Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: barnungdomar
Läst 1788 ggr
[Mastre]
1

Andlig barnuppfostran

Hittade det här citatet i dag och tycker så mycket om det:

"Föräldrar vill inte att deras barn fattar fel beslut, och tillåter dem därmed inte att fatta det beslutet. Och så blir barnet beroende, och det tycker inte föräldern om, och det hela blir en skuldfråga tidigt. Om man uppmuntrar barnen att göra allt de kan göra, utan att hämma den naturliga ivrighet som finns inom dem, kan de lysa och frodas och visa både dig och sig själva hur bra de är på att anpassa sig till den fysiska upplevelsen. Det vinner alla på."

Abraham-Hicks

Anna-Helga
0

Åh tack! Det skriver jag ut och hänger inom glas och ram! Kyss

chik
0

Vist kan o vill man det.

Men så finns det ju så mycket som jag sitter med facit, o det vill jag ju att mina barn skall slippa…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Andina
0

Ett bra citat!

Och visst är det bra att veta hur en varm spisplatta känns… 
I och för sig tror jag att de flesta föräldrar talar om att "aj aj, varmt" - men som det nyfikna barn man är "måste" man ju känna på plattan själv i alla fall…  Måste känna vad "aj aj, varmt" betyder… ;)

* * *

(Kommer att tänka på de som inte kan känna smärta alls när jag läser vad du skriver, TS… deras liv och hälsa är ju helt beroende av andra människors kunskap och erfarenheter… Obegripligt för en annan…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Anna-Helga
0

Jag brukar verkligen försöka att väla mina duster så att säga. Inte säga nej i onödan utan spara det tills det är nödvändigt, t.e.x för barnenes säkerhet… Men om man t.e.x vill dricka Oboy till maten och jag är på vippen att säga nej, så tänker jag sen att varför då? Det är inte gott - tycker jag… Men gör det något om man provar? Näe… Ibland glömmer jag såklart av mig och säger nej av bara farten, för att det är enklaste alternativet just då. Men jag försöker verkligen respektera mina små individer och låta dem växa av att ta egna initiativ och beslut!