Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 6510 ggr
[Woozy]
0

Ramsbergsgården.

Var tillsammans med en annan upp till Ramsbergsgården och fick personlig guidning av Jane-Lyzell. Vi fick även prova på Meditation etc. Under guidningen så filmade vi och fotade lite.

Vilken otrolig gård Ramsbergsgården är. Snacka om energier och aktiviteter det är där.

Måste få berätta lite mera om själva meditationen.

Först så vill jag säga att jag aldrig mediterat någonsin och har väldigt svårt att koncentrera mig. Jane-Lyzell satte på lugn musik och berättade hur vi skulle göra. Vi fick blunda eller titta, dvs det som kändes bäst för oss alla. Vi var fem personer.

(måste säga att Jane-Lyzell har grym berättar-röst).

Nästan på en gång så kom det energiknäppningar i rummet, b.la en precis bakom mig på vänster sida (alla hörde dessa energiknäppningar).

Senare så skulle vi försöka få kontakt med vår egen guide och be guiden visa sig antingen visuellt eller fysiskt. Jag var ganska full av förväntan kan jag säga då jag aldrig någonsin märkt av min guide på nåt sätt så som jag har kunnat förknippa med min guide.

Döm om min förvåning när jag känner nån ta tag runt mina båda armbågar! Det var inga händer eller nåt annat "hårt" utan det kändes mer som en blandning mellan magnetröntgen och andekyla, fast det var inte kallt.

Nog om meditationen.

Vi fick gå runt i rummen/byggnader och "känna in" energierna. Vi kom till en byggnad som hade varit ett slakteri och jag filmade för fullt. Det var inte så mycket energier i början, vilket jag sa till Jane-Lyzell och hon sa att vi fick be andevännerna komma.

Ni kan ju gissa om det blev aktiviteter! Jösses Emalia.

Jag kan inte beskriva annat än att det måste upplevas på plats. Bakom videokameran (IR) så såg man verkligen hur andarna kom. Får jag gissa så var det säkerligen 15-20 andeorber som dansade framför kameran.

Helt otroligt.

Visar några skärmdumpar från videofilmerna.

(tyvärr så lyckades jag inte få till dumpen när det var så många Orber samtidigt då de var så fruktansvärt snabba och att jag ej har den mjukvara som behövs för bild-för-bild).

Jo just ja.

Tack än en gång Jane-Lyzell för det otroliga man fick vara med om. Filmerna kommer på posten nästa vecka.

[Woozy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

[Woozy]
0

.

[Woozy]
0

.

[Woozy]
0

.

[Woozy]
0

.

[Woozy]
0

.

[Woozy]
0

.

[Woozy]
0

.

Anna-Helga
0

Coolt, tack att du delar med dig!

Kram!!

[Woozy]
0

Skrattande

[mossquinnan]
0

Ojj detta måste ha varit en helt underbar upplevelse..så starkt..jag ryserGlad

Tack för att du visar dessa bilder..otroligt:-)))

[Woozy]
0

Du skulle se filmerna…Flört

Kristall47
0

Fantastiskt bra bilder, tack för det!Skrattande

[Woozy]
0

Bilderna är skärmdumpar ur filmerna..

Tack… Tungan ute

[mossquinnan]
0

#12 Ja det skulle jag jättegärna viljaKyss

Fredrik1
0

Tack för att du delar med dig!

Låter som en helt fantastisk upplevelse.

Kommer du att lägga upp filmerna ?

Vänliga hälsningar,

Fredrik

"Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

[Woozy]
0

Nej, jag tänker inte lägga upp filmerna.

Vill Jane-Lyzell lägga upp de så är de upp till henne. Skrattande

Jane-Lyzell
0

Hallå där - härligt tråd med bilder - det var jätte skoj att möta er HerrarSkrattande

Och kul ni fick så mycket på bild! - viste väll jag hadde vingarFlört

angående filmerna så är det upp till dig Woozy!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Woozy]
0

Hej…

Jag kan tyvärr inte videoredigering, så jag kan inte dölja de människor som var närvarande. -kanske de inte vill vara med på Youtube.

Ena personen (du vet vem som åkte med mig) kanske jag kan fråga om lov, men inte de två andra som var med.

[mossquinnan]
0

Vill åxå komma till RamsbergsgårdenKyss

[Woozy]
0

Förstår dig.. Skrattande

[JohnHoudi]
0

Jösses…

Ja, film hade varit intressant att se. 
Om jag inte minns fel så har du Windows Woozy? I de senare versionerna finns ett enkelt men bra filmredigeringsprogram med. Annars finns det gratis på nätet.

[Woozy]
0

Hej.

Ja det stämmer att jag har Windows 7.

Du får nog allt instruera mig, för jag har provat gratisalternativ, utan att få till det. Har även testat Adobe Premiere testversion, men det är för invecklat för mig. -kan typ bara "klipp och klistra".

Windows Movie Maker, som du refererar till kan inte täcka över vissa valda delar i film mig veterligen.

-får se om nån duktig själ kan hjälpa mig via PM.

-återkommer med länk till Youtube om jag får den hjälp jag behöver.

(är rätt säker på att det är många som läser denna tråden, och NÅN borde kunna ha de kunskaper inom videoredigering som jag behöver hjälp med).

[JohnHoudi]
0

Gjorde en snabb sökning

http://www.youtube.com/watch?v=aI-dhd_eHXs

Men att pixelera bort ansikten på personer är svårt och tidsödande och fungerar inte med WMM vad jag förstår. 
Prova bara att klippa bort där personer syns på filmerna eller fråga om deras tillstånd.

