Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterseansupplevelserfrågor
Läst 1854 ggr
Elisabeth-J
0

Storseans

Storseans är en demonstration på hur det fungerar när man tar kontakt med andevärlden och lämnar deras budskap. Många går på en storseans för att se hur det går till och ett tips till er som vill ha kontakt på en seans är att be den du vill ha kontakt med att komma fram under seansen. Men sen är det viktigt att släppa det för om man håller kvar en väldigt stark önskan så kan det ske en blockering istället. Har ni varit på storseans? vad upplevde ni? skriv gärna och berätta!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Lisbeth
0

Jag åkte på Andarnas kryss med Birka Cruises i somras. Då gick jag på två storseanser. Den ena var med Terry Evans från det okända, den andra med Benny Rosenqvist som har skrivit böckerna "Överlevaren" och "Shoppa inte kärlek när du längtar".

Terry kände in i vilken riktning personen som skulle få budskapet satt. Sedan beskrev han den som ville ha kontakt. Det var en kille som hade blivit "ditsläpad" av sin tjej. Han trodde inte alls på detta. Men han blev helt övertygad för han fick så mycket "bevis" så han sa att han inte kunde tvivla på det budskap som han fick. Han var den som berörde mig mest under resan eftersom han blev så överlycklig och sken som en sol.

Benny arbetade lite annorlunda han bad att alla som ville ha kontakt skulle räcka upp handen sedan kände han in energierna. Så han överaskade ingen som inte ville heller vågade. Det var också fantastiskt intressant.

Elisabeth-J
0

I Eskilstuna är det storseans med Benny Rosenquist den 29 januari. Benny har också skrivit böckerna "Överlevaren" och "Shoppa inte kärlek när du längtar".

Mer om seansen finns att läsa på: www.healinglife.se

Elisabeth 

EwaKristina
0

Jag arrangerar Storseanser i vår kommun och i Torsdags hade jag ett av Sveriges namnkunnigaste Medium här.Denna underbara man förklarade ordentligt innan seansstart vad som var viktigt i kontakten Medium/Andevärlden/Deltagare.Det var klartext in i minsta detalj.Döm om min förvåning då detta Medium började ta ner kontakter,går till deltagare och beskriver deras nära och kära,och publiken går emot allt som Mediumet sagt innan.Han hann inte så långt förrän man hörde:Oj det är min pappa,nästa kontakt:oj,det är min morfar.Vet inte varför det blir så här ibland på Storseanser,men en sak vet jag att det blir oerhört kämpigt för Mediumet.Är det som så att man blir blockerad när man sitter som seansdeltagare???Det är som med småbarn.man lyssnar,men skiter i vad som sagts.En annan sak som gjorde mej riktigt ledsen,var en kvinna vars far kom,och beskrivningen var in i minsta detalj men hon tar inte emot honom,utan jag får höra i pausen:den gubben vill jag inte ha med att göra!!!!!!Hon var riktigt arg för att han kom.Och hon blev arg på Mediumet för att denne man hade länkat till honom!-Jag hade ju sagt åt mamma att komma!!Jag försökte lugnt och sakligt förklara för henne hur det fungerar,men icke sa nicke,hon var arg!!!Mediumet för kvällen slet så han blev svettig kan jag garantera!

Tänk om människor kunde ta till sig det som sägs innan,för hur i hela friden ska Mediumet kunna bevisa att Andevärlden existerar och att deras nära och kära finns med,om man inte lyssnar…Man blir ju  som Medium emellanåt blockerad av all information som ges  och det är oerhört svårt att gå vidare i kontakten.

Lite råd för seans deltagare:

1)Lyssna på Mediumet och den allmänna Info:n som lämnas innan Seansstart.

2)Var vidöppen! Det är inte alltid de allra närmaste som kommer jämt,utan det kan vara gamla arbetskamrater,skolkamrater,vänner,grannar etc..Det är ju inte Mediumet som väljer kontakter,utan den som har det viktigaste att säga här och nu till dej,som i regel kommer!

3)Lämna ingen som helst Information till Mediumet,det försvårar kontakten!!.Och ett Seriöst Medium frågar heller inte efter Information!!

4)Känn dig trygg på seansen…Ett seriöst Medium lämnar ALDRIG ut ett budskap från nära och kära,som känns utelämnande för dej!!! (Men i budskapet ska du självklart kunna känna igen dej.)

