Märkligt fenomen...
Undrar om det är någon mer som varit med om liknande fenomen som jag var för några år sedan…
En sommarmorgon så vaknade jag av det killade på min kind länge och väl, och väldigt försiktigt. Trodde först när jag höll på att vakna, att det var antingen min son eller min karl som försökte väcka mig. För det är inget ovanligt att vi stryker varann på kinden försiktigt när vi väcker varanndra.
Men när jag väl kom mig för och slog opp ögonen, och vred huvudet åt samma håll som det killades på kinden, så ser jag en vit tjock dimma, som en rök som backar undan och försvinner långsamt!! Jag hann då titta på detta fenomen i ett par sekunder, och när jag väl såg vad det var så satte jag mig käpprätt opp i sängen och sade högt för mig själ : NEJ försvinn inte! Vem är det?…
Fast utan resultat. Har inte upplevt nåt mer av den varan sedan dess. Har någon annann varit med om nåt liknande…….?
Det sker ofta här hemma om man tillåter eller kalibrerar till den våglängden, Vilket du antas ha gjort. Du blev lite otålig skulle ödmjukt bara slappnat av, då är man närmare den väglängden, lycka till nästa gång.
Mvh Reino
Hej Reino. Ja, otålighet och tålamod är något som jag övar på förfullt kan jag säga. Tycker ändå att jag blivit bättre. Men då när detta hände mig, så var det alldeles i början på min andliga "resa" som jag i o för sig påbörjade redan som liten, men först nu som vuxen har börjat tagit tag i, och utvecklat på allvar.
Minns också när jag var på en helgkurs i personlig andlig utveckling för några år sedan, så länkade vi med andevärlden när vi mediterade, och då råkade jag också ut för en märklig grej. Det kändes som om att någon drog i mig på snedden, till sidan. Kände mig som att jag satt böjd åt höger med kroppen.. Men när jag berättade om detta som hände mig efteråt för mediumet som ledde kursen, så sade han att jag hade suttit rakt på stolen, men att det kan ha varit någon som försökte att "dra mig med"…
Det var jag och en tjej till minns jag, som hade kännt samma sak då. Mycket märklig känsla. Men jag råkade ut för detta "dragfenomen" vid ett annat tillfälle också, och då låg jag i sängen igen och sov, och vaknade mitt i natten av det kändes som att någon försökte dra mig ur sängen…men när jag vaknade på riktigt, så låg jag helt rakt som vanligt i sängen….!!!
Ibland har jag vaknat av att någon suttit på min sängkant, och nu har jag lärt mig att känna in vem det är. Ibland så får jag någon till mig som står bredvid sängen också, och då är det oftast min guide som gör det.
Jag börjar kunna bibehålla kontakten bättre och bättre nuförtiden, för förut när någon från andra sidan kommer till mig. har jag lidit av "prestationsångest", och att jag vill för mycket när det händer, så då slutar det med att det inte blir någonting istället för att jag blir för ivrig. Men övning ger färdighet, så det är väl bara tt träna på förstår jag.
MVH Carina :)

Det gäller att bara vara lugn, ha tålamod och träna, träna, träna 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#2 Härliga upplevelser. Visst är det lätt att bli för ivrig. Man vill ju så mycket på en gång. Du kommer nog snart att få veta vem som sitter på din sängkant. Lycka till.
jag anar vem som följer efter mig..eller snarare vet men han vill inte riktigt komma nära för jag tror att han är rädd,eller att göra mig rädd .Alltid när jag sitter i soffan på kvällarna så får jag en sån märklig kännsla av att vara iaktagen utifrån hallen,en kväll när jag och min dotter satt där och känslan kom så sa jag högt att sluta stå där i hallen och att han istället skulle komma in till oss vid tvn,då hoppade våran hund ner som ett skott från min dotters knä och satte sig brevid mig och bara stirrade på henne i fåtöljen ..det dröjde en bra stund innan han gick tillbaka trots att hon lockade hela tiden,då skojade vi med varann och sa att nu sitter han här hoss oss…
Hej! Jag har också varit med om något liknande. En morgon när jag hade vaknat, så kände jag hur någon drog mig i ena foten, trots att jag var ensam i sovrummet. Jag blev inte rädd för jag får kontakt ibland med andevärlden, bl.a. med min bortgångna syster som visar sig för mig.

Våra nära och kära i andevärlden gillar att komma och busa med oss ibland 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus