25/7 Förmiddag
På morgonen har jag roat mig att vara på vof och läsa, tycker det verkar vara ett roligt gäng där, dom tycker stavfel, är Tecken på en allmän kaos i hjärnan. Lite lustiga saker hade dom att diskutera, det var visst nån som skrivit på ön penecellin och medecin, detta var visst fruktansvärt roligt. Tycker ni inte detta tyder på vilken nivå, man kramar om varandra för där. Sen skulle dom sända inspelningar av seanser och sittningar, frågan man ställer sig, sänder dom rå kopior eller nått som klipps. Trovärdigheten i klippt matrial är lika med noll, har själv klippt filmer så jag vet. Lite info så här på morgonkvisten ha en bra dag
God förmiddag sven och alla andra. 
Här har regnet stillat sej ett tag. Har i stort sett regnat sedan i fredagskväll.
Jag håller på att plocka lite här hemma. Har stopp både i avloppet i handfatet och under badkaret på toan. Trots att jag rengjorde detta bara för ett par veckor sedan…
Jadu sven…man undrar hur en del människor fungerar. 
Kram till alla. 
Ja du, jag har också funderat över vilken åldersgrupp dessa människor tillhör.
Och vilken uppfostran de fått som tycker det är ok att bete sig så illa och klanka ner på andra människor.
Undra om deras föräldrar vet om att de beter sig så här?
Jag vet iaf att mina föräldrar skulle bli väldigt ledsna och besvikna över mig om jag skulle göra något sånt som dessa människor gör.
God förmiddag!
**Mia38
**Åh, vad frustrerande, med stopp i avlopp! Hoppas du får ordning på det snart. Det är vid så'na tillfällen man upptäcker vad beroende man är av 'moderniteter'…
**Sven-g, liwa
**Ja, det går att hitta 'intressant' läsning på forum som t ex VoF…
Beträffande deras ålder (på dem som besöker forumet i alla fall) gjorde de en liten (vetenskaplig?) undersökning. Eftersom jag kanske inte får länka så lägger jag bara ut adressen, till denna undersökning för den som önskar se 'statistiken': http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=12216&start=15.
Stämmer undersökningen något sånär med sanningen så är större delen av medlemmarna i åldern 30-40 år…! Så vad föräldrarna anser, tror jag att de kanske inte bryr sig så mycket om…
…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Ja, sven-g och ni andra, visst är det väl intressant, eller vad man ska säga…
Regn här också, det känns uppfriskande!
Snart ska jag till jobbet!
Kram!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Hej och god morgon!
Här i Norge är det soligt och fint idag. Och det hör inte till vanligheterna vill jag lova. :) Ska nog passa på att njuta solen på stranden idag.
Vad gäller VoF och dess forum så finns det säkert en del övertramp, men jag tycker ni är lite väl kategoriska. Många är seriösa där, och det är inte alls några barnungar som håller till där. Ett stort flertal har långa utbildningar och är mycket kunniga inom sina områden. Läkare, ingenjörer, psykologer, programmerare mm.
Ha en fin dag!
Sen förtår jag inte riktigt varför ni är så rädda för att de (jag antar att det är snack om skeptikerpodden) sänder en seans/sittning med medium? Antingen är det ett bra medium som visar vad han/hon kan och får gratis reklam. Annars är det ett fuskande medium (sånt finns väl i alla brancher, även mediums-kåren?) och då är det väl bra om de avslöjas?
Ni på ÖN brukar ju föresten inte ha några större problem när tv4 sänder sina "övernaturliga program", som är klippta så det står härliga till.

Goddag!
Läste lite där tidigare och har sett dessa diskussioner där stavfel klassas som sjukdomar m.m. Av den anledningen går jag inte dit oh läser längre.
Grått på himmelen och regn väntas även idag, ska åka till min sons gudmor sen om dom är hemma, det hoppas jag för det var ett tag sen vi sågs. Ska även åka till en av mina morbröder ikväll eller imorgon.
