Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 10211 ggr
himlen
1

Borgvattnet nästa!

Hej!

Japp då är nästan allt bagage klart vi har jobbat bra idag med packning, tidigt imorgn åker vi iväg, vi bor endast en kilometer från spökprästgården, och det blir en hel del besök där / Himlen

Tatsu
0

Skulle också vilja åka dit och kolla någon gång.

Denna kommentar har tagits bort.
Anna-Helga
0

Ha så trevligt! Ser fram emot att höra hur du haft det!

EvaBBerg
0

#25 Hej, Himlen. 

En fråga: Har andevärlden lämnat sitt klartecken till att du får publicera dina bilder från Borgvattnet?

chik
0

En fråga från mig med Himlen..Får vi se bilder denna gång..

Eller skall du hålla oss på sträckbänken nu med?

Hittar inte den gamla tråden om Borgvattnet där du låvade bilder. Som du inte levereade..Hoppas det blir bätre denna gång.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anna-Helga
0

Ja det hoppas jag också att det kommer bilder såklart! Nu när du talar om att du ska åka! Har man sagt A liksom… Skrattande

[mia-38]
0

Tror nog att det kommer bilder denna gången…Flört

LilianJo
0

#28 Jag tycker du gör fel, som ifågasätter Himlens goda vilja?

Åter till ämnet: Himlens åktur till Borgvattnet.

Åker du bil, buss eller flyg?

himlen
0

Hej!

Oj vad mycket frågor, för det först vi ska inte bo i prästgården utan i byn för det andra vet jag inte om jag får fota inne i hsute men efteroms det är sommarserverinf där ska ja försök jag räknar med ett 40 tasl foton, sen hur vi åker är vår ensak, jag vill inte bli förhörd / Himlen

Anna-Helga
0

Var beredd på frågor om du startar en spännande tråd Himlen! Ha en trevlig resa! Glad

LilianJo
0

#31 Jag tänkte bara varna för älgar efter vägarna.

Det spänner i tarmen och då tänker jag på älgar.

Kram från Lilian

himlen
0

Hej!

Oj oj oj oj om du visste LilianJo jag är född och har bott en del år i Kiruna jag är van vid djur, trodde du jag var från Kungsgatan i Stockholm? nej du nog vet jag att man måste se upp för djur desssutom är det min man som kör / Himlen

[mossquinnan]
0

himlen!!!

Jag önskar dig /er en trevlig resa kram/Sus

Hihi lustigt uttryck LilianJo !!det spänner i tarmen *S*

Sandidra
0

trevlig stämning det var här dåRynkar på näsan

Själv skulle jag vilja sova på Borgvattnet men vågar inte. Någon som sovit där? (eller något annat känt ställe?)

Elisabeth-J
0

Man får fota inne i huset, har själv några fotografier därifrån. Ser fram mot att få se himlens foton här ;)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

himlen
0

Hej!

Snabbinlägg det finns 20 andra i prästgården / Himlen har fått det bekräftat av mediet Pia Selling / Himlen

melany
0

oh, jag vill åka till borgvattnet igen, har varit där 2 ggr och ena gången sov vi över, fantastiskt ställe.. självklart skulle jag sova i det rummet där det sägs va mest energier i, det blå rummet. Vi hade då hyrt hela huset och när vi kom dit så blev vi väl mottagna av guiden som berättade historian och visa bilder och fick testa på energi pinnar ?.. ja det hände en hel del saker..

min vän som sov med mig i det blå rummet var tvungen att gå ut mitt i natten för att någon drog ner hennes sovsäck.. men jag sov underbart. men jag hade svårt att slita blicken från pojken på tavlan.. det var som att jag kände med honom på något vis. dom säger ju att man ska ha koll på honom för när du går förbi så följer han dig med blicken..

någon mer som sovit över??jag försöker få mina vänner att vi ska åka upp dit igen =)

"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"

himlen
0

Hej!

