Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 10283 ggr
[mia-38]
1

Spökhus i Sverige

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte göra en lista på spökhus runtom i Sverige.

Kan dessvärre inte hitta så många.
Så ni som känner till några ställen: berätta vad det heter och vart det ligger. I vilken kommun osv.
Så gör jag en lista och lägger upp sen. Listan kommer att vara kommunvis och med hemsida tillagt (om det finns).

Ni kan PM:a mej eller skriva i tråden.

Tack på förhand. Skrattande

[mia-38]
0

Jag har några på lager som jag kommer att lägga upp sen…

Hjortsberga Prästgård i Blekinge.

Kastlösa Prästgård på Öland

Kronobergs slott

Kalmar slott.

Ängsö slott Västerås

När det kommer in fler så kommer jag att lägga upp alla i en artikel.

Hoppas på fler…Skrattande

Imasy
1

Det finns en bok som heter "Det spökar i Borlänge" och jag tror författaren heter Eva Diffner.

Förut så hade man spökvandring baserad på hennes bok tror jag, till de platser hon skriver om i boken.

[mia-38]
0

Ok Jennie. Skrattande

Men kan du inga platser som du vet att det spökar på?

Denna kommentar har tagits bort.
InaIna78
0

Ängsö slott utanför Västerås är ett mytomspunnet spökslott…

/Ina

[mia-38]
0

Jag menar lite mer typ herrgårdar, gamla sjukhus, industrier.

Blir lite svårt att lägga upp privata bostäder…

[mia-38]
0

Tack Ina. Lagt till listan. Skrattande

Imasy
0

Men tänk vilka forumträffar det skulle bli ;)

[mia-38]
0

Hahahah… Ja Jennie….men jag kan ju inte lägga ut privata adresser…hahahaha..Flört

Imasy
0

Hovgården är bland annat ett gammalt mentalsjukhus, men nu med vanliga lägenheter. Mormor har bott där sedan jag var liten bla ;)

kickan-g
0

#10 dit vågar jag knapt åka o hälsa på :) Känner många som bott där, men har varit tvugna att flytta. Stallet där ska man bara inte prata om….

Imasy
0

Var in i det bårhus som fanns där när jag var liten, usch, det var inget trevligt ställe :S

DarkAngel
0

Löfsta slott  som tillhör Norrköpings komun. Ligger mellan Norrköping och Kimstad.

DA

chik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

mia. Torpa Stenhus..

Sänder med länk…

Lena.P är jag i verkliga livet.

alterqvist
0

jag har bott i ett spökhus,,,i hallsberg Östraåpromenaden 8 vi bodde bara där i 2veckor men under dessa veckor hände det en massa konstiga saker vet ej om det var varningar eller bud som skulle komma fram till mig eller någon annan

det märkliga var att vi var fler personer som hörde saker samt en pojke som är döv uppfattade som han hörde folk på övervåningen

det var flyttkartonger som drogs på övervåningen,en kvinna sprang efter ett barn,vaknade av kvinnoviskning,snöras som ej fanns där på morgonen,bilrusning,tefonringning mitt i natten,manlig skugga i hallen,min systerdotter fick akut åka med abulans p,g,a hon fick ryckningar och skakningar i hela kroppen kunde inte stoppa kroppen,min makes glasön försvann letade överallt sen helt plötsligt låg de vid sängkanten,min makes hjärttabletter försvann m,m

finns det någon som kan om sådant här och hjälpa mig med detta vad det innebär

[Milicious]
0

#5 Min syster, mamma, jag och systers två barn var där runt jul för 1½ år sedan..Min syster fotograferade lite i rummen och lyckades fånga ett par, vad vi tror är,  orber.

Tror dock inte hon har fotografierna kvar. Har frågat efter dem men inte fått ngt svar

nyfiken51
0

På Söderhamns stadthotel,ska  det visst också spöka ( bara i ett av rummen) .tror till och med Det okända gjorde ett avsnitt därifrån..

Ghosthunter
0

alterqvist - Coolt, det diggar jagGladÄr det ett privat hem eller ett hus man kan hyra och bo i?Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[dagdrommarn]
0

hemma hos mig, heheTungan ute

Jane-Lyzell
0

Ramsbergsgården - Garanterad Andlig aktivitetSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sven-g
0

#20 Lite svårt om man sitter i lokalen på övervåningen där om man sitter mot väggen ut mot fönstren en , reaktionen man får när nån kollar in, och det som far med en himla fart fram och tillbaka. Sen finns det även mer, det fick jag erfara när jag var dit.

Jane-Lyzell
0

21Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Woozy]
0

Hemma hos Woozy, garanterad paranormal aktivitet.

Idag 25-30 händelser.

Hermod
0

#23 Spännande, får man fråga vilken typ av aktivitet?

På Ekenäs slott utanför Linköping sägs det ske kusliga saker. Om inte annat är det ett vackert slott. Glad

[Woozy]
0

De vanliga, dunsar, knackningar, prassel, dörrar som stängs och öppnas, grejer som flyttar på sig, has-ljud, märkliga läten etc.

Hermod
0

Usch, att du törs bo där.. Är det inte läskigt?

Oops, off topic…

Ghosthunter
0

Imasy - I Borlänge finns det en guidad tur. Man köper en CD-skiva och lyssnar på den i bilstereon och kör runt på olika spökplatser. I Borlänge ska det visst finnas ett helt bostadsområde som är hemsökt också…Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Choklad
0

Bäckaskog slott i skåne. Där ska det finnas en svart spökhund som går igen.

U R us

himlen
0

Hej!

Glöm inte bort Prästgården i Borgvattnet ett mycket aktivt hus, det ligger i Ragunda Kommun / Himlen

[Woozy]
0

Tidö slott

Sala silvergruva (är förvisso inget "hus").

[mia-38]
0

Tack alla för alla tips.Skrattande

Kommer att gå i genom denna tråden i helgen och lägga upp en lista,

Har ni fler förslag så bara kom med de

KramKyss

Playja
0

Häringe Slott…Flört

Jag bor i närheten…väldigt nära!  Skrattande

xray
0

Hoppas det är ok att ge tips fast jag inte är medlem. Brukar titta in och läsa vad som händer i landet…  Krapperups slott strax utanför Höganäs har sin del av spöken sägs det.

[mia-38]
0

Hej xray.
Klart det är ok om du ger tips även om du inte är medlem.
Skrattande

berobe
0

Frammegården i Skillingmark (numera hembygdsgård) har mycket aktiviteter. Kommer f.ö på TV -Det okända i höst…