Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 2171 ggr
Smaragda
0

En grönlysande f.d sambo.

Jag har bott i en tvättäkta spöklägenhet. Redan första gången jag steg in i lyan kände jag att det fanns något extra där.

Saker hände men det var en upplevelse som skrämde mig lite extra. En natt när jag och min f.d sambo gått och lagt oss hörde vi båda två klor som gick över parkettgolvet i vardagsrummet. Ungefär som det låter när en hund går över golvet.

Staxt därefter brakade hela våran klädkammare samman. Prylar ramlade ut i hallen eftersom vi just då hade monterat ner dörren dit in. Vi flög upp ur sängen givetvis. Men då var allt över för stunden.

Lite senare när vi återigen låg i sängen hörde vi att en tallrik i köket skramlade mot disken.

Jag var rädd, men inte sambon.

Och en sak till medans jag ändå är igång. Just den här sambon kunde ibland vissa kvällar när lampan var släkt, ha ett grönt ljussken runt sig. Det är helt sant och han var medveten om det själv. Först var det utbrett och sedan "sögs" det långsamt in i hans kropp igen. Det hände ett flertal gånger och det var så starkt att det lyste upp hela rummet. Vi brukade skoja om att han var strålskadad.

Han kunde även "spöka" hos folk utan att själv vara medveten om det. Både jag och andra bekanta har sett honom stå framför oss i några sekunder trots att han var på ett annat ställe långt borta.

Vi såg exakt hur han såg ut och vilka kläder som han hade valt för dagen.

Det jag undrar över är det gröna ljuset runt honom. Kan det ha varit hans aura?

Varför strålade den just i grönt och varför alltid när han gått och lagt sig?

InaIna78
0

Jag tror att det gröna ljuset/färgen är en bra färg, grönt kommer väl från hjärtchakrat om jag inte minns hel fel? Mina mediala vänner som ser auror och färger ur människor, ser även andeväsen som strålar i olika färger. Och en av de vanligaste färgerna är grönt… grönt ljus, grönt sken… Och eftersom de känner hamroni och lugn och kärlek i samband med de så måste ju det gröna betyda att de förmedlar kärlek och trygghet, lugn.

Så om din exsambo utstrålade det så måste det ju betyda att han är lugn och harmonisk och fylld av kärlek? Jag tror iallafall att det är en bra färg.

Jag brukar ibland fråga vad mina vänner ser för ljus kring mig, och det varierar en hel del… Men grönt har jag haft ibland… nu senast gult…

Det är spännande detta med ljus och färger. Jag tänker oftast olika färger när jag tänker på olika personer, fast jag inte med ögat kan se dem. Vissa personer är orange, vissa röda, vissa gröna osv…

/Ina

Smaragda
0

Varken han eller jag kände något negativt kopplat till upplevelsen, så du har nog helt rätt i det du skriver.

Men visst blir man snopen, det är ju inget man förväntar sig direkt att människor ska börja "lysa" i mörkret.

Och tänker jag efter lite till så har jag faktiskt en del "gröna andeupplevelser" i bagaget. Det är färgerna grönt och blått som brukar gälla.

Tack för svaret.