Jag menade att det finns 20 andar i prästgården / Himlen

chik
0

himlen!!!20 andar!!! vad kan du berätta…Inga kort den här gången då??

Lena som inte kan komma dit.

Sandidra
0

Hur var besöket?

[GunillaF]
0

#42 Jasså, oj… Har Pia blivit medium? Jag känner henne och sist jag talade med henne var hon guide på Prästgården.

Måste ringa och tala med henne i morgon.

himlen
0

Hej!

Vi sov inte i prästgården utan nere i byn nej Pia är inte färdigt medium ännu / Himlen

Sandidra
0

#42 Hej, Kul att känna en guide på prästgården. ( I och försig alltid kul att ha vänner oavsett vad de jobbar med) Har du fått höra något som hon eller någon gäst upplevt? Nyfiken men skulle nog inte våga sova där.

[GunillaF]
0

#48 Nää, jag tyckte väl det!

himlen
0

Hej!

Jag har fått höra massor både av andra och det jag själv upplevt / Himlen

[mossquinnan]
0

Hejsan himlenKyss

Underbart att läsa att du haft en fin upplevelse på Borgvattnet/prästgården:-)))

Kan du inte vara snäll och berätta lite om hur du upplevde det hela..för jag e sååå nyfiken nu..

Oskyldig

himlen
0

Hej!

Mina upplevelser är från både förra året i September men även nu i år då på Kristihimmelsfärdshelgen, mina läsglasögon låg på sängen i gråterskornas rum och mitt framför ögonen på mig så rörde dom på sig, vi hörde även hasande fotsteg på bottenvåningen och hur dom sakta gick uppför trappan för och sen vända ner igen, även vindrutetorkarna på vår bil gick igång på både bak och framrutan utan att strömmen var påslagen återkommer med mer imorgon & Himlen

[MargaretaA]
0

nu väntar vi bara med spänning på bilderna Himlen Glad

himlen
0

Hej!

Helt plötsligt blev maggan snäll ha ha ha ha ja du är rolig du maggan ha ha ha ha / HimlenFlört

[MargaretaA]
0

men vi väntar fortfarande med spännig på dina bilder från Borgvattnet Himlen - med 20 andar på plats borde  du ha fått någon av dem på bild kan man tycka. Glad

himlen
0

Hej!

Jag har inte fotat där nu pga cafeverksamhet men i oktober blir det då bor vi där två nätter / Himlen

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#57 Det var ju tråkigt. Sist jag var där gick det jättebra att fota trots att det var många människor där. De flyttade sig åt sidan så jag kunde fotografera.

[GunillaF]
0

Den kända gungstolen

[GunillaF]
0

Gråterskornas rum

Elisabeth-J
0

Som Gunilla skriver här så går det alldeles utmärkt att fota ändå. Hälsa till Pia nästa gång du träffar henne Glad

Elisabeth 

[GunillaF]
0

Ett av rummen på nedre våningen

[GunillaF]
0

#61 Jag mailade henne igårkväll. Jag ska hälsa henne när jag talar med henne idag.

Om någon vill se flera bilder, säg till. Jag har ganska många.

Elisabeth-J
0

Har inte mina foton i den här datorn, är bortrest nu men ska visa när jag är tillbaka igen ;)

Elisabeth 

[GunillaF]
0

#64 Ja Elisabeth. Vi tog ju en hel del bilder allesammans när vi var där på kursavslutning. Glad

Elisabeth-J
0

#65 Japp, det finns många bilder att visa Tungan ute

Elisabeth 

[mossquinnan]
0

himlen tack för din lilla berättelse endå..

Måste ha varit jättespännande..

Kan man alltså övernatta på detta ställe..?

Guud va jag skulle vilja åka dit:-))

Hade fotat allt som bara rörde sig *S*

Jag vill gärna se flera bilder goa Gunilla..jag vet inget alls om borgvattnet men kan googla lite *L*Kyss

[GunillaF]
0

En vän tog en bild på mig när jag står och använder pendeln på övre våningen

[GunillaF]
0

Baksidan av huset.