5)Var inte rädd för att prata sinsemellan under seansen!!

6)Var inte rädd för att skratta,tvärsom det höjer energierna för alla avsevärt.

7)Svara tydligt:Ja,Nej,vet ej,Tänker på fler. Jättejobbigt för Mediumet om man bara sitter och nickar och ruskar på huvudet.Inte direkt energihöjande kan jag lova…

8)Tänk oxå på att nära,kära vänner etc kommer i kärlek.

9)Kommer någon du inte tyckte om i livet,någon du var "bitter fiende" med,ta emot även denne så den har en möjlighet att få säga förlåt!!

10)Var tacksam att någon vill dej något!!

Ja det var lite tankar jag fick efter Torsdagens Storseans.Det är ett samspel Medium/Andevärlden/Deltagare.

Många gånger kan man höra att ett Medium varit "dåligt",det kan faktiskt ofta bero just på deltagarna.Och tänk oxå på att ett Medium är en helt vanlig människa,som vill göra gott och bevisa att Andevärlden existerar.Deras mål är ni ska må bra i dennes kontakt med Andevärlden.

Kan förstå att när man går på en Storseans för första gången,kan man känna rädsla,man vet inte riktigt vad det handlar om,men man är trots allt lite nyfiken.Det är en sak!Men går du till ett Seriöst Medium,ja då kan du gå på Storseanser/Privatsittningar med glädje och utan rädsla för då kommer du att må bra då du kommer därifrån!! Ha det!!Ewa

Elisabeth-J
0

Tack Ewa!

Du beskriver exakt hur det är på storseanser både för mediet, deltagarna och andarna. En sak som förvånar mig idag är att så många tror att det måste vara knäpptyst och allvarligt men det är ju precis som du skriver, mer skratt och glädje höjer energierna och andevärlden har lättare att nå fram.

Tack än en gång!!!

Elisabeth 

essut
0

Jag var på en storseans i Stockholm för ett par år sen. Var nyfiken hur ett sån skulle fungera. När  Mediumet pekade på mig så var jag så skraj, så jag fick hålla en kompis i handen hårt. Det var min moster som ville tala om att jag skulle kontakta en kiropraktiker för min nacke skull. Hon hade haft samma fel och hade blivit bra hos en sån. Sen sa hon att jag skulle sluta stressa, att jag skulle ta det lugnt. Hon berättade att det var hon som hade satt krokben på mig när jag var stressad till jobbet för att jag var sent ute. Hon ville att jag skulle stanna upp och tänka vad jag höll på med. Det var sant, jag höll på att falla omkull.

Giventvis gick jag till en kiropraktiker med min nacke, jag var verkligen stel och hade ont. Men jag har inte slutat stressa tyvärr, men kommer ihåg ibland vad min moster sa..

Har tänkt gå på en till men tiden har jag aldrig haft..

mvh lille-Mor

Elisabeth-J
0

#5 Andevärldens budskap hjälper oss ofta. Vad bra att du lyssnade på vad din moster ville förmedla och att du följde hennes råd. Nackproblem kan ju annars ställa till större skada längre fram. Börja meditera emellenåt, det hjälper mot stress.

Elisabeth 

Midlingur
0

Jag har varit på en storseans. Var en kul grej, har aldrig varit på en sådan innan. Fick dock ingen "kontakt" och var egentligen inte ute efter det heller. Vill jag ha kontakt så kan jag ordna det själv ;)

gaupa8
0

jag och några vänninor var på en storseans i torvalla som du elisabeth hade.Måste säga att vi blev besvikna,dåhade vi betalat 150 och du höll på i enhalvtimme,du sa att vi blockera oss så du inte fick kontakt??har aldrig hört nåt medium med en sån kommentar.allla som går på seans har ju den förhoppningen att få kontakt.Har varit på minst 10 med terry evans +MÅNGA FLER,kan du ge oss en bättre förklaring!

gaupa8
0

jag och några vänninor var på en storseans i torvalla som du elisabeth hade.Måste säga att vi blev besvikna,dåhade vi betalat 150 och du höll på i enhalvtimme,du sa att vi blockera oss så du inte fick kontakt??har aldrig hört nåt medium med en sån kommentar.allla som går på seans har ju den förhoppningen att få kontakt.Har varit på minst 10 med terry evans +MÅNGA FLER,kan du ge oss en bättre förklaring!

lightworker
0

Jag var på en liten seans (ca 11 st). Vi betalade 300 kr. Några fick budskap men hon måsta sluta för det gick en vilset spöke där som tog av energierna så hon kunde inte fortsätta sitt jobb. Annars har jag varit på många seanser, fått budskap till mig, och alltid har det varit trevlig med mycket skratt och tårar.

medium
0

Det är sant att om blockeringar av den typen finns är det i stort sätt omöjligt ha ngn seans överhuvudtaget. man ska inte glömma att vi är människor med fel o brister alla, varenda en. Om man ska leta efter den perfekta mediumet ska man nog gå tillbaka i tiden ca 2000 år, skulle jag tro….

