Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 4186 ggr
andlig-eleri
0

Jag låter dig tro....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag låter dig tro….

För vem är jag att döma dig…vem är jag att ta ifrån dig din trygga känsla och tanke.

Vem är jag att säga till dig att det du tror på inte är sant, om du mår bra av det och växer som människa

Vem är jag att säga till dig att du har fel, om det ger dig livskvalité och lycka, värme och ro

För vem är jag att avgöra vad som är sant eller icke så…när det kommer till din egna sanning…din väg, genom DITT liv

Om vi ändå kunde förstå, att det inte spela någon roll…om så du tror på vetenskap eller andlighet eller både och

Huvudsaken är att du finner mening i din tro…mening med ditt liv!

Ingen kan ta ifrån dig det du håller kärt…om du inte tillåter det själv!

Viktiga ord att komma ihåg!

Alla som vill övertyga en skeptiker, andlig eller vetenskaplig bör någongång ställa sig frågan…"skulle jag sitta vid personens sida när döden är närvarande och säga "det du tror på o finner trygghet i är en lögn"

Svarar du ja….då är detta inlägget inte inom dina ramar att förstå…..

Så…skeptiker eller troende bör byta namn till erbart troende, för det är just precis vad ni är…"troende"….och varken det ena eller det andra är fel, så länge det är sant för er!

** Personligen så är jag andligt troende, men om det skulle visa sig så att inget av det jag tror på är verkligt så spelar det ingen roll…huvudsaken är att jag mår bra av mitt liv, så länge jag får leva!**

** Så…vetenskaplig-medmänniska eller andlig-medmänniska…kram på er och ha ett fantastiskt liv! :)**

piotrr
0

Jag låter dig famla i blindo.

Du kanske blir ledsen om du får veta att tomten inte finns.

Du kanske blir ledsen om du får veta att din partner är otrogen.

Du kanske blir ledsen om du får se att ditt lönebesked är för litet.

Du kanske blir ledsen om du får veta att dina skulder växer.

Du kanske blir ledsen om du får välja en egen väg i livet.

Du kanske blir ledsen om du får prova ny mat.

Du kanske blir ledsen om du får träffa nya människor.

Du kanske blir ledsen om du får klä dig i nya kläder.

Du kanske blir ledsen om du får veta något nytt.

Du kanske blir glad om jag skyddar dig från allt.

Du kanske förblir glad så länge du inte vet.

Jag menar inte att människor skall tvingas till något. Men människor skall få välja. Och det enda sättet man kan välja på, är att få veta vilka alternativen är. Om man aldrig prövar nya vägar, om man aldrig ens vet om att de finns, då är man lika inhängnad som Minotaurus i Labyrintens mörker, trots att det inte finns några väggar eller tak.

Låt inte dina egna erfarenheter gå till spillo genom att låta dina vänner gå i samma fällor som du har gjort. Du kan inte alltid stoppa dem, men du kan verkligen hjälpa dem genom att dela med dig av vad du vet. Det är inte att tvinga dem. Valet är fortfarande deras.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

TantAlma
0

Fint Eleri Jag instammer!

Alma

[mia-38]
0

Bra skriver Eleri…Skrattande

Hermod
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
andlig-eleri
0

Detta blir en fin tråd, jag känner det på mig*ler*

[Mastre]
0

#0 Jättefint och sant.

Jane-Lyzell
0

Vår Elleri är till baks - Härligt inläggSkrattande

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

blombuketten
0

Bra skrivet Piotrr……..från kärringen mot strömmen Flört.

eleri-still-twinkle
0

Jag är tillbaka men inte utan problem..jag fick ändra användarnamn igenTungan uteSkrattande

Guldhamster
0

Fruktansvärt bra skrivet PiotrrSkrattande
Hoppas alla läser och tänker till lite… Precis som jag gjorde med #0

Jane-Lyzell
0

1 kallas för negativt tänkande motsattsen till posetivt tänkande!

Hellas
0

#0 Så fint skrivet Eleri, du är så fin med att hantera orden på ett vackert sätt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

blombuketten
0

#11. Nix, det är inte negativt tänkande, fast om man läser det med negativa tankar så……….

Jane-Lyzell
0

Jag låter dig se.

Du blir glad av att veta att tomten kommer var jul som en metafor. som du själv avgör om du vill tro på. 

Du blir glad att din partner vet att tala om om det är dags att era vägar ska skiljas . 

Du blir glad och tacksam då du får se ditt lönebesked .

Du  blir glad åt att delbetala dina skulder.

Du blir glad åt att  du får välja en egen väg i livet.

Du blir glad över att prova ny mat.

Du blir glad om du får träffa nya människor.

Du blir glad om du får klä dig i nya kläder.