#67 Här är länken till prästgårdens hemsida

[GunillaF]
0

Trappen sedd från övervåningen

[GunillaF]
0

…och nerifrån

[GunillaF]
0

Matsalen

[GunillaF]
0

Rum på nedre våningen

[GunillaF]
0

.

[GunillaF]
0

.

[GunillaF]
0

Övre våningen

himlen
0

Hej!

I rosa rummet som syns på bild fotade jag Erik LIndgrens skepnad som tyvärr sitter fast i min mobilkamera / Himlen

[GunillaF]
0

.

[GunillaF]
0

.

[GunillaF]
0

.

[GunillaF]
0

.

[mossquinnan]
0

KyssTackar Gunilla för alla fina bilder *L*

Måste kännas mycket speciellt att få besöka detta ställe :-)))

Tycker man får en skön känsla av bara bilderna..blandat med

hjärtklappning..nån slags ångest..att här har det hänt grejjer Glad

[GunillaF]
0

#82 Jaa, det har hänt en massa grejer på prästgården. Det är med blandade känslor man vandrar runt där.

himlen
0

Hej!

Vid vårt senaste besök i år i prästgården höll nästan min pianist Magnus på att bli strypt i blå rummet på övervåningen en skepnad hade  lagt sig bredvid honom i sängen  och tog sen stryptag han ropade på hjälp / Himlen

[mossquinnan]
0

Men fy vad hemsk himlen..då vet jag inte om jag skulle våga sova där

om d skulle vara en fara för ens livFörvånad

Vilken jättetur han hade som vaknade av det..huuuaGlad

[GunillaF]
0

#85 Jag är helt övertygad om att det är ens egna rädslor som "spökar" sådana gånger. Har aldrig hört at någon från andevärlden strypt någon människa. Varför skulle de det?

#84 Din pianist var antagligen så rädd att han i sin fantasi upplevde detta.

himlen
0

Hej!

Du GunillaF det är flera än Magnus som upplevt det skepnad inne i blå rummet och stryptag han vet nog vad han varti med om han står med fötterna på jorden, syrran blev utsatt för något liknande i Gråterskornas rum förra året, jag har talat med Pia om dett och hon säger att det finns dom väsen som verkligen vill skrämmas ex lille Walter fast han busar mer, Magnus kände först hur han fick tryck mot bröstet sen tog något tag i hans struphuvud och klämde till rejält så han ropade mitt namn, han var skrämmd efter upplevelsen, flera har upplevt samma som Magnus upplevt just i blå rummet / Himlen PS Jag förstår inte hu du diskuterar GunillaF du tror ju själv på dessa saker varför då bortförklara det Magnus och fler med honom upplevt i samma rum??

[GunillaF]
0

Jaa, jag inte bara tror…. Jag har även gått en massa utbildningar för många kända medium och lärt mig om detta. Jag har aldrig upplevt andevärlden som hotfull.

Jag bortförklarar inget. Jag bara skriver att oftast är det ens egna rädslor som spelar oss ett spratt. Det är min åsikt. 

Din pianists upplevelser kan eller vill, varken jag eller någon annan ta ifrån honom.Glad

himlen
0

Hej!

Du Gunillaf det finns också andliga väsen av negativ art jag jobbar själv med det andliga och vet att man kan bli angripen och det är INTE  min pianst som bara råkat ut för detta jag träffade i förra veckna en kvinna i prästgården som var på tillfälligt besök och som hade exakt samma upplevelse flera andra har också haft det, min bästa vän kände inne i blå rummet hur någon tryckte ner hennes fötter då hon låg i sin säng, sen försökte jag pma dig men din sajt är inte aktiverad / Himlen

capodeicapi
0

Vi var nog många som hoppats på lite spökbilder från Himlen.

