Ljuspunkter på himlen
Vill berätta om en upplevelse jag hade. Det var ett tag sen nu, så minns den inte exakt.
Det var mörkt ute, och jag fick se fyra ljuspunkter på himlen. De var placerade som efter linjen av en cirkel, med lika långt avstånd från varandra. Först tänkte jag att det måste vara strålkastare från en större stad, som ligger några mil bort. Men det var inga "ljuspelare" på himlen, man såg bara som ljusa punkter. Efter att ha tittat ett tag, så såg det mindre och mindre ut som strålkastare. Gick in och hämtade bror min, och pappa. De såg samma sak (vet inte vad dom tolkar det som).
Jag skyndade in för att hämta kameran. När jag kom ut igen så fick jag se dessa ljuspunkter sakta röra sig bort, och de var snart gömda bakom molnen. Hann inte ta någon bild.
Nu känner jag att det var tur. Vad som befann sig på himlen, ville uppenbarligen inte fotograferas.
Vad tror ni att det var?
Detta blir nog en bra fråga, jag har varit ute mycket i mörker pga jag bor på landet och vistas i naturen både i mörker och på dagen. Aldrig varit med om eller sett fenomen som jag inte fått klarhet i på himelen. Ej heller stött på något annat märkligt när jag varit långt från mänisko boningar. Med detta som facit har jag mycket svårt att till mig sådant, tycker med den erfarenhet jag har skulle sett något. Men i och runt mänisko boningar har jag upplevelser, av skilda slag.
Kan det vart ett UFO?
Jag har med sett en massa konstiga ljussken och ljuspunkter som rört sej.
Spännande!
Niklas. Vet inte vad det kan vara. Men säger som Mia.Någon från någonstans.
Stod också o såg en ljuspunkt på himlen en kväll. sambon såg den med..Var så stark o ingen stjärna var det.
Så backade den o bara försvan. Tänkte med en Gång.Någon från en annan planet.
Vilket jag inte vill att det skall vara för jag vill tro att vi är dom enda i hela Universum….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Chik…Jag tror inte att vi är de enda i hela unievrsum. Det finns säkert nåt/nån annan med nånstans. 
Jag har sett saker också som har varit svårt att bortförklara… 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Jag tror inte heller vi är ensama i universum, men att det skulle vara någon av dessa som TS såg ser jag som ytterst osannolikt. Hade en så pass intelligent civilisation tagit sig ända till vår planet så borde de ju på något sätt visa sig mer än bara som en ljuspunkt (eller fyra) på himlen.
Ett tips kan ju vara att kika på http://www.ufo.se/ , där du också kan rapportera din iaktagelse. Där finns även en del information om möjliga förklaringar.
#1 Kanske är det så att vissa människor har lättare för att se UFO'n, lika som att vissa människor har lättare att se andar. Kanske utomjordliskt liv väljer vilka de visar sig för, och vilka platser de besöker.
#2 Det är det jag funderar på. Ska jag lita på min känsla så var det ett slags UFO.
#3 Intressant, det du såg!
Men varför vill du tro att vi är dom enda i hela universum?
#6 Tack för länkarna. Kollade i "Misstolkningsguiden". Det stämde inte så bra med det jag såg.
Tror som sagt inte att det var strålkastare. Ett flygplan borde det inte ha varit, eftersom det stod stilla så pass länge, och rörde sig sakta bort. Inte heller en helikopter, då borde jag ha hört ett ljud av dens motor. Tror inte att det var en stjärna eller en planet. Det såg mer ut som lampor, eller strålkastare, fast de lös från himlen, inte upp på den. Norrsken var det inte, månen var det inte heller, och borde inte ha varit en satellit. En satellit kan omöjligt vara så pass nära, och bete sig på det viset.
Du skriver att om en så pass intelligent civilisation tagit sig till vår planet, så borde dom visa sig mer än som några ljuspunkter. Det håller jag inte med om. Snarare tvärt om, en intelligent civilisation borde inse att de inte kan visa sig för människor, som läget är nu. Vad skulle hända om ett UFO landade på en åker någonstans på jorden, några utomjordlingar kom ut och sa "vi kommer i fred"? Jag tror inte att människan skulle välkomna dom fredfullt. Om vi inte ens kan hålla sams på denna planet, så känns det osannolikt att vi skulle hålla sams med någon från en annan planet.
Så att dom inte visar sig helt för oss, och att dom inte verkar vilja bli fotograferade, tycker jag inte är så konstigt.
Jag kanske låter säker på det här. Men jag är ganska säker. Brukar lita på mina känslor.
Jag minns en gång när jag var på väg mot tåget hemifrån. Det var natt och jag brukar inte direkt titta upp mot himlen, utan oftast rakt fram eller ner på mina fötter. Men denna gång tittade jag upp och får då syn på 3 ljuspunkter som åker runt på himlen. Dom är inte synkade, utan far runt lite hur dom vill men åt samma håll. Sedan gör vardera en kraftig U-sväng och drar iväg i en sån jävla fart bort i intet. Jag tänkte att det kan inte ha varit flygplan eftersom dom omöjligt kan åka så snabbt på himlen, det här skedde riktigt fort, och det var inga strålkastare eller annat. Det här var tre kraftiga ljusprickar på himlen.
Sen dess har jag alltid trott på ufon. Du föresten, silverberget, varför skulle inte ufon kunna uppenbara sig som ljusprickar på himlen? Någon som tänkt på att det inte ens behöver vara varelser i dessa "farkoster" utan det kanske är kameror eller annat för att undersöka jorden från deras hem. De kanske inte heller har utrustningen eller kapaciteten att resa. Och jag vet inte om vi människor hade rest till en annan planet där vi funnit intelligent liv det första vi gjorde. Det innebär ju en hel del risker…. Tänk såhär också, om man undrar vad utomjordingar skulle hit o göra utan att uppenbara sig.. Vad gör då vi människor med våra instrument ute i rymden? Dom behöver inte vara mer annorlunda än vad vi är.
Det här var intressant. Får jag fråga hur stora ljuspunkterna var, som du såg? :)
De jag såg var synkade, så var nog inte samma slags UFO. Men kan ju finnas vilka sorter som helst. Vem vet hur de ser ut..