Elisabeth-J
0

#9 Jag höll på med seansen i 45 minuter. Jag sade INTE att NI blockerar men ska berätta vad jag menade igen. När man går på en seans så har man stora förhoppningar att få kontakt men vissa i andevärlden. Innan man går in ska man be de man vill ha kontakt med att framträda och sedan är det viktigt att släppa det. För om man håller kvar det för starkt KAN man blockera just dessa kontakter. Så du har missuppfattat det jag sade för jag upplevde inte att någon blockerade medvetet. Det jag sade om det här gäller ju både seanser och privatsittningar för man vet aldrig vem man får kontakt med. Under tiden jag hade seansen tog jag kontakt med 9 stycken och jag kan inte forcera fram mer bara för att det ska vara några minuter till, då skulle det inte bli bra. Jag har tillit till mina guider som hjälper mig och visar när det är dags att stänga igen. Jag har provat tidigare att fortsätta ändå men jag lovar dig… det blev inte alls bra och själv blev jag helt tömd på energier efteråt. Seanserna är uppsatta till ungefär en timme och tid för frågor och prat efteråt. Vissa dagar blir seansen mer än en timme och andra dagar mindre, det är så olika men det är så att det går inte alltid att styra över det själv, men tiden spelar egentligen ingen roll för det beror också på hur länge man pratar o.s.v.

Elisabeth 

misshelena
0

Kan inte vara lätt att vara medium alla gånger…man vill göra alla nöjda men jag tror att det är som Elisabeth säger att det är inte alls säkert att den man vill ska komma fram  då får man prova en annan gång…..

evawa
0

Hej!

Jag är inget medium utan jag pratar i egenskap som sitter. Att du Elisabeth gav 9 budskap den kvällen, det tycker jag var väldigt bra gjort av dig..

har varit på en del stor seanser.Jag tycker det är kul och se hur medium jobbar och får jag ett budskap så blir jag tacksam för det. Alla jobbar olika.. Jag skulle aldrig kräva att någon speciell person kommer. Det är isådana fall som jag undrar gör den personen det i vanliga fall oxå??? Nu när jag ändå är inne på krav som folk ställer så måste jag få säga att det är inte lätt som sitter heller…Vi ska bete oss på ett visst sätt hit o dit?? Om något medium vill ha mycket skratt, men tala om det då…Förklara att energierna höjs och det är så du/ni jobbar som bäst..Jag har varit med på både ock,,en del vill ha mycket glädje och en del inte.En del säger ingenting.Sen har jag varit med på en seans där det fanns ett par som hade en svår sorg med sig..Ja, med respekt för dom så sitter inte iallafall jag och skrattar upp energierna. Även om nu jag har varit på en del seanser och borde väl ha lärt mig vid det här laget, så har jag fått stille stånd i hjärnan..Det är inget jag vill ha, för det är oftast i dom situationerna man behöver ett budskap som bäst…

Sen som sitter så kan jag råda er att lyssna på andras budskap för även om det inte är riktat till dig, så kan det finnas saker som även du kan ta till dig av..

Sen är det en annan sak som inte nämns ofta,,och det är tysnadsplikten eller ett annat ord för det?? För även om det är en offentlig stor seans så tycker jag att det som sägs i gruppen/mediumet stannar där…Jag springer inte runt och meddelar folk till höger och vänster om vad som blev sagt under seansen. Mitt eget budskap det avgör jag själv om jag vill berätta eller inte. 

Vad tycker ni om det? 

