Dikt - hjärtesorg
_
Jag tänker inte ljuga och säga att jag mår bra, för det gör jag inte.
Jag tänker inte ljuga och le, så jag låter tårarna falla._
_Jag tänker inte ljuga och säga att tiden var något jag ångrar, för tiden med dig var underbar.
Jag tänker inte ljuga och säga att jag aldrig älskat dig, för älskat dig är något jag verkligen gjort.
Och du är den enda som någonsin älskat mig så mycket.
Vart gick allt fel egentligen? Det var väll inte meningen att det skulle bli såhär?
_Jag tänker inte ljuga och säga att jag inte saknar dig, för det gör jag.

Det är så jag känner, dikten är tillägnad till killen som förändrat mitt liv, vi hade 11 underbara månader tillsammans, synd att det slutade så här..
Ja vad fint! Finns faktiskt inget som gör så ont som hjärtesorg! Usch, men varje ny gång man blir kär så känns det som första gången och man tror aldrig att man kommer känna sådär ont igen…Kärlek är inte lätt, inte den kärleken i alla fall! Det är bra terapi att skriva så fortsätt med det. Själv samlade jag ihop mina bästa dikter sedan 15 år och fick ihop en bok. Den säljer väl sådär, men jag gjorde det mest för min egen skull! Lycka till!

#2 tack..
Instämmer i #2 inlägg
KRAM Kristall47
Mycket bra dikt! stämmer bra in på mig om hur jag känner för min dotters pappa. Kram till dig!
Ajj den gjorde ont..och bilden till var mycket passande..
Hoppas du känner dig ljusare denna dag..kram på dig
Oj vilken vacker och träffsäker dikt…Inget är som, smärta när man blivet lämnad…
kommer också och tänka på en fin sång (kommer tyvärr inte i håg sångarens namn) Om du lämnar mig nu..En sång som jag lyssnade mycket på för en antal år sedan…
Din dikt griper verkligen tag i en…Hoppas det snart lättar för dig.och att smärta sakt klingar av…
Många sommar kramar till dig…

Det var skrivit, från hjärtat..Så vackert.