Min kusin....
Jag har en kusin som är medial.
För länge sen så bodde hon och hennes familj i ett gammalt hus på landet. Då var vi kanske en 15 år gamla, hon och jag. Vi umgicks intensivt som bästa kompisar.
Iallafall så hade hon sitt rum på övervåningen i detta hus.
Hon berättade att hon hörde ofta på nätterna att det lät som om någon drog med plastpåsar runt väggarna. Tyvärr hörde jag det aldrig när jag vart där.
Hon berättade att en gång när hennes mamma skulle ta mått runt hennes midja så försvann liksom måttbandet i hennes kropp och mamman kunde inte mäta…Läskigt!
En gång såg hon någon stod lutad över mej på natten. Han hade en kapuchong och gröna jaktkläder på sej. När han såg att hon såg honom så förvann han och gick genom en stängd dörr.
Tyvärr så flyttade min bästa kompis och kusin till USA efter gymnasiet…annars jade vi nog kunnat upptäcka en del ihop idag.
Ville bara berätta om henne och hennes upplevelser….
Wow vilka upplevelser! 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Ja det är synd hon flyttade.
Vi kunde haft mycket nytta av varandra.

jag ryyyyser..läbbans men bara så underbart ju att få vara med om sådanna upplevelser
Konstigt det där med måttbandet…
I hus är det väldigt vanligt med husmöss, dessa springer runt mellan väggar och tillför således många ljud.
Men resten är intressanta anekdoter.
Gillade särskilt den där när måttbandet försvann in i hennes kropp! Det var ju jättekonstigt.
#5 Ja jag misstänker med att det kunde vart möss. De låter ju konstigt i väggarna.
Men resten….
Men vart tog måttbandet vägen sedan? Det kan ju inte bara ha försvunnit?
eller kom det "tillbaka"?
U R us
#7 Jag skrev nog lite luddigt….När hon skulle ta måttet runt henne gick inte det..för måttbandet gick genom hennes kropp. Precis som om det inte fanns nån kropp. Medans mamma höll i det.
Jätteläskigt!
Det där är så spännande, som om hon plötsligt blev en astralkropp liksom…
Alltså fenomenet har man hört talas om det är mycket spännande och intressant
Nej, jag menade snarare; I så fall märkligt! 
Dessa problem hade verkligen inte min kusin. Hon hade inget enormt uppmärksamhetsbehov och inga alkoholiserade föräldrar.
# 8 Läskigt ..men coolt ! 

U R us

#16 Vad trevlig att hon kunde underhålla er.
Men du, Vulcan, var oerhört noggrann med hur du bemöter folk - för du kan inte dra alla över en kam och säga att bara för att du stött på en som har för livlig fantasi så har alla som utger sig för att vara mediala det. För så är det definitivt inte. Snarare tvärtom. De mediala jag känner gör så lite som möjligt för att visa det utåt eftersom det finns många som ifrågasätter och idiotförklarar dem då, behandlar dem respektlöst och säger att de ljuger.
Hur man kan behandla folk så är över mitt förstånd. Och därför är det mycket dumt att dra alla över en kam eller att anklaga folk för att ljuga. Man känner andra genom sig själv…
/Ina

#20 Det är riktigt. Men ännu återstår för mig att träffa en enda person som har mediala förmågor, på riktigt.
#21 Vill du det? På riktigt?
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

#21 Jag tror säkert att du redan har mött många männsikor som har mediala förmågor, men som kanske inte visat dem för dig eller berättat om dem… När man är medial så passar man sig nog ganska noga för vem man berättar för… tror jag…
De finns fler mediala människor än vad man kan tro, vissa kanske inte ens riktigt vet om det själva, de "bara" har enormt bra intuition, bra människokännedom, kan känna på sig saker som ska hända osv… Bara är mer öppna helt enkelt… Vissa kallar dem mediala, vissa av dem kanske skulle kunna utveckla sina förmågor och bli mediala…
Vad jag vill säga med detta är att de som är mediala är inga konstiga varelser alls, de är precis som du och jag, bara lite mer öppna. Och de jag känner som är mediala är oerhört medmänskliga, varma och omtänksamma.
/Ina

#22 Självklart vill jag det. Jag har träffat flera som påstått sig vara mediala men aldrig sett något annat än varierat skickliga cold readers faktiskt.
#23 Jag har under perioder i mitt liv konstaterat att jag själv har en ganska hygglig intuition men inte så att jag kallar den övernaturlig. Förmodligen är jag bara duktig på att läsa vissa saker hos människor. Jag vet att vissa av dem som kallar sig medier är vanliga människor men väldigt många drar sig inte för att sticka ut med olika attribut.

#24 Visst, det finns säkerligen de som bluffar också. Men du kan inte dra alla över en kam. För, som du själv skriver så finns det ju olika typer och grader av öppenhet, du har bra intuition, vissa har det och kan också förutse saker, vissa ser chakran, vissa kan kommunicera med andra sidan osv. Och de flesta av dem som är öppna eller mediala pratar kanske inte så mycket om det, utan är och verkar i det tysta. Det är nog väldigt få av alla mediala i Sverige som är "offentliga" och ännu färre som sedan arbetar som medium.
Sedan handlar det ju mycket om att lära sig tolka också. Får man bilder till sig så tar det ju ett tag innan man lär sig vad som är det väsentliga i bilderna, hur ska man tolka dem, varför får man dem osv? Så även om man är öppen och får till sig saker så är det ju en annan sak när man sedan ska tolka det hela, och är man medium så ska man ju sedan också sätta ord på det hela och vidarebefodra till den man "läser". Dessutom måste man ju, likosm en psykolog, vara vaksam och vädlgit medveten om vad man säger, vilka budskap som får gå fram… så att vara öppen och medial är en sak, och att sedan hjälpa andra och vägleda andra är ju någonting som man måste utbilda sig till och jag tror aldrig man blir fullärd… kanske därför du uppfattat vissa medium som lite vaga i sina uttalanden..?
/Ina