Kramar

Eva

Elisabeth-J
0

#13 Nej det är sannerligen inte lätt ;-)  Man ställer stora krav på sig själv för att man känner stora krav utifrån och man vill göra sitt bästa och hjälpa andra. Men vi är ju också vanliga människor med bra och dåliga dagar. Men för dem som inte vet hur det är att arbeta som medium kan inte sätta sig in det för det handlar om många olika aspekter. Du ska veta att jag många gånger har tänkt att sluta för det finns stunder när man inte orkar att förklara hur det är och varför inte allt blir som man har tänkt sig alla gånger. Hur många gånger man än förklarar så ställs kraven ändå många gånger. En seans kan jag känna är jättebra, då får jag många namn och andra tydliga syner m.m. men nästa seans kan vara sämre och då får man kämpa mer vilket tar av ens energier, men man kämpar på för att ge så mycket som man bara klarar just då. Ingen dag är den andra lik, Det är jobbigt för mig med då jag vill att alla seanser och sittningar ska vara superbra.

Elisabeth 

misshelena
0

jag tycker att man ska förstå att det inte är bara att ta kontakt med den som man vill …det betyder inte att dom inte vill komma, tiden just då kanske inte är mogen…ta stunden med mediumet som det är,man försöker går det inte …så ta det en annan gång….jag kanske vill ha kontakt med min morfar men min farmor kommer istället strunt samma…..jag tycker att ni medium gör att fantastiskt jobb..jag tycker i alla fall att det ska bli jetteintressant att besöka livsstilsmässan i Eskilstuna i helgen..jag förväntar mig ingenting..bara intressant att va med och jag blir lycklig om om nån annan får kontakt med nån anhörig får inte jag det så kanske nån annan gång…

gaupa8
0

jaha då förstår jag,vill oxå säga att du var träffsäker på dom som fick kontakt,ska tänka annorlunda nästa gång,men intressant är det vekligen.

Carina.S
0

Jag håller fullständigt med Elisabeth och misshelena #16  här. Såklart Elisabeth att du gör så gott du kan, vad mer kan du göra!! Det räcker ju bra med att titta på hur mediumen har det i programmet "Det Okända" ibland, och de är ju för det mesta klockrena, men ibland så "vill det sig" inte riktigt, och jag anser då inte det som mediumets "fel", utan jag tror också helt och fullt på att allas energier runtomkring spelar en STOR roll hur upplägget ska bli….

Så stå på dig Elisabeth. Känn dig omtyckt, även fast jag aldrig har träffat dig Kram Carina Skrattande

Elisabeth-J
0

#18 Tack Carina!!!
När man har kontakt med andevärlden så arbetar man med flera energier, personen som får kontakt, anden, mig själv och övriga personer. När jag spelade in för Det okända var det kameramän och producent även närvarande och det var första gången jag gjorde något sådant. Jag fick frågan om ett namn och sade namnet jag hörde och jag hörde de tre första bokstäverna men inte de två sista. Jag var pressad av mitt första framträdande och orolig för hur det skulle bli och det störde så att allt inte kom fram ordentligt. Så jag visste ju att jag hade kunnat berätta ännu mer detaljer den gången. Nästa gång var jag mer bekväm med situationen och då blev det också självklart mycket tydligare. Min första storseans var jag också nervös inför så den gick ju sådär… när jag sedan blev bekväm i det så gick det bättre. Så är det ju med alla jobb egentligen, man är nybörjare i olika situationer fast man har kunskapen och man oroar sig för hur det ska gå, nästa gång man gör samma sak vet man hur det ska vara och arbetet flyter på mycket lättare.

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

#14 Du har alldeles rätt angående tystnadsplikt, det borde alla tänka på som går på en seans. Jag lämnar aldrig ut alltför personliga budskap på storseans för jag anser att det kan vara saker som inte alla bör höra och ibland kan det ju komma fram saker som kanske inte är så roligt att höra med 100 personer till i lokalen. Jag har bett andevärlden att de får lämna budskap som personen är redo att höra med många i samma rum. Det är otroligt för det händer väldigt ofta att de lämnar väldigt personliga budskap men varken jag eller de andra förstår vad de menar fast personen som får det förstår helt och hållet. Det är så jag vill att det ska vara för även om man pratar om tystnadsplikt så vet man ju aldrig. Om jag själv fick budskap under en seans vill jag ju inte senare få höra att någon har spridit det vidare, då har det ju oftast fått en helt annan synvinkel. 

Om ett medium vill att det ska vara på ett visst sätt under seansen anser jag också att det är mediets skyldighet att upplysa om det innan för annars kan man ju inte veta och man ska ju inte behöva gissa hur man ska göra varje gång.

Elisabeth