Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 4381 ggr
Anna-Helga
0

Mediumskap/Cold Reading/Hot Reading/ Psychic

I den här tråden kan vi diskutera och reda ut begreppen om andekontakt och avläsning mm! Cool

AntingenEller
0

Kan någon berätta hur man skiljer mellan vanliga hederliga fantasier och det som kallas andekontakter?

lojna
0

Det kommer att bli svårt…Ett ämne som är så känsligt..

Anna-Helga
0

Inte ett dugg, bara intressant! För vi kan väl diskutera och ha olika åsikter och ändå behålla respekten för varann!! Kyss

Steffis
0

#1. Beror på vad du menar med vanliga hederliga fantasier?

Andekontakter är dom som kommer från andevärlden och när dom kommer så har dom alltid med sig nåt som personen kan identifiera. Det kan var nåt arv, barndomsminnen eller något ännu mer specifikt som bara en person kan känna igen. Just den personen som mediumet vänder sej till. Tyvärr arbetar en del medium med att vända sej till hela publiken och fråga om nån känner igen det som den sagt. Jag anser det är helfel sätt att arbeta på och där kan jag hålla med att personer blir skeptiska. Särskilt om flera personer ger sej tillkänna och mediumet försöker där sålla ut en person. Det får mej att tänka på Cold Reading.

Fantasier finns inget innehåll i för någon annan än den som fantiserar. Det är alltså ingen som kan identifiera det som sägs.

Anna-Helga
0

#4 Fast även saker som personen kan känna igen kan ju komma från Psychic Reading? Att man känner in och läser av personen och minnen och annat… Det är svårt att skilja på och kräver träning…

Men både Psychic Reading och Andekontakt är ju direkt kopplade till sittern…

AntingenEller
0

#4 Varför "säger" inte anden: Jag är X:s ande, född i staden Y, datum ÅÅÅÅ-MM-DD.

Varför lämna utrymme för tvivel? Vill inte andarna att vi säkert ska veta att andevärlden finns?

Anna-Helga
0

#6 Det är ju olika för olika medium hur de får informationen. Och att tolka informationen är inte alltid lätt eller glasklart!

Vore det så lätt som att man klart hörde någon prata i sitt öra eller såg klart och tydligt som en film det som levereras vore det lättare. Men meddium som är kanaler för meddelanden, budskap och kontakter är ju länken mellan andevärlden och denna och måste tolka och frörsöka förstå det man får till sig. Alltså finns mänskliga faktorn och massor av utrymme för misstolkningar och annat…

AntingenEller
0

#7 Alltså kan man inte lita på det ett medium säger.

Varför betala flera hundra kronor för "massor av utrymme för misstolkningar och annat…"?

Anna-Helga
0

#8 Det sa jag inte och det beror ju på hur vältränat och duktigt mediumet är och dagsform med massa mer. Varför betalar du pengar och gå till doktorn, det står ju i tidningen varje dag om alla misstag som begås… Flört

Mvh Anna

Evelinis
0

Men om vi tar ett medium som Benny Rosenqvist? För honom verkar det vara väldigt enkelt att VETA exakt vem han  talar med, med namn och allting.

Han får också fram väldigt specifik information som favoritfärg, favoritlåt, och förklaring till varför anden valt att lämna jordelivet, och så vidare…

Många medium tycks vara VÄLDIGT specifika när det gäller just den sortens budskap. Moraliska budskap eller livsråd. Då är det glasklart. Som om de har en direktlänk.

Men när det gäller namn? Då får man ofta höra något som: "Känner du någon som börjar på bokstaven M?"

Då är det väldigt vag och otydlig information man får. Om det är något man brukar känna till är det väl sitt eget namn? Det är ju bland de första man lär sig säga här i livet.

Varför är viss information glassklar (sån som är omöjlig att verifiera) medan viss information är otrolig vag och luddig (sån som skulle vara väldigt enkel att verifiera.)

AntingenEller
0

#9 Men varför kan då inte det vältränade, duktiga mediumet uppfatta något så viktigt som namn, födelseort och födelsedag?

Varför vill andarna att vi inte säkert ska veta att andevärlden finns?

Anna-Helga
0

#10 Det är ju väldigt olika från olika medium hur specifik info man får och vilken info man får. Om man t.e.x tar ett medium som ser saker så kanske man ser ett M men om man hör kanske man hör Magdalena… Förstår du?