Du blir glad om du får veta något nytt.

Du blir ledsen om jag skyddar dig från allt.

Du blir ledsen så länge du inte vet.

[MargaretaA]
0

#11, #13

kan ni inte ta eran negativism och gå och gräva ner den nån annanstans än i denna tråd?

eleri-still-twinkle
0

Piotrr: Du bestyrker det fria egna valet…precis så jag menarSkrattande Vi använder olika ord och uttryck men andemeningen är där…o det är huvudsaken Glad

eleri-still-twinkle
0

Sen är det viktigt att veta…att en människa som gått igenom livet för att finna en plats att stanna på…oftast har funnit flera ställen att leta på…men endast funnit en plats att kalla "hem" :)

JustMe08
0

#0 & #17 Jättefint skrivet!

Önskar dig välkommen jag med! Glad

/Mia

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles

piotrr
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#16, eleri,

Det tror jag också. Det är två olika perspektiv på samma process, samma val. Vi ställs alla inför en FRUKTANSVÄRD massa val varenda dag. Ibland formulerade som ultimatum, ibland bara som en extra guldkant på tillvaron.

Det enda vi behöver vara rädda för här, från alla håll, är människor som vill begränsa vilka erfarenheter vi får, vilka människor vi träffar, vilka platser vi besöker eller vilka ord vi använder. Ord är tankar, och tanken måste vara fri för att kunna växa.

Om vi låser in oss själva, eller andra, i en gyllene bur, till och med om vi gör det för att skydda oss, så kommer vi kanske att leva ett säkrare liv, ett stabilare liv, ett liv utan omtumlande förändringar i väldigt lång tid. Men vi kommer också att bura in vår potential, vår förmåga att lära oss nya saker, och komma till nya insikter om hur världen och vi själva sitter ihop på insidan.

Gillar man över huvud taget EBM/Synt eller elektronisk musik så tänker jag just nu på "Let me be your armor" av Assemblage 23. Texten översatt till svenska:

Låt mig ta falletLåt mig ta skuldenLåt mig bära dig från helvetetHem igen

Låt mig gå åt digNär dina ben är svagaLåt mig finna ord för digNär du inte kan tala

Låt mig vara ditt pansarLåt mig vara din sköldLåt mig ta bort smärtan du känner (ditt pansar)Låt mig vara ljusetSom leder dig genom den mörkaste nattenLåt mig vara ditt pansar.

Låt mig ta smällarnaSom var avsedda för digLåt mig hjälpa dig med utmaningarnaSom du går igenom

Låt mig hålla dig säkerFrån världen utanförLåt mig torka bort tårarnaSom fyller dina ögon

Låt mig vara ditt pansarLåt mig vara din sköldLåt mig ta bort smärtan du känner (ditt pansar)Låt mig vara ljusetSom leder dig genom den mörkaste nattenLåt mig vara ditt pansar.

Låt mig hålla dig borta frånErfarenheter du behöverLåt mig binda dig med min själviskhetOch girighet

Låg mig kväsa digLåt mig ha kontrollLåt mig kvävaVarje del av din själ

Och en video med låten i, ihopklippt med Nosferatu, av någon anledning:

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
0

#13, Maggan,

Det blir ganska negativt när du försöker insistera på att andra menar något som de säger att de inte menar. Inget bråk här inne, snälla du, jag vill inte att den här tråden också blir låst för att några inte kan låta bli att gå off-topic.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

blombuketten
0

#15. Usch så taskig du är. Den här tråden är en bra tråd, låt den fortsätta vara det. Eleri startade med fina ord och piotrr fortsatte i inlägget efter med fina tankar…….låt det vara så.

sven-g
0

Fina ord men, citerar en religös melodi, frestarn lägger ut försåt snaror på din levnad stråt

Andina
0

#22 - ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

piotrr
0

#22, sven-g,

Vem tilltalar du? Om det är TS så verkar hen vara en fresterska snarare än en frestare, och melodin du tänker på verkar kunna användas för att säga att människor som är förbaskat trevliga kan vara arslen ändå.

Undrar vad den säger om människor som verkar vara arslen.

/ Per

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Andina
0

#22 igen - Får mig att osökt tänka på:

Fåret tar av sig sin päls - och innanför den skymtar en Räv…

… tills även Räven klär av sig sin päls - och låter Ulven skymta fram…

Men appropå tråden - Många poetiskt inspirerade människor här. Kul!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

piotrr
0

Låter jätteintressant. Skapa gärna en ny tråd om detta ämne.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

sven-g
0

#24 Man förstår hans vägar bättre ovan där. Så sa den mannen som klättrat upp i trädet, men han sket ner sig.

Hellas
0

Stort tack till Eleri och piotrr för fina tankvärda inläggGlad.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/