Önskar alla en fin dag! Även om det regnar skiner solen inom dig.
Kramar!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Allla vetenskapsmänn har ju mer eller mindre svävat emellan vansinne och klokhet - och tror de flesta kenier haft någon bokstav kombenation!
Kanske lika dant med dessa välutbildade människor de måste spy galla på andra då det måste vara så strikta i sin vardag och seriösa!
Känner en kemiingengör som reser joden runt håller stora föreläsningar och representant middagar - när han kommer hem och är bara sig själv - kommer det mest obsena sjuka hiastorier ur hans mun, sådant som han aldrig skulle yttra offentligt!
Som anonym på ett forum kan man ju ge utlopp för det sjuka i det kloka utbildade sinnen - utan att ge sig till känna!
//Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Hejsan!
Här regnar och blåser det. skall alltså sitta inne och fortsätta läsa deckare o mysa. Har en stor fet vaxpropp i vänster öra så hör förnärvarande uruselt. Det tycker gubben och "ungarna" är kul.. Du Mia då har väl du o jag just nu lite "avlopps problem"..
Nej att gå in på vofs forum betackar jag mig för.
önskar er alla en bra dag.
kram
Jobbigt med stopp i avloppen. Jag hade samma problem som du för ett tag sen, med "jättefina"översvämningar över badrumsgolvet så fort man spolade i toan. Tog hem en rörmokare som skällde på mig för att jag tydligen använt fel sorts propplösare. Han fick ta till tunga artilleriet och hittade en TRASA!! Måste vara nåt av barnen…hoppas jag.
Varför anmärker de på andras stavning? Vuxna människor?! Är det konstigt att folk sen blir förbannade?!
Men, men…"Allt är relativt, även åldern." sa visst Strindberg.
Eftermiddag den 25/7.
ÖiN diskuterar VoF och skeptiker igen. En efterlängtad deltagare har kommit tillbaka och har skrivit en dikt som diskuteras. Lyzell tar ett inlägg från tråden som diskuterar VoF och skapar en ny tråd om samma sak. En ganska ny skeptiker tar ett inlägg ur en låst tråd och besvarar det i en ny tråd. Han kommer också från VoF. Någon frågar om Vampyrer finns på riktigt. En annan berättar om en dröm de har haft. Ingen har svarat ännu. Diskussionen om Kim Jong-Il fortsätter från igår.
/ Per
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Vi är nog inte så olika ändå…
och…
Det mesta som räknas upp i inlägg #13 - skulle kunna handla om inlägg i VoF's forum också. :)
Nu skojar jag lite, men visst är det sant - och lite intressant. Infallsvinklarna kanske skiljer dock…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#13, Frågorna som behandlas kanske kan likna varandra, som "Vi lekte med ett ouija-bräde och ni vill en vampyr äta upp oss", men svaren man får skiljer sig extremt mycket mellan VoF och ÖNiF.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
En god dagens tråd som visar vad som går hem…
Ni är allt bra roliga här.
Det är det som ni vill diskutera om.Skeptiker.
Stavningen har varit här också.
Jag har blivit på hoppad av så kallade troende om min stavning.Hur många svara vad dom tror-vet, på frågor som ställs???
Eller ni som kan o är utbildade hur många gånger ger ni något till oss som inte vet kan utan bara tror o vad kan man fråga utan att bli kallad skeptike??
Nä jag känner mig nog mer som en skeptiker….Vilket jag inte vet betydelsen av..Fråga o frågasätta är sunt i min värd.Någon fanatiker med tunnel seende vill jag inte vara….
Lena, som inte följer strömmen..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Bör väl tilläggas till #0 att det verkar finnas folk med vett och etikett på VOF. Läste bl en bra grej om auora hur man kan förvillas att se den, men den förklarar inte hur den kan exspandera och minska, samt andra saker med den. Så nog finns det bra grejer där med. Men hatet på Woo-Woos är obegripligt hos vissa, verkar som dom behöver övertyga sig själv, och därför söker stöd hos andra.
