Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 5932 ggr
izabella3
0

Johan Silvergrund, respirit.se

Johan! Har läst mkt gott om dig! Kan du inte skriva lite om din förmåga/kunskap om andra sidan?

Vad händer när man går över?

Hur "lever vi" Är vi energier som svävar omkring?Ljusmänniskor?

Finns andra sidan  "dimmentionen" här på jorden?

När du kommunicerar med andra sidan, hur kommer det sig att du kan ge en bekrivning på människan som levt så väl?Uppenbarar de sig för dig? Talar ni med varandra med hjälp av bilder.

Är nyfiken! Hoppas du har tid att skriva några rader!!

Må väl :)

chik
0

Ja det hade varit intressant..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Jane-Lyzell
0

ska medela han han har en fråga här inneGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
[respirit]
0

Hej Izabella

Trevligt att du är intresserad av min syn på andevärlden och mitt mediumskap.

Andevärlden är ganska abstrakt och min upplevelse av dem är väldigt varierande. Jag tror att allas upplevelser av andevärlden är unik och personlig.
Jag ser, känner och hör andevärlden då jag tonar in och arbetar med den.
Min upplevelse av dem är ganska olika från gång till gång då jag tror att inget är konstant och att våra sinnen förändras och utvecklas hela tiden. Mycket beror på de förutsättningar som finns då vi arbetar med dem.

Jag ser personer från andevärlden på flera olika sätt och som oftast deras livsenergi. Ser ut som pulserande färger i luften och runt omkring oss.
Jag ser dem också som en projicering av hur de såg ut när de levde hos oss. Många gånger så är andarna lika verkliga som du eller någon annan levande. De visar sig också som inre bilder som kan beskrivas som tankar. När jag kommunicerar med dem, hör jag anden som en inre röst/viskning och jag förnimmer deras känslor. De visar mig bilder med en känsla och ibland så infinner sig en känsla av att "jag bara vet".  Jag frågar de svarar…

Jag tror följande:

När vi går över så släpper vi de fysiska minnena. Alla känslor som hör där till försvinner och de blir inte påminda förrän de återvänder hit för att hälsa på.
Anden bär inte på fysiskt hormonrelaterade problem och är inte styrda av logik och annat som hör den här världen till. Jag tror att de blir mer balanserade och harmoniska och får en större helhetssyn. Man lämnar det gamla och tar med sig erfarenheten av upplevelsen av livet här på jorden.

Angående din fråga om andevärlden finns här på jorden. Jag tror att andevärlden och jorden är två helt separata platser men att dem båda flyter samman. Andevärlden är en benämning på ett tillstånd som innefattar många världar/rum och verkligheter. Så att vara i anden kan upplevas på väldigt olika och varierande sätt. Ibland flyter våra båda världar närmare ibland är de längre ifrån. Jag vet att de hälsar på oss och att de vakar över vår utveckling.

Jag tror att det hela är ganska abstrakt och att vi alla har våran egna personliga bild av hur det är. Andevärlden brukar påpeka att vi lever i en illusion och att de lever mer än vad vi gör.
Så jag tror att andevärlden går utanför våran förmåga att förstå. Vi vill ju så gärna tro att där finns någon linjär mall och schema för hur det skulle se ut där. Något som jag lärt mig på resans gång är att ingen av oss vet hur det är. Vi kan bara utgå från upplevelser och lära oss av andra. Så vem vet. Kanske du bär på svaren min vän.

Det blev många "jag" i det jag skrev. Men du ville ju ha min upplevelse av det.

Kram
Johan

[Lynx76]
0

wow… jätteintressant att läsa, tack Johan (även om det inte var jag som bad dig svara ;)

Jane-Lyzell
0

Härligt formulerat JohanFlört

Kram Jane

Elisabeth-J
0

Tack Johan för att du kom in och skrev, jättefint av dig!

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

izabella3
0

Tack snälla du för att du tog dig tid! Det uppskattade jag! Intressant läsning!

Så ni tror alltså när man lämnar jordelivet så "glömmer" man sin familj, vänner, känslor m.m?

Så det är bara vi som lever kvar nere på jorden som längtar/saknar våra älskade :)

Vad tror du Elisabeth?

Ha en bra dag!

izabella3
0

puff

Bybo
0

Ah, en trevlig tråd :)) Gillar det du skriver Johan // Pia

chik
0

Johan..Tack för att du delgav hur du ser på det.Tack…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Marina2
0

Tack Johan,härligt!

izabella3
0

Så ni tror alltså när man lämnar jordelivet så "glömmer" man sin familj, vänner, känslor m.m?

Så det är bara vi som lever kvar nere på jorden som längtar/saknar våra älskade :)

Vad tror du Elisabeth?

Ha en bra dag!

[respirit]
0

Hej igen Izabella
Jag brukar inte skriva så mycket i forum nuförtiden, då det som skrivs så lätt kan tolkas fel. Men jag ser att det jag skrev skapade frågetecken hos dig och jag vill ju inte skapa oreda eller påverka. Utan bara delge min syn på det hela.

Så jag ska försöka förklara lite mer utan att bli tjatig eller vara någon som tror sig veta utan bara delgen min uppfattning.

När jag skriver om andens fortsatta existens efter livet här hos oss på jorden. Så lämnar den allt sådant som rör vår fysiska existens.
Som fysiska personer så influeras vi mycket i vårt handlande och tänkande av alla dem kemiska processer som finns i vår kropp. Ett bra exempel är ju vår sexualitet och alla dessa hormoner det innebär. Som fysiskt levande människor så är vi styrda mer än vad vi tror av detta.
Våra val påverkas av det. När vi lämnar den fysiska kroppen så slutar vi påverkas och styras av detta.

Som ande så är minnen sådant som du tar med dig, men du tar med dig dem som ligger dig varmast om hjärtat. Man glömmer inte bort nära och kära, familj och vänner utan man vill så gärna visa att de finns fortfarande och väntar står vid de de anhörigas sida.

Jag tror att andevärlden befinner i en existens där kärlek och förståelse är ett. Ett ställe där självcentrering och egoism inte existerar. En plats där alla samverkar för att utveckla sig vidare.

Vår existens här, befinner sig på en nivå av varande där mycket och mångt speglar sig av vår självbevaresdrift och många tankar och handlingar sker därefter. Det är det anden lämnar för det det hör inte hemma där den fortsätter leva.

När anden besöker vakar och arbetar här så blir den självklart påminnd om det där som den lämnat. Det är ju ofta det dem försöker lära oss och förmedla. Att vi ska försöka göra våra liv bättre. Att leva i kärlek och behandla både oss själva och andra därefter.

Jag tror de lever på en högre nivå (vibration) och vi på en lägre nivå (vibration). När de besöker vå lägre nivå så blir de påminda av sådant som hör den här världen till och sådant de upplevt här när de levde.

Hoppas du förstår min tro och hur jag ser på det. Om inte så gör de inget. För du har all möjlighet att skapa din egen och det är helt underbart.

Kram
Johan

izabella3
0

Så intressant läsning!  Du har du besvarat mina tankar/frågor .)

Tack ännu en gång för att du tog dig tid och svarade!

Kram Izabella

izabella3
0

Hej Johan.

Har mailat egna steg men utan svar!

Hittar inte till din hemsida. Någon som vet?????

Håller du i seanser/kurser. Skulle gärna vilja gå hos just dig!

izabella3
0

Någon som vet hur man får kontakt med Johan?

Jane-Lyzell
0