Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 630 ggr
Elisabeth-J
0

Seriöst eller inte?

Min mamma och hennes man kom nyligen hem efter en resa till Thailand. Hon ringde till mig och berättade att hon där hade träffat 2 kvinnor från Sverige som var där och spådde bl.a. Den ena berättade då för mamma att hon har varit med i tv-program och mamma frågade då mig om jag vet vem det är, och jag vet vem hon är. Mamma, hennes man, min morbror med fru sitter och pratar med dessa kvinnor och då röker de marijana och ska strax efter spå folk! Vad min familj gjorde? de gick därifrån och önskade att ingen tog de på allvar. Vad anser ni om medialitet och droger? Själv anser jag att man ska vara ren och klar med sina kontakter och känslor bl.a.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

misshelena
0

kan man spå överhuvudtaget med droger i kroppen??låter heldumt i mina öron..jag vet inte men jag har hört  att om man ska ta kontakt med andar så ska man inte ens ta en huvudvärkstablett utan vara helt ren i kroppen..Jag skulle i alla fall inte ta dessa människor på allvar.

carolz_84
0

Jag har till och med hört att man inte ens kan röka (alltså vanlig tobak) innan man ska spå eller ta kontakt med andar… men på kursen jag gick i Kalmar rökte mer än hälften, och det verkade fungera ändå…

lightworker
0

Till dom skulle jag inte vilja gå och spå mig. Man kan ju undra om dom är påverkade i tv-programet också??   Jag hörde att 4 st tjejer som drack vin och sedan skulle dom ha seans. En kompis till mig hade en kompis som spådde dom brukade dricka vin under tiden. Visst dom blev fulla också.   Om man har droger eller sprit i kroppen kan man ju dra till sig vad som helst, onda andar som man kanske får svårt att få bort sedan.  Då är det bättre att man skrattar har och är ren i kroppen när man spår någon.

medium
0

det är nog sant ska man etablera kontakt till en annan dimension så går det inte ens ta huvudvärkstablett. Men däremot om man tar ett glas rött vin kan j tänka mig att atmosfären blir mer slapp. Kommer ihåg en gång i Kalmar där det var killar (medium) som festade hela natten. dagen efter tog dem emot folk. Folk kom sedan till mig o mådde dåligt Dem hade varit på en konsultation hos killarna. Det kom en dam till mig hon var helt förstört hade inte sovit på hela natten.  killarna hade pyntat hennes hjärna med all möglig smörja. jag hade fullt upp att försöka reparera skadan. men lyckades till slut.

med all kärlek Reino

misshelena
0

Låter inget vidare…kan tänka mig att andrarna inte blir särskilt glada heller..dom tycker inte om att man driver med det hela det har jag förstått..eller det känns som att det är så i alla fall…

tatty
0

Jag har en vännina som säger att hon aldrig kommer att få någon kontakt med andevärlden eftersom hon är antidepressiv medicin sen tio år tillbaka.Stämmer verkligen det att en medicin man äter för att må bra skulle hindra en att få kontakt?

medium
0

jag tror att inte medicinen i sig utan den skuldkänslan det i alla fall många fall medför.

bubbelbubbel
0

oj, så märkligt !
det jag skulle kunna tänka mig är väl att marijuana öppnar sinnena mer, men hm, jag hade nog inte heller litat på dom.

LottaU
0

Jag ser det så här, att när man är påverkad av alkohol eller andra droger, så tror jag att det är lätt att dra till sig "andar" som inte ska vara där.

Jag skulle aldrig vilja gå till någon som jag vet dricker eller tar droger under tiden. Väldigt oseriöst.

Men för den skull så tror jag inte det spelar någon roll om man röker "vanliga cigaretter" och tar tabletter som man många gånger behöver om man har värk.

Det är många som tycker att man ska leva på luft eller enbart vara vegitarian för att få kontakt. Jag tycker inte man ska överdriva det hela.

Om man ser sig runt så är det väldigt många medium som röker och äter vanlig mat och dom har ändå kontakt.

Jag röker och jag tar även tabletter för min värk och jag har bra kontakter ändå. Ingen som har klagat.

Jag tycker att det är viktigt att dom som är medium, ser seriöst på sitt arbete "gåva" som dom har fått.

Det är inte meningen att man ska leva i en flumvärld med att röka på för att bli hög. Ser det som något att missbruka sin gåva!

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"