Jag behöver hjälp!
Hej! Det är såhär att jag är intresserande av andar och sånt. Och jag ser även andar. Dom finns hemma i mitt rum. Men jag är bara 16 år. Jag vill inte kunna se andar eller känna av dom. Det är jätte jobbigt. Jag tycker det är jätte jobbigt. Har sagt ifrån och då är de lugnt ett tag sen börjar det igen. Vad skall jag göra?
Malin.
*bevakar tråden*

Hej Malin.
Jag vet flera som varit i samma situation som du, och tyvärr är det inte så lätt att bara stänga av. Ofta så går det om man snällt ber dem att lämna en ifred, och sedan försöker leva på sitt liv utan att tänka på dem.
Men jag skulle rekommendera dig att gå till någon som arbetar med detta och kan detta för att få mer konkreta tips om hur du kan göra.
Lycka till.
/Ina
Hej Malin!
Ja det är det här som kan kallas moment 22… Du är intresserad och nyfiken, vilket gör att du hela tiden söker och tolkar intryck åt det andliga hållet. Samtidigt vill du inte ha med det att göra.
Ta det lugnt och tolka inte allt du ser, känner och hör åt det andliga hållet. Gå igenom varje upplevelse med kritiska ögon och analysera både dig själv och det upplevda på ett rationellt sätt om det går.
Som du förstår så går våra upplevelser via våran hjärna, som ska tolka det vi upplever, och är vi då i förväg inställda på att det ska vara något andligt, så blir det också så, oavsett ibland vad som är orsaken.
Du kan alltid tänka dig att du sitter i en bubbla. Helt avskärmad från omvärlden. Fokusera på dig i bubblan och på att ingen kan komma åt dig.
Det brukar jag göra för att slippa nattliga besök! Kommer inte ihåg var det kommer ifrån, kan ha varit något tv-program men jag misstänker att allting fungerar om man tror på det tillräckligt mycket.