Med all reklam som är på sidan tycker jag ÖN iFokus kunde sponsra ett fototeam för att åka till Borgvattnet.

/Capo

[GunillaF]
0

#89 Min sajt är aktiverad för "mina vänner". Man kan gå in och ändra sånt på sin sida.

Jag kan lägga till dig som vän så kan du PM:a om en stund.Glad

Jag tror fortfarande att det är  rädslor som gör att saker upplevs så skrämmande.

Så klart att det finns många som upplevt liknande grejer både i prästgården och på andra ställen - det är många som är rädd för "det okända".

Jag tänker inte "överbevisa" om att det är på det ena eller andra sättet. Jag skriver bara vad jag tror. Men det är ju väldigt konstigt att vi som arbetar lite mer med det här, sällan eller aldrig upplevt dylika saker.

[GunillaF]
0

#89 Nu så är det bara att PM:a på!Glad

himlen
0

Hej!

Jag säger det igen vi bodde inte i prästgården nu i sommar det var fullt med gäster där cafeverksmahet etc däremot kommer vi och bo där i Oktober då blir det bilder men inte här / Himlen

Anna-Helga
0

#94 Lova inte för mycket Himlen, det är väl bättre att du bara tar kort och lägger där du vill om och när du tar bilderna och inte skriv vitt och brett om det och skapa förväntningar hos folk…

#91 Jag håller med dig GunillaF att det är nog som så att man kan bli rädd för det man upplever och då blir det obehagligt…

Kram Anna

chik
0

Gunilla..Tusentack för att vi får se lite bilder.tack.vad fint det är….

Onda andarFörvånad Nä! Det är jag själv som skapar onskan…

Vulkan…Jag är också SynskSkäms Så det är du o jagFoten i munnen

himlen
0

Hej!

MIn vän och fler med honom har upplevt samma sak så var det så bra med det!!!! / Himlen PS man tröttnar  och vara här

Elisabeth-J
0

#90 Övernaturligt iFokus är en ideell sajt så några sponsorpengar finns inte här. Däremot är vi flera andra än himlen som har foton som vi gärna bjuder på att visa. Mina bilder kommer ut så fort jag har min dator igen.

Elisabeth 

[MargaretaA]
0

Tack Gunilla för bilderna. det är vad jag kallar mindre snack och mera verkstad Flört

Elisabeth-J
0

När vi var där var vi också där på dagsbesök, det gick jättebra att fota samtidigt som cafeet var öppet.

Min personliga känsla från gården är en gemytlig plats med positiva energier. Kände inte av någon obehaglig energi och om jag hade träffat på en "elak ande" hade jag direkt hjälpt denne till ljuset, många medium har ju varit där så om någon träffat på en som vill strypa människor tror jag inte att dom bara nonchalerat. Men det är ju vad jag tror, hoppas inte i alla fall att det finns någon osalig som inte fått hjälp därifrån efter alla mediumbesök som varit och är där.

Elisabeth 

Vulcan
0

#96 Tror jag det, du å ja chik Flört

Orestes
0

Varför fortsätter du skriva då? När du bara blir irriterad så fort någon är en av annan uppfattning än dig.

himlen
0

Hej!

Innan du snackar om verkstad madam maggan så titta på dom bilder jag la upp förut just från dessa rum,men du kanske inte kommer ihåg det?? / Himlen PS Jag lägger gärna upp dom här nu ikväll så blir madam maggan nöjd

himlen
0

Hej!

Bild nr 1 Foto på pojken som följer en i huset

himlen
0

Hej!

Bild nr 2

himlen
0

Hej!

I detta kök kunde man när man stod vid diskbänken känna sig iaktagen jag minns att jag tog ett glas vatten och kände att någon tittade på mig bakifrån jag sprang ut, här kommer nästa bild

himlen
0

Hej!

