Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 1435 ggr
InaIna78
0

Varsel i drömmarna?

Hej.

Jag har under hela mitt liv i stort sett haft återkommande drömmar där jag flyger omkring i luften, jag rör mig fram genom luften genom att simma, ju mer jag trycker ifrån ju högre upp kommer jag. Sen svävar jag över mitt eget hus och bort över staden och tittar ned på allt som händer. Det är en härlig känsla och ibland känns det som om jag dunsar tillbaka i kroppen och vaknar upp. Vissa gånger när jag vaknar kan jag inte röra mig, det är som om jag fortfarande är utanför kroppen och då får jag panik och min sambo vaknar av att jag skriker.

De senaste månaderna har jag och min sambo haft det tufft, och nu drömmer jag inte alls längre om att jag flyger, utan jag har drömt varje natt de senaste månaderna om björnar. Att jag springer bredvid stora vackra brunbjörnar. Jag är inte rädd för dem, bara finns där med dem i skogen. Någon gång har det varit med får och vargar, men alltid harmoniskt och nästan i slow motion har vi sprungit där sida vid sida över ängarna och genom skogarna. Dessa drömmar började när jag började misstänka att min sambo var otrogen mot mig, och för ett par veckor sedan fick jag reda på att så varit fallet. Därefter slutade dessa drömmar om björnar.

Vad betyder båda mina drömmar? Och är drömmarna om björnarna ett varsel för vad som skulle komma att hända, jag kände det kanske på mig instinktivt innan det hände, denna otrohet och vår uppbrytning. All besvikelse, all sorg. Men vad har björnarna med saken att göra? Jag läste någonstans att björnarna står för vår inre styrka, och en annan kvinna som arbetar som medium säger att björnen nog är mitt skyddsdjur.

Hur tolkar ni detta?

Tack på förhand.

/Ina

Denna kommentar har tagits bort.
InaIna78
0

Är inte detta ett seriöst forum?

Eller är Puttaren645 bara en stackars människa som hamnat totalt fel?

Tråkig inställning och sorglig typ…

Finns det några andra här inne som inte är skeptiker som verkligen har en riktig åsikt att komma med, vore tacksam!

/Ina

DarkAngel
0

Hej.

Kan ingenting om detta men jag har också märkt att när det är livet är jobbigt har jag ofta lugna drömmar. Kanske för att kroppen ska få koppla av.

Ska bli spännande att se vad du får för svar…=)

DA

DA

InaIna78
0

Ja, kanske har det med min för tillfället väldigt kaotiska och stressande vardag att göra, just den här harmoniska känslan medan jag springer med björnarna över vidderna, genom skogarna… bara ett stort lugn… Dessa drömmar gör att jag sover väldigt bra mitt i allt… Kanske ett sätt för mitt inre att kompensera och hjälpa till…?

Men varför just björnar, betyder det någonting?

Någon som drömt något liknande?

/Ina

blommain
0

Djuren som du upplevt i din dröm betyder att du har något som skyddar dig.Du får en inre kraft.

mvh blommain

InaIna78
0

Ja, Blommain, det låter som en bra tolkning, något som skyddar mig. Jag känner mig ju lugn tillsammans med björnarna, nästan som om de tar hand om mig… så det låter logiskt.

Detta med styrka och inre kraft är också intressant, för det jag lärt mig om mig själv under denna jobbiga tiden är att jag är mycket starkare än vad jag trodde. Jag är lite förvånad själv faktiskt… men det är ju bra…

Det kanske var det mina skyddsbjörnar ville visa mig? Att jag skulle tro på min inre kraft och att den är starkare än vad jag själv vet om?

Iallafall så har dessa drömmar hjälpt mig… det är häftigt och coolt och lite overkligt… men jag är väldigt glad att jag haft dem.

/Ina