[Woozy]
0

Vet ej om jag skrev det i #0, men två av de människor som var med, kan inte jag få tag på, då de åkt hem till sitt. Däremot så kan jag fråga den person jag åkte med, men det hjälper nog inte så mkt.

Prova bara att klippa bort där personer syns på filmerna eller fråga om deras tillstånd.

-antar att jag var ganska otydlig (är fortfarande helt fascinerad av det som hände på Ramsbegrsgården) men jag har ej kameran på ett stativ utan jag sveper ganska mycket med kameran både högt och lågt, höger och vänster, snurrar runt (så att jag får med hela rummet) etc.

Hur fixar man att klippa bort människor ur filmerna då?

[JohnHoudi]
0

Enkelt. Klipp bort de rutor där de syns och ta med bara de avsnitt där ingen syns. Enkelt gjort t om i Movie Maker.

[Woozy]
0

Njaee.. så enkelt är det inte att klippa bort "objekt" som ändrar position i filmen hela tiden. Det är ungefär som du står och filmar fotgängare som ändrar position eller cyklister som kommer cyklande sakta. Hur tusan klipper man enbart bort fotgängarna och cyklisterna i Movie Maker om jag får fråga?

Har du intresse av att se filmerna så får du nog förklara på ett mera informationsrikt sätt än att bara säga att det är enkelt gjort. Allt är enkelt bara man kan.

Jag erkänner villigt att jag ej kan såna där "enkla" saker, helt enkelt för att jag aldrig någonsin haft intresse av att redigera, och har aldrig satt mig in i det hela. De få ggr jag testat med olika gratisalternativ till redigeringsprogram så har det slutat med att jag gett upp. Och då var det inte ens en sån "enkel" sak som att "radera" objekt i en film.

(klipp & klistra).

[JohnHoudi]
0

Ja, jag har ju ingen vetskap hur du filmat, men har du virrat runt med kameran är det väl svårt, men då är det svårt att se orberna/spökena/andarna också?

Det måste finnas klipp att göra där inte en person syns? Om du vevat runt med kameran, som du beskriver, så kanske inte alla ansikten syns?

Som sagt; Svårt att uttala mig utan att sett filmerna.

Att pixelera ansikten med enkla bildredigeringsprogram innebär att man måste ta ruta för ruta (i stort sett) och pixelera. Det är bara avancerade dito som klarar det (trots att det är mycket jobb ändå.

Nästa gång du filmar så försök att se till att inga personer är i närheten ;-)

[Woozy]
0

Nästa gång du filmar så försök att se till att inga personer är i närheten ;-)

Jo jag ska tänka på det och be alla gå ut.. *ironi* Flört

Virrat runt med kameran är fel ord.. Svepa med kameran är mer korrekt.

*väntar på hjälp med videoredigering*

Ja, jag har ju ingen vetskap hur du filmat, men har du virrat runt med kameran är det väl svårt, men då är det svårt att se orberna/spökena/andarna också

Vem vet vad som inte filmats. Foten i munnen

Choklad
0

Vet du Woozy..nu blir jag riktigt avundsjuk på dig….Tungan ute

U R us

[Woozy]
0

Det är inget att bli avundsjuk på. Skrattande

Fast jo, kanske…???  Tungan ute

chik
0

woozy..vad häftigt..önskar att jag hade fått vara med…Ja min tur kommer.när net är dags för mig.

jag tackar för att jag får se på korten, för jag gillar ju kort med Orb.Så Tack o Wozy o ………..

Lena…

Lena.P är jag i verkliga livet.

capodeicapi
0

#0 Om man filmar i mörka, dammiga källarlokaler är det väldigt stor risk att man fångar dammorber på bild. Om du fångat 15-20 som dansar framför kameran samtidigt är det ju en annan sak förstås.

Testa att filma på höloftet på en gammal ladugård som jämförelse. När soljuset strilar mellan plankorna får du massor av dammorber på film. Då kan du jämföra med filmerna för Ramsbergsgården.

/Capo

[Woozy]
0

Det finns olika tekniker att se om det är damm eller ande-orb/energi-orb, men jag vet inte om man måste vara medial (känslig) för att kunna nyttja de så jag vet inte om det är nån idé att berätta hur man gör.

För att återgå till det då de "regnade" Orber så kan jag säga med 100% säkerhet att det inte var nåt annat än energi-orber/ande-orber. (du vet, det är ganska så svårt att försöka bortförklara "damm" som åker genom betongväggar va?).

Ville bara säga att jag varit i en lada åtskilliga ggr och jag vet hur de dammet ser ut som du vill jag ska filma.

EDIT: Skapade en tråd Orber

Så slipper tråden riskera att bli OT.

Estella
0

"Det finns olika tekniker att se om det är damm eller ande-orb/energi-orb, men jag vet inte om man måste vara medial (känslig) för att kunna nyttja de så jag vet inte om det är nån idé att berätta hur man gör."

Du får gärna berätta ändå.

"För att återgå till det då de "regnade" Orber så kan jag säga med 100% säkerhet att det inte var nåt annat än energi-orber/ande-orber. (du vet, det är ganska så svårt att försöka bortförklara "damm" som åker genom betongväggar va?).

Men denna dokumentation kan du inte visa oss? Vi får helt enkelt lita på ditt ord i frågan?

[Woozy]
0

Hann inte editera klart.. Följ länken.

Marina2
0

0# Tack för att du delar med dig Woozy. Förstår att det var magiskt.

[Woozy]
0

Ja, magiskt va ett bra ord.. Tungan ute

Jane-Lyzell
0

Om du visar mig gör inget woozy:-)))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Woozy]
0

Skrattande