Bjoern du undrade:

En liten fråga: Hur vet ni att bilderna ni får faktiskt är djuret som kommunicerar med er?

Bra fråga, jag kan förklara utifrån min tro och ingenting annat.

När man börjar lära sig att läsa av saker och ting Psycic, vilket även gäller människor och djur (som jag själv tycker) alla håller inte med mig.
Men när man börjar med detta så vet man inte alls om det är fantasi eller någonting annat, man måste helt enkelt våga spy ur sig det man ser och få bekräftelse från ägaren eller personen det är frågan om, stämmer detta eller är det rena rama fantasier.
Det tar många år och mycket övande och envishet för att bli riktigt skicklig och det finns några sådana som är ruskiga på Psycic.

Nåväl, svaret på din fråga är egentligen, som medium vet man inte om man har rätt, man lär sig dock att känna skillnad på fantasi och verklighet så antal fel blir färre och färre men…….den enda som kan svara på om man har rätt är ägaren till djuret/föremålet eller den person som är avläst, ingen annan kan göra den bedömningen.

//Hellas

Choklad
0

# 74 Svårt men ack så roligt…och spännandeTungan ute

U R us

Hellas
0

#71 Visst kommer våra egna värderingar och slutsatser alltid att spegla det man får fram, det går aldrig att komma ifrån så länge vi inte har kopplat bort vår hjärna helt och hållet.
Det är även därför jag själv tycker det är mycket bättre att göra sådant här på distans och på djur man aldrig har träffat.
Helst ska man ju inte känna ägaren heller
Ju mer träning desto renare blir kontakten, så enkelt är det.

//Hellas

Choklad
0

# 76 Bara att träna på då. Glad

Ja, ju mindre information från ägaren, desto bättre…helst ingen info alls, tycker jag.

Fast jag kan aldrig känna skillnad på om det är "kille" eller "tjej" (på djuret)

U R us