Jag tänkte faktiskt skriva ett inlägg just om randfenomen, så snart ansökan om skeptiker.ifokus.se går igenom.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Go eftermiddag sven-g och alla andra
Själv har jag en stark obehagskänsla i mig..
Blandad med ett lyckorus som jag är glad tar överhanden:-)))
Är det fullmånen som gör d ? hmm

Kastar i alla fall in lite medmänskighet och kärlek..
Sånt gör mig glad..varm kram
Dessa kinesiska Tecken betyder..
Kärleken övervinner allt:-)
17 undrar om vi var förvillade på forumträffen när vi såg regnbågen på hela väggen i rummet efter trummningen
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#20 Jag skrev i sjutton att dom på VOF försökte förklara ett fenomen, det avser naturligtvis inte att fenomenet inte finns. Så länge någon har en teori om en sak går det att bemöta det påstådda, för då talar vi om en exsistens, och har man från bägge sidor medvetenhet, att något finns. Då går det att diskutera detta.
Idag har det regnat och åter regnat, vi bestämde oss för att åka och shoppa loss lite, maken skulle ha nya skjortor och jag själv behövde inga kläder, enbart lite målarfärg till stolar som jag införskaffat.
Nåväl, det slutade med att jag handlade mer kläder en maken och färgen……nja, det får bli en annan dag
.
Jag inväntar nu det uppsprickande moltäcket som tycks lysa med sin frånvaro.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Här har det tokregnat hela dagen, riktigt vräkt ner. Man blir så trött när det är grått och mulet. Sov ända till kl 9.00, det är näst intill WR för min del som alltid är uppe före tuppen.
Idag har vi varit och uppvaktat äldsta barnbarnet som fyller 8 år idag, vart har åren tagit vägen.Massor av paket som vanligt och hon hade även fått en ny cykel som hon stolt visade upp. Annars är det HalloKitty prylar som gäller. Tänk vad de kan ta betalt för "ingenting" när det gäller alla olika märken på leksaker.
Körde hem på en gammal väg "södra sidan" om Ljungan,grönt och vackert mycket skog,väntade att få se en björn men det blev bara en träskulptur av en sådan.
Försökte visa T.O. var vi härstammar ifrån och for in på en väg i Stöde som min farfars hus skulle ligga på. Konstigt de måste ha gjort om vägarna i Stöde för jag hittade inte dit.
Nåväl vi får väl åka dit med morfar på en guidad tur, bageriet som de hade hittade jag till(tror jag). Det var länge sedan jag var där upptäckte jag. "Visade" även efter södra sidan där andra förfäder bott men jag kom inte ihåg namnet på byn, dags att uppdatera historian eller minnet om något ska kunna gå i arv till nästa generationer som kanske vill veta varifrån de kommer.
Nu ska jag ta och lappa gubbens arbetsbyxor, får se om jag hittar någé igelkottaskinn till dem.
Ha en trevlig söndags kväll/Tatsu
#18 OM ansökan går igenom menar du kanske… 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
#24, Anna-Helga,
Nej, jag menade så snart den går igenom.
/ Per
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Haha, det var bland det roligste jag läst på länge! Man får sig en riktig tankeställare på om man verkligen bör spendera tid här..
#26 Gör inte det då…
#0 Visst är det härligt att roa sig med att läsa om kunskap som andra skriver.Själv dras jag alltid åt killar som har kunskap..förmodligen för jag själv ingen har, och ett öppet sinnet men det har jag .Jag vet inte riktigt vad men man blir ju så glad av frihetstänkandet..
# 16 Visst är det så..tänkandet..funderandet..att få dela stöta och böta och finna sitt eget..i diskutioner med andra det är härligt att vidga vyerna,sinnet och gemenskap där alla tankar är möjliga.
Men så är det ju inte här..här finns "La Famiglia" det är deras
Vi andra är endast leksaker…
dubletter