Bortsprungen katt
Hej ! Våran katt Pelle försvann i måndags förra veckan 2010-07-12 och har inte synts till sen dess. Vi har lockat på honom varje dag. Har provat att varit ute lite senare på kvällen och skramlat med matburken men utan resultat… Är det någon som "kan se" vad som hänt honom. Och om han är vid liv vart han håller hus…
//Orolig matte & husse

Katter kan försvinna några dagar och även veckor och månader för att sen komma hem igen, det är väldigt vanligt att dom gör det. Jag hoppas att även din Pelle bara är på en upptäcksfärd och snart traskar hem.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tack för svaret !
Hoppas du har rätt..
//Anders
En katt strövar omkring som den vill.
Bara kolla på min kompis katt, han va borta i 1år innan han kom tillbaka.
En dams katt försvann och hittades ett tag efter 63 mil hemifrån, levande.
Vår katt brukar normalt vara borta 2-3 månader på sommaren.
Så det är helt normalt.
Som kattägare oroar sig många för mycket över katten, katten är ett djur som strövar oftast över stora marker.
Man tror katten ska vara hemma hela tiden och blir jätte oroliga om den är borta 3 dagar eller någon vecka, men det tyder ofta på okunskap då katter som sagt strövar omkring på stora marker rätt som det är =).
Hoppas er misse kommer tillbaka, och sätt upp lappar om ni vill att folk i byn ska uppmärksamma sig efter just er katt så får ni snart tillbaka h*n ska ni se =).
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
#3 Fast det låter rätt så oansvarigt. Man ska enligt lag se till sin katt minst två gånger om dagen. Har man en katt som regelbundet försvinner bort längre perioder bör man se över sin situation. Vi har vart med om en katt som varit borta i så länge som en vecka av 12 katter under snart 25 år. Fast då är ju samtliga katter varit kastrerade. Ett par gånger har jag vart med om att ena katten är borta 2-4 dagar, klart man blir orolig - enbart när jag varit kattvakt, jag tror inte hon tycker om mig…
#0 Håller tummarna för att kissen hittar hem snart. De brukar ju oftast göra det. Särskilt okastrerade katter ger sig gärna iväg på längre turer.
_No way! Yes way!