Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 2018 ggr
coffee-girl
0

Känner ni igen er?

Jag ser oftast rakt igenom människors känslor, tankar och karaktär. Det har jag naturligtvis nytta av, inte minst när jag ska försöka lära känna någon som kan bli en potentiell vän. Om det t.ex. rör sig om någon som (obs bara ett exempel!) kanske sköter ett drogmissbruk snyggt, eller har lätt för att manipulera sin omgivning, så är det onekligen bra att veta för att jag ska kunna förhålla mig till det. Om så personen har en mycket älskvärd utsida, så ser jag rakt igenom som om hon/han vore bildligt talat "genomskinlig" (om ni fattar vad jag menar?). Likaså ser jag om någon kanske gör bort sig, men har ett ärligt inre. Det är onekligen också en förmåga jag bör utnyttja.

Oftast får jag förr eller senare bekräftat att jag haft rätt från början. Mitt dilemma är att ibland vill jag inte veta negativa saker om nån kompis jag tycker bra om…  Ibland tänker jag ett bra tag senare, när jag inte längre kan blunda för vad jag redan vet i mitt inre, att "F*n, jag hade rätt nu också…" Fast en gång har min förmåga att läsa av lett mig att göra slut på ett förhållande som jag såg skulle bli ohållbart. Jag har efteråt förstått att jag gjorde rätt.

Nu undrar jag om nån känner igen sig? Är det fler än jag som ibland inte vill veta fullt så mycket om en person? Som vill få ha illusionen av att personen är ärlig, rar och skötsam? Och som försöker blunda för det vi redan vet i vårt inre om att den döljer vissa sidor (t.ex. de sidor jag skrev om ovan), och ofta vilka sidor det rör sig om?

Jag tror också att folk känner på¨sig att jag "läser av dem", eftersom om någons fasad av någon anledning börjar krackilera, så är jag bland de första man klipper av kontakten med. Men det senare är bara en känsla. Ja just det ja, "känsla"… jag känner ju oftast rätt… Tungan ute

Heidi
0

Oooja jag är precis likadan. Jag har väldigt stark intution. Oftast är det bra så jag vet att jag inte skall lita för mycket på en person som inte är pålitlig. Men kan också vara jobbigt när någon är trevlig men jag känner att något inte heller är riktigt bra men jag inte kan sätta fingret på vad. Jag vill ju liksom inte klippa med personer innan jag gett dom en chans. Men är den där känslan VÄLDIGT stark som den varit ibland när jag träffat personer så försöker jag att lita på den.

För nått år sen träffade jag en ny tjejkompis som till en början verkade vara jättehärlig och rolig. Men väldigt fort kände jag att något var riktigt fel, fick ont i magen när jag skulle träffa henne men förstod först inte varför. Då slog jag bort känslan men efter ett tag så började jag förstå. Hon försökte helt enkelt trycka ner mig, mina vänner var tråkiga, min pojkvän som jag just då inte var ihop med tyckte hon att jag skulle sluta umgås med för att hon var avundsjuk för han och jag har ett så starkt band till varandra, hon tålde inte om jag fick uppmärksamhet från killar osv och jag märkte att hon snackade en massa mindre snälla saker om sina såkallade bästa kompisar och förmodligen likadant när jag inte var med. Tillslut förstod jag att denna person var inte bra att ha och göra med. Numera skulle jag inte släppa in en person som det känns så här fel med.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

berobe
0

Huvudet på spiken!

Jag är leg psykolog - men vågar aldrig berätta det i en presentatíon..folk tror ju dessvärre att man kan"läsa av dem" så där på direkten och avslöja det allra hemligaste.

Så enkelt är det nu inte.

Men intuitivt läser vi alla (utbildade eller ej ) av den vi möter.

Visst - vanligt sunt bondförnuft leder oftast rätt. "Vibbar" utstrålat alla..

Sedan återstår att tolka det hela och hitta rätt---

Bert

Evelinis
0

Menar du att det här är någon slags övernaturliga förmåga du har? För som #2 anmärkte så har vi ju alla en inution och en människokännedom som vi viss mån tillåter oss att "läsa av" (om man så önskar) andra människor.

Anna-Helga
0

Man kan ju träna upp denna förmåga också! Tungan ute Det är jättespännande! T.e.x genoom olika intuitionsövningar! Ska göra en nu direkt medan jag kommer ihåg förresten! Cool

Kram!

DarkAngel
0

TS.

Jo, jag känner igen mig. Ofta säger mina vänner att jag ska sluta "läsa deras tankar" eller låta deras huvuden vara. Jag vet när de inte mår bra eller när något är fel…..eller när de ljuger.

De som inte känner mig tycker jag är obehaglig och därför har jag svårt att få vänner, jag skrämmer dom.

Starkast blir det när någon tar i mig. Starka vibrationer som de sänder ut omedvetet. Detta har gjort att jag har svårt för när människor tar i mig utan att jag har "godkännt" dom.
De runt mig vet om det och ner eller mindre frågar innan.