#26 Citerar: "Det du kallar tolka, kallar jag fantisera ihop. Alla kör med samma gamla trista vaga beskrivningar"
Hur vet du att alla kör med samma beskrivningar? Oj, har du träffat på alla medium i hela världen? De du pratar om verkar vara "moderna" medium som visar upp sig i tv med storseanser, eller har jag fel?
Klart som sjutton man ska vara skeptiskt och kritisk, det handlar inte om det. Det handlar om att även om man inte tror på någonting så kan man faktiskt respektera att andra tycker annorlunda. De flesta inne på detta forumet tror på det övernaturliga och många är mediala själva. Vi är övertygade.
Och jag kan ärligt talat säga det att jag hade inte varit med om så mycket övernaturliga saker själv så hade jag förmodligen inte heller trott på det. Jag tror man måste uppleva det själv för att tro på det och förstå vad det verkligen innebär.
Och medium på tv som håller storseanser har jag varken sett eller har någon erfarenmhet av alls, så dem kan jag inte uttala mig om. Men de människor jag har omkirng mig och de medium jag varit hos har fått mig att tappa hakan så många gånger att det inte finns minsta tvivel läbngre om att det finns en andra sida, det finns människor som är mediala och det finns någonting mer där ute… definitivt. Jag vet det, och säkert fler här inne. Men hur vi ska kunna förmedla det till er och försöka förklara mer än utifrån våra egna erfarenheter - jag tror inte det går. Det enda sättet är nog att uppleva det själv tror jag… Det övertygade mig iallafall.
/Ina

#27 Nej jag har inte träffat alla medium i hela världen men de jag träffat och sett på TV har alla hållit sig till standardmallen.
Får jag fråga om du sett Derren Brown när han ber ett antal personer skriva sitt namn på ett papper och sedan går undan en timme och kommer tillbaka med ett papper till var och en med personliga anteckningar? Alla blir helt hänförda av hans träffande exakta beskrivningar och hur otroligt väl det stämmer in på deras liv. Sedan upptäcker de att de fått identiska lappar…
Nej jag har inte träffat alla medium i hela världen men de jag träffat och sett på TV har alla hållit sig till standardmallen.
Man ska inte tro på allt man ser på TV. -som skeptiker du är, trodde jag du var fullt medveten om det. Men men… 
Förresten. Vilken mall pratar du om?
Ok, du har inte träffat alla medier i världen vilket är förståeligt. Har du träffat alla i Sverige då? Hur många medier har du träffat? Eftersom du drar alla i samma kam, så utgår jag iaf att du har träffat minst 95% av de. Stämmer det?
(jag tvivlar starkt, men låt höra).
Du ser en grej på TV och bildar dig din egen uppfattning och då så är det bara så, punkt slut. Men när mediala tex ser saker IRL så är det bara nonsens?? Är det så jag skall tolka din utsaga om TV?
Men HALLÅ!! Kan vi hålla oss till ämnet och inte börja trasa sönder ännu fler trådar.
Vill ni diskutera detta så skapa en tråd i skeptikerhörnan!
Du har rätt. Förlåt från min sida…
I just den här tråden tyckte jag det intressanta var måttbandet som försvann in i kroppen… som om kusinen plötsligt fick en astralkropp - mycket spännande.
(Jag struntar fullkomligt i att Vulcan tror att hon ljuger såna bevisdiskussioner borde man sluta göda med att börja försvara sig. Vi är väl inte här för att försvara oss? )
Jag tycker det är intressant med hur detta med måttbandet kunde hända och jag tänker på de där mystiska Fillipinska läkarna som opererar genom att gå in i kroppen med bara händerna utan att gör något hål. Som om man plötsligt kan trotsa naturlagarna och få kroppen att bli mer eterisk…Och gör inte Healern "John of God" något liknande?
grinda…
jag tycker med det är spännande.
Jag såg detta inte själv men både min kusin och hennes mamma berättade om det.
Saker flyttade på sej i huset. När de skulle ha en sak så fanns den inte kvar där de lagt den.
34#
Undrar just varför de råkade ut för fenomenen..Tänker också på att huset kanske låg placerat på en kraftplats eller liknande
#38…Kan ha varit så. Huset låg ganska ödligt på en grusväg. Låg en sjö stax bakom och närmsta granne var en kvarn som fortfarande malde säd till bönderna.
Synd jag inte har nåt kort…
Jag kan faktiskt tänka mig att det kan vara huset och platsen också som satte igång det hela
Jag hade en kompis när jag var barn som kom från Pajala hennes moster som var en envis kvinna skulle låta bygga sig ett hus men trots varningarna de fick om att de placerat bygget på en uråldrig samestig så struntatde dem i det och la huset där i alla fall…De skulle dom inte gjort för det blev ett jäkla liv i huset alla hörde det gäster som satt i köket kunde höra hur det brakade runt i hallen men så fort dom gick in så blev det knäpptyst…
Sånt tänker man inte på idag när man placerar sina hus men där borde man nog vara lite försiktig och eftertänksam
40# Ja herr långrandig debunkar väl allt men vem ska debunka debunkarna?
Skeptikertråden nääästa!