Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1803 ggr
Mind
0

känsla

Hej jag är en tjej på 14 sommrar. Jag har alltid vart den personen som trott på andar och spöken och även den som alla har haft misstankar om. Men för några år sedan började mitt liv på nytt. Jag kan känna saker som ingen anna kan, som t.ex ett tryck som ligger på mina axlar i ett speciellt rum eller att jag kommer på mig själv  när jag pratar rakt ut i luften men det är ingen hemma. Det senaste som har hänt mig var för ca två år sedan då jag började få en massa dejavuer hela tiden och på senare tid kan jag se händelser någon dag innan det händer, men jag kommer på det i samma ögonblick. Det är sm en dejavu, men när det händer så kan jag svära på att jag har sett det eller vart med om det dagen innan.

Jag har inte sagt något till någon men jag vill hs hjälp med att kontrolera alllt som pågår i mitt huvud. Är det någon som vet något? Jag är uppen för alla förslag men jag vill helst inte ta någon synlig hjälp som att gå till någon eller något sånt. Jag vill bara ha en lösning, som t,ex från internet och som jag kan ta mig ann på själv. Eller om det är någon bok ni kan tipsa mig om!?:)

Jimmy-G
0

Just Déjà Vu'n som du upplever kommer förmodligen lägga sig inom några år. De är vanligare förekommande hos barn och ungdomar i yngre tonåren.

Jag brukar också komma på mig själv med att prata med mig själv, och då i synnerhet när ingen annan är närvarande. Det är ett inlärningssätt, ett sätt för hjärnan att minnas information bättre.

Vad jag ser är att du är en helt normal tjej i yngre tonåren.

En del personer upplever, jag inräknat, att om de har många tankar som flyger runt och "krockar" med varandra, att Meditation hjälper.
Meditation kan liknas med avslappningsövningar.

Prova att göra så här nästa gång du får för många tankar i huvudet: Sätt dig, eller lägg dig, i en bekväm position. Andas ut djupt, och andas in djupt. Koncentrera dig på andningen. Hur känns det i kroppen, när du andas ut, och hur känns det när du andas in. Sitt/ligg stilla och tänk bara på andningen, detta kan du göra hur länge som du känner för. Du kan välja att blunda eller fokusera blicken på en punkt i rummet. Huvudsaken i övningen är att slå bort alla andra tankar och bara vara ett med dig själv i nuet.

mvh