Jag accepterar, gör du ?
Jag kan acceptera att andra inte tror, tycker och tänker som jag. Det är inte i alla fall jag kan förstå andras tycke, tanke och tro men jag kan acceptera den och låta den stå för den person det berör. Det som förundrar mig är varför det ska vara så svårt för skeptikerna som härjar här ? För min del är det helt okej att man är skeptisk och ifrågasätter, men någonstans måste man väl inse att var och en väljer ju själv sin livsväg och vad de vill tro, tycka och tänka. Även om just DU inte finner det vettigt eller bra. Att vara öppen i sinnet för mig betyder inte bara att släppa in och tro på andevärlden och det övernaturliga. Det innefattar också att låta var och en vara som de vill och önskar utan ett behov av att omvända eller överbevisa. Jag har inget behov av att omvända, överbevisa eller håna dig för vad du tror på. Vari ligger ditt intresse att göra detta gentemot mig ?
Önskar er alla en härlig afton ! / Madde
Amor Vincit Omnia
Jag accepterar att andra inte tror eller tänker som jag. Så länge man håller sin tro för sig själv.

Ledande frågor, någon? 
mvh
# 1 Det argumentet köper jag fullt ut, men befinner du dig på ett forum för det Övernaturliga så ska vi som tror på det ju inte behålla det för oss själva. Dock i vardagen kan jag förstå om man inte vill bli påprackad en tro man icke själv har 
Amor Vincit Omnia
Jag var kanske lite otydlig. Naturligtvis ska ni få uttrycka era ideer och teorier här, på samma sätt som jag får. Det jag inte accepterar är när ni tar betalt för det. Det är min åsikt.
Jag får inte betalt för att jag uttrycker mina idéer och åsikter här…
…
…
;)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
…och jag accepterar att du har en annan syn på vår värld. Inget konstigt med det. Men det betyder inte att jag håller med dig.

#5 Inte jag heller…
Problemet många "troende" tycks göra är att blanda ihop åsikt med person. Bara för att jag tycker era idéer om energier och mystiska krafter är knas så klankar jag ju inte ner på er som personer.
# 4 Men det är ingen som tar betalt för sina åsikter och tankar i detta forum här !
# 6 Helt rätt, du behöver inte hålla med, bara ha en accpetans för att vi inte tycker som du !
Amor Vincit Omnia
# 8 Och jag klankar inte ner på dig som person för att du inte tror som jag. Ett givande & tagande är alltid bra i en vettig diskussion 
Amor Vincit Omnia
#8 Om din åsikt är att troende är knasbollar, är det påhopp på en grupp personer, och dom flesta på denna sajt tillhör den gruppen. Dvs pekar man ut en grupp pekar man indirekt ut person.

#11. Fast då bör man ju också ha skrivit så. Det gjorde inte Hermod. Alltså han gjorde skillnad på sak och person.
#12 Detta var en rent allmän tanke, se det som så, en beskrivning av ett tänkbart händelse förlopp.

#13. Aha, då missuppfattade jag dig. Ber om ursäkt
.
Japp!!!Jag accepterar…
Skriver o svara bara på det som jag kan o intresserar mig.
Har inte heller några problem med oliktänkande.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag accepterar att andra inte tror på detsamma som mig, men jag accepterar aldrig att bli hånad och förlöjligad för min tro.
Jag accepterar att andra kan tro på sånt jag själv inte tror på och jag hånar och förlöjligar aldrig någon annan för dennes tro.
Hermod..då har du jobb, med tanke på att du inte gillar när folk tar betalt för sin tro..du har en hel enormt stor mängd av präster, ja, påven…så lycka till att försöka stoppa dem…
U R us
Mycket bra skrivet, Mads! 
#0 mycket bra skrivet tycker jag med… men det är ju så i livet att det alltid finns dom som vill vara elaka mot andra typ mobbing, maktdemonstation mm dom finns överallt, även här ser jag….
Dom är bara rädda.

Jag undrar vem du menar när du skriver "mobbing, maktdemonstation mm dom finns överallt, även här ser jag….". Syftar du på skeptiker, troende, moderatorer eller alla ovan?
#20 ja dom finns även här på ÖN!

Aha, då förstår ja. Du syftade på alla medlemmar på ÖiF.