DA

DA

[MargaretaA]
0

Ja jag känner igen det mycket väl. Det är ingen idé att försöka dölja sitt rätta jag bakom en friserad "fasad" och en massa snack, jag genomskådar det alltid.

En gång i tiden trodde jag att alla såg samma som mig, men jag har insett med stigande ålder att så inte är fallet. Det har lett till att jag slutat tala om vad jag ser för människor som vill stoppa huvet i sanden (det är deras problem).

För egen del ser jag denna förmåga som en stor fördel då jag slipper gå på en massa nitar med människor som inte är ärliga.

Jag brukar bara ibland "roa" mig med att dra byxorna av småpåvar som missbrukar sin makt och styrka över svagare människor.Flört

[mia-38]
0

Min intention säger mycket om människor jag möter i livet.
Jag ger alla en chans att visa vem de är. Men efter ett tag så ser man i genom dess skal.

Många jag möter är trevliga och snälla. Där min intention (eller hur det nu stavas) stämmer inför dessa.
Flera är också mindre snälla. De är beräknande. Och detta känner jag på ett tidigt stadium och håller mej på avstånd från dessa.

Vissa kanske man inte kan hålla på avstånd genom tex jobb. Men jag håller de kort och visar tydligt att jag inte vill bli nära vän.

Hellas
0

#0 visst känner jag igen mig, alla människor har den "förmågan", det är ett arv från den tid vi fortfarande levde mer i närheten av naturen, stenåldern, neandertalare osv. Omedvetet kan vi lukta, känna och läsa av varenda vibration och darrning på röstläge mm.

Förr handlade det om överlevnad kort och gott.

Idag gör vi det mer eller mindre och det går att öva upp sig.

I allt detta ligger både att känna av energi, Cold reading och allt vad det nu kallas för.

Detta används blandannat av mediala som framförallt vägleder människor.

Ska inte förväxlas med medium som komunicerar med andevärlden.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
0

#3 Nej, det är inget övernaturligt med det

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

coffee-girl
0

#3 Jag har inget behov av att kalla mina förmågor "övernaturliga". Däremot går en del förmågor inte att vetenskapligt förklara med den kunskap vi har nu. T.ex. att jag "vet" saker om både förfluten tid, framtid och människor som jag rimligen inte borde kunna veta. Eller att jag kan lägga tarot eller ställa horoskop så att mina vänner baxnar över pricksäkerheten… Men som sagt, jag har inget behov av att svänga mig med att jag har övernaturliga förmågor. Jag använder gåvorna när jag behöver dem, men missbrukar dem inte.

Evelinis
0

Nu ska jag inte föra in denna tråd på ett spår där den inte hör hemma - men om du anser dig ha dessa förmågor så är de i allra högsta grad vetenskapligt testbara.

Bara ett påpekande.

"T.ex. att jag "vet" saker om både förfluten tid, framtid och människor som jag rimligen inte borde kunna veta."

Du får gärna bidra med ett tydligt exempel. Vad har du "vetat" för saker om förfluten tid eller framtid som du rimligtvis inte borde kunna veta? Och hur vet du att det är sant?

Jimmy-G
0

Akta dig nu, du är ute på hal is. ;)

Intuition heter det, och stavas det. Intention betyder "avsikt". :)

[mia-38]
0

Tack Jimmy. Svårt ord att stava till..Skrattande

chik
0

Nej!! jag känner inte igen mig. ..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

jag har också några minnesvärda episoder när jag har vetat saker i förväg som jag rimligen inte borde veta. men det är en annan historia och faller inte under rubriken intuition (anser jag).

Det går inte att bevisa, men givetvis vet jag att det är sant eftersom jag såg resultatet. Det är bevis nog för mig.

Anna-Helga
0

#15 ja det är svårt att få dessa saker att fungera på beställning. Bara för att det är så ibland så kan man inte bestämma sig för det oftast. Därför blir det svårt att bevisa.

Men när jag läste tidningen om den stackars flickan som blev mördad här i stan, innan man visste någonting fick jag till mig exakt hur förfärligt hon bragts om livet. Det var min man som läste högt i tidningen för mig dagen efter det hänt medan jag körde bil och jag talade om exakt vad jag fick till mig och alltihop visade sig stämma när sedan hela utredningen var klar. Så min man är vittne till att jag visste.

Men som sagt, att bevisa det för någon som inte vill tro, det är inte det lättaste. Men att det var på det viset, det vet ju både jag och min man. Varför vet jag inte heller? Om hon var förvirrad och hittade en öppen kanal och försökte förmedla vad som hänt kanske? Jag vet inte riktigt… Men det var både smärtsamt, skrämmande och obehagligt att få den här flickans alla känslor. Men jag är tacksam för det, för det stärker min tro.

Kram!

[MargaretaA]
0

#16 nej det funkar absolut inte på beställning och jag får bara veta saker som gäller mig och mina närmaste, personer som är viktiga för mig.