Inbillade jag mig?
För något år sedan (jag var kanske 14 år) låg jag i min säng och skulle sova. Jag hade ögonen stängda och var påväg att somna då jag helt plötsligt får upp en bild i huvudet för en sekund. Jag såg en yngre man och kommer ihåg hans utseende i detalj. Han stod utanför i min svale och jag kunde liksom "känna" hur hans personlighet var. Några dagar efter berättade jag det för min lillebror som då var 12 år gammal. Han berättade då för mig att han också hade sett en man framför hans garderob. Jag började berätta hur han såg ut och min lillebror fortrsatte. Jag var skeptisk så jag frågade min bror "Vad hade han för hårfärg?" och då svarade han "orange/blond" - precis samma hårfärg som mannen jag såg hade. Och just eftersom han hade orange/blondt förstod jag att han också sett honom eftersom det inte är en såpass vanlig hårfärg. Var han jag hade sett bara inbillning? Hans personlighet jag "kände", var det också bara inbillning? Har ni varit med om något liknande?
Tror inte att du inbillade dig…Vi har ,de flesta av oss (troende eller icke troend då det gäller andlig eller sk övernaturliga ting) uppllevt/kännt saker som vi inte kan förklara. En spännade upplevels du ( och din bror) hade…Upplevde du något mera??
.

Ja . jag o min fd gubbe hade varit på något kalas och körde på sen kväll hem med bilen ute på landet. förbi oss kommer något precis som en stor glasruta kanske två meter hög och 3-5 meter lång ingeting mer, men vi såg den båda två och vi kan ingen av oss hitta någon naturlig förklaring till vad det skulle kunnat vara.
###
#1: Ja, det var mycket spännande. Nej, jag har tyvärr inte upplevt något mer sådant. Eller jo, för ett tag sedan fick jag också upp en hastig bild av en tjej i mitt huvud. Det var en otydligare bild. Men så fort jag fick upp den i huvudet öppnade jag ögonen och satte mig upp på sängen. Jag tänkte efter och kom på att den otydliga tjejen var min bästa vän som nyligen gått bort. Är så fashinerad och vill verkligen utforska detta mer!
#2: Wow, gud vad konstigt. Men inget förvånar mig längre… Haha. Du kanske kan googla runt litegrann och kolla om du hittar folk som varit med om liknande upplevelser? Eller så kanske det är någon annan här inne som varit med om det? Spännande…
(Ursäkta mig för den feta stilen, den går inte att ändra, tyvärr. Vet inte vad felet är)
Julietteh..Vist har du fått fina o tänkvärda svar av övriga.
Inbillning???Det är bara något som du själv kan avgöra.
Men du har ju fått bekräftelse av din bror.
Försök o få titta på gamla foton.Så kanske ni har er man där.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Chik - Tusen tack för ditt svar och för ditt tips! Ja, det får jag göra. Spännande! En liten tanke bakom detta inlägg var egentligen att se om jag kanske hade en "förmåga" som går att utveckla. Alltså att jag är mottaglig för andevärlden, för jag har länge varit kluven med vad jag ska göra i framtiden, och eftersom jag är 16 år har gymnasiumvalet satt stor press på mig. Jag är inte nöjd med valet, men samtidigt vet jag inte riktigt vad jag vill bli så att utöka kunskapen vad gäller det övernaturliga hade fallit mig i smaken. Har alltid varit intresserad av det övernaturliga!
julietteh..Det där o veta vad man skall göra är svårt.I bland så får man inte veta.jag är ju Mor till 5barn o sitter här o undrar när jag skall bli stor..Hur kul är det..vilket föredöme jag är..
Men vist är det intressant med vad man kan se.Så fortätt i lugn takt..Allt tar sin tid…
Lena här borta i burken…
Lena.P är jag i verkliga livet.