Lustig dröm
Hej :) Vill gärna få lite olika åsikter om vad min dröm kan betyda. Skriver ner den här ungefär som de gick till.
Jag gömmer mig på en segelbåt med vitt segel. Jag tittar ut ur ett litet fönster med en vit gardin. "Min" segelbåt guppar framför en stor båt(typ kryssningsfartyg) i en hamn. Det börjar brinna på taket på den stora båten och efter en stund sprängs hela båten. Jag och mina medpasagerare på segelbåten seglar snabbt därifrån men vi blir jagade av en annan segelbåt med svart segel. Jag känner hur paniken ökar innuti mig.
Efter den scenen upplever jag scenen med båten som sprängs två gånger till men på olika ställen.
Jag står på ett högt berg och tittar ut över hamnen mellan träden. Jag ser ett kryssningsfartyg som brinner på taket och sedan sprängs den. Jag ser en vit segelbåt segla iväg med en svart segelbåt efter den.
De sista stället
Jag är på en båt. Det brinner och är väldigt varmt. Folk är rädda. Jag är inne i ett litet rum med någon stor möbel i mitten som vi går runt. Mitt ansikte snörps ihop och jag kan inte andas. De känns jättekonstigt och läskigt att vara där inne. På ena kortsidan finns stora glasdörrar. Igenom dom kommer min mamma med 4 stora gasbehållare. Så fort de nuddade marken sprängdes båten.
Sen var det en ung mansröst som sa till mig "Bara såhär mycket eld han ni se innan båten sprängdes" och pekade på en eldlåga som var kanske 1 m hög.
Det som är lite roligt nu är att dagen efter drömmen skulle jag åka med färjan över från finland till sverige :P Kan jag ha drömt det för att jag var orolig över färjan kanske?
Jag brukar dessutom komma ihåg att jag drömt 3 olika drömmar ganska ofta. men denna var första gången de 3 olika drömarna flätades samman.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"

jo, har du nån anledning att vara orolig inför båtåkning?
Jag har åkt den båten sedan jag var en liten prick och aldrig har jag drömt något liknande innan jag åkt(vad jag minns) men ja, jag brukar vara lite orolig att något ska hända

hmmm jag tror mest på att det var mardröm/oro snarare än förvarning i alla fall
Intressant att du fick se själva scenen ur tre olika perspektiv.
I två av delarna, är du i någon slags fara. I ena av dom, är du mitt i faran (på fartyget). I den andra ser du den största faran utifrån, men befinner dig ändå i en panikladdad fara.
I en av delarna är du högt uppe, och kan se hela situationen ovanifrån. Kände du dig rädd i den här delen av drömmen? Vilken del av drömmen var obehagligast? Antar att du kände minst fara när du stod på berget.
/Niklas
Ja precis, när jag stod på berget tyckte jag det bara var mest obehagligt. Inne i segelbåten var jag väldigt rädd men det var nog värst när jag var mitt i faran
Kanske du håller på att lära dig, eller borde lära dig att se situationer i ett större perspektiv.
Bara en fundering, om man ser på de olika delarna som ett samband.
Varför tror du att det var din mamma som kom med gasbehållarna? Tror du det var en slump?
Vem tror du mansrösten i slutet var?