#11 Se ovenstående. Och det andevärlden vill är ju att ge hopp och tala om så gott de kan att det finns en fortsättning, så de gör nog sitt bästa. Det är väl vi som får träna på för att försöka förstå på bästa sätt!

Det är en energihöjning på gång och det kommer förhoppningsvis göra det lättare för fler att öppna sig för andevärlden… Cool

Mvh Anna

Evelinis
0

Fast specifik information om namn och identitet har jag ALDRIG hört. Och jag har lyssnat på många medium - både på TV och verkligheten. Men aldrig ett tydligt namn.

Men livsråd och moralisk information (som är omöjlig att verifiera) är ALLTID glaskar som om det kom via telefon. Det är väldigt lustigt.

Anna-Helga
0

#13 Det har jag hört, då har du bara inte kommit till rätt medium!! Tungan ute

Andina
0

#13 - Jag har hört! Många gånger. Från flera medier varav några är väääldigt specifika.

Så - ditt problem tyx vara att du inte stött på dem som levererar bra o specifik information…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Denna kommentar har tagits bort.
AntingenEller
0

#14 Kan inte Övernaturligt i fokus lägga upp en lista på medium som redovisar andens namn, födelseort och födelsedag?

Varför "ser" ett "seende" medium så dåligt, jämfört med vad ett "hörande" medium "hör"?

M kontra Magdalena.

Steffis
0

#5. Visst kan du läsa av en person men kan du tekniken med att skilja dig själv från personen och låta den som kommer från andra sidan berätta allt om sej själv och utan att titta på publiken sedan låta den berätta vem den ska till så undanröjer du problemen med att läsa av personen. Pricken över i är om personen inte kan identifiera utan måste kontakta en släkting för bekräftelse då kan du helt lita på att du inte läst av. Detta är väldigt individuellt om det behövs mycket träning eller inte. En del kan det från födseln medan någon annan har väldigt svårt och då läser av personen. Det är min åsikt.

Anna-Helga
0

#18 det var ett litet exempel… Flört

#19 Håller med!

AntingenEller
0

#14 Kan inte Övernaturligt i fokus lägga upp en lista på medium som redovisar andens namn, födelseort och födelsedag?

Dvs medium som är av typen "rätt" medium.

Anna-Helga
0

#22 Vet inte om du bett sajtvärden om tillåtelse att lägga ut reklam på sajten?

[Lady-Oona]
1

Att agera spiritualisktiskt medium (det finns andra sorters medium också) innebär att kunna ge klart godtagbar information från en död anhörig/vän  till den som söker kontakt/bevis. Den informationen kan innehålla många olika saker och det kan ibland kvitta vad så länge den är klar och och tydlig, utan tvekan och igenkännande UTAN att mediet har ställt några frågor till sökaren. Ibland är informationen suddig och otydlig men ändå korrekt i sin helthet. Suddigheten beror på många faktorer då all informtion sorteras igenom mediets hjärna/hjärta, en annan faktor är att anden själv inte har förmågan att kunna förmedla mer.

Varför tror väldigt många att en död person är exakt i sin förmåga att förmedla över gräsen? Varför tro flertalet att är man död så kan man allt, vet allt, ser allt och har inga problem eller svårigheter kvar? Så är inte fallet. Det finns alldeles för lite information och undervisning om själva tillståndet efter döden.

Det här med namn, varför kommer inte NN och säger klart och tydligt allt? Ja, det kan man undra och det finns massor av ev. svar på det…många döda identifierar sig inte med ett namn/sitt namn längre…..en del har inte ett klart begrepp om att de är döda, kanske låg de i koma, var svårt sjuka, påverkade av medeciner mm när det gick över och har inte liksom funnit sig till rätta än…men envisas att ändå försöka ge sig till känna på något sätt för att det finns kärleksband till anhöriga som går kvar på Jorden och dessa känslor är starka och kan upplevas väldigt intensivt av alla parter.

Ja, det var lite väldigt lite om ett kärt stort ämne…ha det gott därute.