Övre bilden visar rosa rummet sett från matsalen där inne spökar Erik Lindgren komminister en gång i tiden i Borgvattnet / Himlen

[MargaretaA]
0

nej det kommer jag faktiskt inte ihåg. jag minns bara att du talade om sensationella bilder med spöken på som vi aldrig fick se. Dom hade visst fastnat i mobilen på nåt vis…

men tack för bilderna ändå Himlen - även om det inte fanns några spöken på just dessa. Glad

[Woozy]
0

Ser nästan ut som ett spöke i spegeln.. Tungan ute

Ville bara tala om för dig att "andar" faktiskt kan ta strupgrepp.

(inte för att jag försvarar Himlen, utan för att jag själv upplevt det, och jag var inte rädd/uppskrämd före händelsen).

himlen
0

Hej!

Det kommer flera bilder undCooler kvällen nej spökena hade kaffepaus när bilderna togs, jaså du försvarar inte mig Wozzy vilken en / Himlen

[Woozy]
0

Nä, som man bäddar får man ligga.. FlörtTungan uteSkrattandeCool

[mossquinnan]
0

E såå glad för alla bilder..tack för dom..

Känner att jag verkligen vill åka dit..

Jag hoppas på nästa årKyss

[GunillaF]
0

#109 Jag har sett det där på många foton av spegeln. Det är gammalt glas i den så jag tror att effekten kommer därav.

[Woozy]
0

Ganska enkelt å kolla om du har mera bilder på spegeln.. Bara att jämföra bilderna. Visar alla bilderna samma sak, så är saken biff.. Tungan ute

himlen
0

Hej!

Fler bilder

himlen
0

Hej!

Bild igen

[Woozy]
0

När är denna bild tagen?

himlen
0

Hej!

Vops den togs om jag inte minns fel i Maj i år Kristihimmelsfärdshelgen / Himlen

[Woozy]
0

Tyckte det va lite stark sol.. (måste kisa) Cool

[GunillaF]
0

#114 Här kommer ett par spegelbilder till

[GunillaF]
0

.

[Woozy]
0

På bild #120 Syns det jättebra att det är som du säger (gammal spegel).  Tungan ute

Bild #121 ser jag inget annat än en massa ljus (är ljuskänslig idag).Cool

[GunillaF]
0

#122 Fest igår eller….?!Tungan ute

[Woozy]
0

Cool

[GunillaF]
0

#124 Jaa du…man kan bli ljusskygg av många saker.

Har talat med min kompis, guiden Pia, i prästgården nu i kväll.

Vi har talat om prästgården och aktiviteterna där. Jag tror jag ska åka dit nu i sommar igen. Jag bor ju så nära.

[Woozy]
0

har velat åka dit i åratal, men det är nästan 70 mil enkel resa. Obestämd

himlen
0

Hej!

Vi är en grupp på 4 som bokat in oss  i Oktober då blir det massor av foton etc även ljudinspelning kan det bli tal om träffade Pia där i förra veckan / Himlen

[GunillaF]
0

#127 Jaa, du skrev (#42) att du träffade "mediumet" Pia.

Jag har talat med henne ikväll och grattulerat till att hon så snabbt utbildat sig till medium. Hon blev mycket förvånad. Förvånad Hon visste inte att hon var medium!!!

Hon har även läst den här tråden + några andra.

Ljudinspelningar och foton från prästgården är ju inte konstigt eller ovanligt. Mycket mer ovanligt om det "fastnar" något.

Det bästa är väl att inte lova ut något i förväg. OM du skulle få något "övernaturligt" på bild eller band så är det kanske bäst att bara lägga ut det då.

Elisabeth-J
0

Ska nog ta en sväng till gården igen när vi kommit hem, kan passa bra med en utflykt då, andlig aktivitet och äta dom goda våfflorna :)

Elisabeth 

[GunillaF]
0

#129 Pia tycker nog det är kul om hon får besök av sina vänner!Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.