Egna budskap
Varför är det så svårt att lita på de budskap man får till sig i Meditation? Jag får hela meningar och ofta många budskap. Oftast så tror man att man tänker det som kommer. I drömmar får jag också mycket budskap. Det är som att man bara skakar av sig dom och säger jaha.
Mina gudier sliter sig i håret när dom ser att jag inte tar emot och litar på budskapen.
Hur kan jag jobba på att lita på det som kommer??
Men tror du inte att du tar emot dom i alla fall då…?Du bara tror att du inte gör det.
Jo, jag blir så rörd när jag får dom.
Då tror jag inte att du behöver oroa dig…jag tror inte att dom sliter sitt hår då..eller är det så du känner det?
Ibland känns det så.
Jag kan bara svara för mig, drömmar är det viktigaste som finns i min andlighet. Jag vet att vissa drömmar betyder något, att klura ut vad och vilka som är viktiga är svårt men hela poängen tror jag. ;)

Man måste jobba mycket med tilliten till det man får till sig för att lita på det, men jag vet att det är svårt ibland.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag har fått lärt mig att även reflektera över själva känslan som kommer med budskapet i meditationen, att man inte ska fixera sig alltför mycket vid just det man ser eller hör sägas till en. utan mera tänka på känslan som kommer med det man får till sig.
Rätta mig gärna om jag har fel…..Hälsn, Carina

#7 Du har helt rätt, det är känslan av det man får till sig som är det rätta.
Elisabeth
Alltså, jag känner ofta det som om jag fantiserar ett samtal med mig själv…. känslan jag får är lite olika, men för det mesta blir jag bara helt sprudlande glad, det liksom pirrar i hela kroppen, mest i bröstet!!
Men alltså, även om det känns som om jag fantiserar… Hur skulle jag komma på tanken att det sitter en liten ganska rund man i högra hörnet av vårt uterum i en gungstol med ljusblå randig skjorta, mörka finbyxor oxh hängslen? Varför skulle jag fantisera ihop att han heter just Oskar? Varför skulle jag fantisera ihop en hel konversation med denne Oskar om att han hälsar oss välkomna till den nya lägenheten och att han gärna vill va kvar och ha lite sällskap??
Varför skulle jag fantisera ihop en sån grej??? Finns ju ingen anledning! Jag känner ingen Oskar, annars kanske det är lätt att man fantiserar ett samtal med någon man kände… men alltså…
Har nog bara alltid trott att det skulle kännas "läskigt att prata med spöken"
, men det e ju inte ett dugg läskigt…

#10 Nej det är inga fantasier men som jag har skrivit tidigare är det ibland svårt för att man tror att man fantiserar. Lita på din intuition och att det du upplever är rätt!!!
Elisabeth
O vad spännande =0)
Jag hoppas att kursen jag ska gå om 2 veckor ska hjälpa mig ännu en bit på vägen!!