Anna-Helga
0

#24 Tack snälla för bra info! Glad

Hermod
0

Hej Oona, är du ett spiritualisktiskt medium som du beskriver, och kan du i så fall ge klart godtagbar information från en död anhörig/vän? Information som är klar och och tydlig, utan tvekan och igenkännande UTAN att mediet har ställt några frågor till sökaren.

[Lady-Oona]
0

#25 Tack så mycket, detta ligger mig varmt om  hjärtat.

Cold reading, "avläsning" på svenska….är vad alla sorters medium använder i viss mån vid alla tillfällen, medvetet eller inte medvetet. En avläsning fungerar så att ett medium kan med något av sina sinnen uppfatta/ta in signaler, information och kunskap och använder sen  detta för att förmedla till en sökare. DEt kan ske genom, syn, känsel/känslor, hörsel, smak, lukt och även genom att "känna på sig" / intuitivt (möjligen kallat det sjätte sinnet, utöver de fem)

Det är upp till ett medium att själv träna upp sin känslighet och veta  varifrån man tar/får till sig infon kommer och det är också upp till ett medium att vara medveten om när hon/han får info från auran eller från en andevän. Ett medium som inte vet detta utan tror sig veta att allt kommer från en andevän kanske skulle gå en kurs till, läsa lite till, träna lite till för att bli en bättre och tydligare medium (en förmedlare).

Medium kåren är en enorm viktigt grupp som behövs men inte alla medium är bra förmedlare av just andekontakt, fast många väldigt gärna vill men att använda sig utav avläsning för att ge en sökare tröst, information om döda och dödens rike, livsråd av olka karaktär är underbart men ibland bör nog en del medium vara lite mera självkritiska och ödmjuka inför en sökare och inte hålla på med tjugo frågor för att få halvbra eller urdåliga svävande budskap som inte gör någon lycklig…man ska kalla saker och ting för vad det är och allt är lika viktigt och värdefullt.

Vi här i västvärlden har enormt dålig information om andliga ting och då blir det också flummiga eller halvbra resultat och gör åtrigen ingen lycklig utan skapar osämja och tråkigheter.

Jag själv är både ock….förmedlare från Andevärlden och andra världar också för den delen och en Avläsare för att stödja och hjälpa, undervisa och ge råd när jag blir tillfrågad och det står jag för och informerar om när jag "jobbar".

Skeptiker behövs jag är själv en troende skeptiker och det har gett mig mycket större informationskälla att  ösa  ur.

så det va lite till ur min tankevärld…..må gott därute

Anna-Helga
0

#30 Tack, du förklarar väldigt bra tycker jag! Glad

[Lady-Oona]
0

#29….jo det är jag  MEN…inte varje gång jag ställer mig på plattformen och inte alltid lika tydligt som jag själv skulle önska, Andevärldens regler/lagar skiljer sig från vår fysiska världs regler och det går inte att använda sig av fysiskt intellektuell mall för att få besked, det vore som att ta vattenelementet och hantera det som ett eldelement…de är inte komplativa, det ena släcker den andra, förångar mm…utan då får man studera och lära så mycket det går om dessa element  och därefter göra försök efter försök tills tillfredställade restultat uppstår och att dessa går att upprepa…det är mycket möjligt att det aldrig går att hitta en tillfreställade lösning utan endast fragment av den och göra så gott det går men samtidigt vara väldigt medveten om att än har det inte hittats en total lösning/svar.

Att vara i kontakt över gränserna är inget beställningsjobb eller att tillfredställa ett nyfiket sensationssinne, för mig är det ett andligt arbete för tröst och undervisning om Andens Värld. Jag är väldigt mån om själva tron och filosofin och inte så mycket för att gå in i ett "laboratorium" och försöka upprepa vad en Andevän säger och vill. Jag har däremot deltagit i experiment tillsammans med Adrian Parker, (docent/professor i psykologi) väldigt intressant, men det har inget med Andevärlden att göra utan mera den mediala sidan av min psyke.

Andevärlden/kontakt med densamme är än så länge en sorts gåta, inget klart och faststället och tack och lov för det för mera kommer och mer behöver läras…visst är det underbart!

Må gott därute…

Hermod
0

Hej Oona, du ger ett mycket seriöst intryck! Och det är ett spännande jobb du har.

Måste du ha sittern i din närhet när du ska kontakta dennes anhöriga? Eller kan man lika gärna göra sånt på distans?