Meditation -Upplevelser
Hej goingar
Jag skulle så gärna vilja höra om era upplevelser under meditation
Nu pratar jag inte om den underbara avslappningen man kan uppnå, utan just utöver själva lugnet…vad har ni varit med om och vilken form av Meditation utövar ni? (egen funnen, eller ngn annan speciell)
*Kram på er*
*Puffar upp*
Hej!
Här kommer en meditiationsupplevelse som jag hade nu i somras.
Min dotters före detta svärmor kom igenom klart och tydligt. Hon visade sig så som jag hade sett henne senast vi sågs. Hon var väldigt tydlig med sina medellanden och budskap. Går inte in på här vad hon förmedlade men kan säga att hon visade mig en katt som hon hade hos sig. Denna katt blev sen ett väldigt säkert bevis för att det var hon,katten hade nämligen gått över innan vi hade träffats. Jag hade ingen aning om denna katt,den var speciell i färg och storlek. Min dotter bekräftade detta. Och mycket annat.
Skrev ner allt vad som visades och ska nog vid ett lämpligt tillfälle lämna över det till familjen.
Kan tillägga att hon var väldigt förvånad över att hon kom igenom och att hon kunde komunicera,tror inte hon hade trott på detta när hon levde.
Jag mediterar när jag går med hunden i skogen/havet.
När jag badar
Sitter tyst med ett ljus-
eller har meditations cd-
eller cosmica
allt efter humör.
Wow vad spännande!!!
Tack snälla för din berättelse
Jag är ju då alldeles precis urusel på att meditera, varför ? Jo, för att jag börjar tänka på annat och kanske ska liten vakna och då är det inte ens lönt att försöka osv går tankarna 
Men jag lyckades en gång med en cd av Iris Hall (helt fantastisk) och när jag då slappnade av och blundade kom ett mycket stark ljussken, som en strålkastare rakt i ansiktet. Jag öppnade ögonen lite bara och såg en vacker skepnad, kvinna, sväva ovanför mig. Sen hackade skivan upp sig och jag var knallvaken igen 
Amor Vincit Omnia
*ler* Livet som småbarnsmamma har ju sin för och "nackdelar"
Men vilken underbar uppelvelse gumman, undra vem hon var?
Jag har super svårt att koncentrera mig när jag mediterar! jag har bara musik i huvudet! Sista låten jag hörde ekar om och om igen i mitt huvud!
Men en gång såg jag en indisk (Kanske?) kvinna som lade sin hand över mig och jag kände en frid som jag aldrig känt innan!
Sov gott den natten utan knäppa drömmar som jag brukar ha! Dessutom blev jag gravid någon gång runt den tiden! 
Jag andas bara djupt, blundar och "ser" energierna strömma genom kroppen! Sittande eller liggande beroende på när och var! ^^
#6 Låter som en underbar meditation
Vem vet, hon kanske var det blivande barnets skyddsängel
Ps…kul att höra att jag inte är den ende som kan få musik på hjärnan
Vad spännande att få ta del av hur ni mediterar, jag gillar skarpt att ni alla har er egna lilla metod 

Jag mediterar för att skingra tankarna en stund.
Jag andas och koncentrerar mig på andningen.
Jag blundar, för jag finner det svårt att släppa sinnesintrycken med öppna ögon.
Inget övernaturligt har hittills hänt. Men jag mediterar ju som sagt inte för att uppnå någon "mage level 140".
#8 Tack för ditt svar
Det är som sagt givande att höra om olika syn på Meditation och upplevelser om så "bara" avslappning:) Huvudsaken är ju att meditationen tillför oss ngt positivt

Jag älskar att meditera, gör det bara allt för sällan.
För några månader sedan när jag mediterade fick jag syn på vad jag tror var min skyddsängel/guide. En äldre kvinna med långt vågigt hår i olika gråa nyanser, jag ville veta mer om henne och fick då "percsia" till svar, måste vara hennes namn..Jag såg aldrig hennes ansikte utan bilden jag fick var från hakan och neråt, hon hade ett halsband med ett stort blått hängsmycke, och jag "drogs" rakt in i det, sen vaknade jag upp.
Det var väldigt trevligt och intressant faktiskt.
Så vackra upplevelser ni har, det får mig att undra varför jag ens pausat i mitt mediterande
Bjuder på en meditations-Upplevelse till:
För någora år sedan så gick jag en av flera kurser hos Iris Hall/Anne Johansson vi hade då Meditation bla. Vi satt i en cirkel och under denna Meditation så kom andebarn och lekte i mitten. Jag kände/förnimde och hörde deras lek och skratt o glamm. Alldeles underbart! Det går inte med ord att beskriva.
Efteråt så sa Iris att vi hade haft besök av barn som hade lekt i mitten,jag sa aldrig något. Vet inte varför jag höll tyst om det,men tror att jag var "så till mig",det kändes som att jag ville behålla det för mig själv ett tag.
Det hände mer under denna Meditation men det hör till kursen så det säger jag inget om.
Tycker det är så roligt med upplevelser så jag ville bara dela med mig.
#12 Häftigt!!!
och just att du även fick bekräftelse på det du upplevt av någon annan och i detta fallet inte vem som helst ;)
13# Så sant Iris var och är iris!